مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای هرگونه اقدام در راستای مقابله با واکسیناسیون اجباری را محکوم کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ إِذا قیلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ  أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لکِنْ لا یَشْعُرُونَ

چندی است عده ای با لباس روحانیت، با مصادره عناوین اصیلی چون حوزه انقلابی و طب اسلامی، به مبارزه با واکسیناسیون عمومی پرداخته و اقدام به رفتارهایی خارج از شئون حوزه های مقدس علمیه کرده اند.فارغ از صحت اجبار واکسیناسیون که خود بحثی جداگانه می طلبد، انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم مطالب زیر را مورد توجه قرار می دهد:

اولا بسیاری از رفتارها و گفتارهای سردمداران این جریان معلوم الحال هتک مسئولین نظام به ویژه ساحت مقام معظم رهبری متع الله المسلمین بطول بقائه است. و واعجبا از جماعتی که به اسم انقلