مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

جامعه حوزوی ودانشگاهی قم نقش خود را در مبارزه علیه واکسن‌هراسی ایفاکند

بخشهای از این بیانیه بدین شرح هست:

افتخار ساخت واکسن کرونای ایرانی و کسب بالای ایمنی‌زایی به اذعان دانشمندان غربی بر کسی پوشیده نیست تا آنجا که کشورهای صاحب ادعا، تقاضای خرید واکسن‌های ایرانی را دارند؛ لذا این افتخار عظیم خاری بزرگ در چشمان دشمنان داخلی و خارجی گشته و می‌کوشند تا با استفاده از جریان نفوذ مانند همیشه شیرینی این افتخار را بر ملت مظلوم ایران زهر کنند.

متاسفانه چندیست شاهد تحرک غیرانقلابی عده‌ای در شهر قم هستیم که شعار آن‌ها با عملکرد و نیت‌هایشان فرسنگ‌ها فاصله دارد؛ جریانی با نقاب انقلابی با ایجاد موج واکسن هراسی ضمن اهانت به مقام معظم رهبری و دلسوزان این نظام فعالیت گسترده‌ای را در فضای مجازی دنبال می‌کنند.

مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب استان قم این حرکات اغواگرانه را محکوم و از دستگاه‌های امنیتی و مقامات قضایی استان درخواست محاکمه و شناساندن چهره‌ها و دست‌های پشت پرده این جریان و برداشتن نقاب از چهره آن‌ها را دارد؛ لذا توقع می‌رود حوزه‌های علمیه، جامعه دانشگاهی و تشکل‌های سیاسی و فرهنگی ضمن روشنگری و بصیرت افزایی نقش خود را به نحو مطلوب‌تری در سطح استان ایفا نمایند.

https://www.isna.ir/news/1400082620814/


  • علی مهدوی

بسمه تعالی

مردم عزیز با همان حساسیت ماههای اول، شیوه‌نامه‌ها را به‌طور کامل رعایت کنند تا جان و سلامتی خودشان و دیگران به خطر نیفتد. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)

پس از نزدیک به دو سال مبارزه و دست و پنچه نرم کردن با ویروس منحوس کرونا و از دست رفتن جان شیرین بسیاری از هموطنان، پوشش گسترده واکسیناسیون که با همت دولت انقلابی آیت الله رئیسی ممکن شد نوید روزهای بهتر و سلامتی مجدد جامعه را می دهد.

در کمال تاسف این روزها بر خلاف منویات روشن و صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبعیت از قوانین مربوطه شاهد هستیم گروهی از افراد اقدام به تجمعات تحریک آمیز نموده و بدون توجه به نیاز به اقدام منسجم در مبارزه با این ویروس شرور آهنگ مخالفت سر می دهند و از اتهام زنی به خدمتگزاران و مدافعان سلامت نیز ابایی ندارند.

بدیهی است کسی که واکسن تزریق نمی‌کند نمی‌تواند بگوید که به خودم مربوط است چرا که یک فرد مبتلای کرونایی بخشی از جامعه را درگیر این بیماری خواهد کرد و تبعات آن متوجه دیگران شده و به اقتصاد، سلامت و ... آسیب وارد می‌کند، بنابراین اعمال محدودیت برای حضور در اماکن عمومی و تجمعات نظیر ادارات، بانک‌ها، وسایط نقلیه عمومی، شرکت در آزمون‌ها و ... برای افرادی که واکسینه نشدند ضرورت دارد.

جامعه اسلامی کارگران استان قم ضمن دعوت مجدد از آحاد مردم شریف استان قم جهت انجام واکسیناسیون، در ابتدا از این افراد درخواست می کند نسبت به عواقب خطرناک رفتارها و گفتارهای تفرقه انگیز خود تامل نموده و به مقررات جاری کشور در زمینه های بهداشتی احترام بگذارند و در مرحله بعد از مقامات امنیتی و قضایی درخواست داریم تا نسبت به کنترل این تجمعات و رفتارهای مشکوک اقدام مقتضی را مبذول دارند.

والسلام و علیکم و رحمت الله
جامعه اسلامی کارگران استان قم

  • علی مهدوی

اطاعت از ولی امرمسلمین و عمل به قوانین، تنها راه برون رفت از بحران کروناست

شورای راهبردی رسانه های جبهه انقلاب قم ضمن درخواست تبعیت از ولی امر مسلمین بر لزوم برخورد قانونی با تجمعات ضد واکسن تاکید کردند

بیانیه این شورا به شرح ذیل صادر شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور مقرراتی(واکسیناسیون عمومی) را اعلام کند، همه باید عمل کنند.
مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)

 از ابتدای انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران، آزمون های متعددی بر سر راه این مرز و بوم قرار گرفت که همراهی و همدلی مردم و متابعت از رکن ولایت فقیه، موجب سربلندی و عبور از بحران های متعدد شد.

شاید بتوان دفاع مقدس را مثال روشنی از هماهنگی و اطاعت آحاد مردم، مسئولان و فرماندهان از رکن ولی فقیه دانست که در کمال ناباوری، جهانیان را به حیرت واداشت و با وجود سنگین ترین حملات و هجمه ها یک وجب از خاک میهن اسلامی هم از دست نرفت.

و اینک نزدیک به دو سال است بحرانی سنگین سایه بر سر این مردم شریف انداخته و جان ده ها هزار از هموطنان از پیر و جوان و کوچک و بزرگ بر اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا از دست رفته است و یک بار دیگر همدلی و همراهی لازم است تا بر این ویروس منحوس پیروز شویم.

از آغازین روزهای حمله ویروس به جان مردم مقام معظم رهبری با هوشمندی و درایت کامل تمام همت خود را بر هماهنگ کردن مردم و مسئولان گذاشتند و پیروی از قوانین ستاد ملی کرونا و تلاش برای تهیه واکسن را راه نجات مردم اعلام کرده و خود پیشقدم عمل به قوانین ملی شدند.

و در کمال تأسف، مدتی است گروهی بدون هیچگونه تخصص و دانش علمی و پزشکی، علم مخالفت با قوانین و مقرارت را بر دوش گرفته و برخلاف توصیه های خردمندانه ولی امر مسلمین، بزرگان دینی، مراجع عظام تقلید و دانشمندان و متخصصان علم پزشکی گام در راهی گذاشته اند که سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت و دورنمایی جز تباهی و گمراهی برای آن متصور نیست.

و این در حالی است که معاندان و دین ستیزان تلاش زیادی به خرج می دهند تا سیمایی افراطی و ضد علم از دین مبین اسلام و مسلمانان به نمایش بگذارند و  این جماعت اندک، برخی ناخواسته و برخی مغرضانه در همین راستا قدم و قلم می زنند.

و در این روزهای سخت که با تلاش مدافعان سلامت بارقه های امید نمایان شده و پس از حرکت به سمت پوشش جامع واکسیناسیون سراسری احتمال رسیدن به مرز آرامش بیشتر شده است باز خبرهایی از شورش این جماعت ناآگاه به گوش می رسد.  

آنچه که معلوم است مدارای بیشتر با این جماعت به صلاح کشور و سلامت مردم نیست و باید راهکاری برای هدایت و کنترل این فرقه گمراه پیدا کرد و به آنها فهماند که اطاعت محض از ولایت فقیه تنها صراط ایمن با هدف نجات کشور است.

بر همین مبنا، جمعی از رسانه های جبهه انقلاب شهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن درخواست از مسئولان امنیتی و قضایی خواهان آن هستند تا دیر نشده این فتنه خطرناک کنترل و با بانیان آن برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

شورای راهبردی رسانه های جبهه انقلاب در قم

  • علی مهدوی

در شرایطی که کشور عزیزمان با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و در طول تقریبا دو سال گذشته بسیاری از خانواده ها عزادار شدند و خسارت‌های پیدا و پنهانی به کشور وارد شد تعدادی اندک از افراد ناآگاه با نادیده گرفتن تمام مبانی علمی و فقهی و بی‌توجهی به تأکیدات و سفارشات بزرگان و مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب تجمع نه به واکسن برگزار می کنند و مردم را از این تجربه علمی که در دنیا در حال انجام است می‌ترسانند.

این جریان سطحی نگر و بعضاً خرافه پرست چشم و گوش خود را به آمارهای واقعی دنیا بسته  و کاهش ابتلا و مرگ و میرها را در کشورهایی که فرآیند واکسن را طی کرده اند نمی بینند و هر از چندگاهی با برگزاری تجمعات غیرقانونی و فاقد مجوز در شهرهای مختلف شعارهایی هنجارشکن سر می‌دهند.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان قم ضمن محکوم کردن این تحرکات سخیف و موضع گیری های موهن توسط این جریان منحرف و ضد مردمی از قوه قضاییه جمهوری اسلامی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی می‌خواهد تا بر اساس قانون با کسانی که سلامت و امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کنند برخورد قاطع نموده و از گسترش این تفکر خرافی در رابطه با تزریق واکسن جلوگیری کنند.

شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان قم
 آبان ماه ۱۴۰۰

  • علی مهدوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای هرگونه اقدام در راستای مقابله با واکسیناسیون اجباری را محکوم کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ إِذا قیلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ  أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لکِنْ لا یَشْعُرُونَ

چندی است عده ای با لباس روحانیت، با مصادره عناوین اصیلی چون حوزه انقلابی و طب اسلامی، به مبارزه با واکسیناسیون عمومی پرداخته و اقدام به رفتارهایی خارج از شئون حوزه های مقدس علمیه کرده اند.فارغ از صحت اجبار واکسیناسیون که خود بحثی جداگانه می طلبد، انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم مطالب زیر را مورد توجه قرار می دهد:

اولا بسیاری از رفتارها و گفتارهای سردمداران این جریان معلوم الحال هتک مسئولین نظام به ویژه ساحت مقام معظم رهبری متع الله المسلمین بطول بقائه است. و واعجبا از جماعتی که به اسم انقلابی گری به ارکان انقلاب توهین کرده و خوراک رسانه های بیگانه را در تجمعات خود، با سخنان سست و بی مبنا فراهم می سازند. این انجمن هرگونه هتک مسئولین نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب را محکوم کرده، از قاطبه علما و نهادها و مجموعه های حوزوی انتظار دارد مرز خود را با این رفتارها، روشن نمایند و از نهادهای قضائی و امنیتی کشور خواستار برخورد مقتضی با این هتک هاست.به نظر می رسد هویت واقعی این افراد که برای برخی پوشیده بود، امروز بهتر از هر زمان آشکار شده است.

ثانیا با صدای رسا اعلام می دارد، حوزه های علمیه به تبع سلف صالح خود، هیچ گاه با پیشرفت های صحیح علمی مخالف نبوده، از هرگونه تعامل علمی حمایت می نماید. البته به مسئولین محترم یادآوری می گردد که همراهی برخی از مردم با این ناهنجاری، ناشی از غفلت از رکن لازم تعامل علمی با حوادث نوپدید است، اگر گفتگوهای منطقی و علمی میان موافقان و مخالفان واکسیناسیون به صورت آزاد و بدون سانسور و جهت دهی های خاص و به میزان مورد نیاز انجام می شد، ابهامات ذهنی بر طرف شده، هر فرد آزادانه مسیر خود را انتخاب می نمود. لذا از مسئولین به خصوص جناب آقای دکتر جبلی رییس فرهیخته سازمان صدا و سیما و دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت خواستاریم مقدمات این مهم را بیش از پیش فراهم آورند.

والسلام علی من اتبع الهدی
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

  • علی مهدوی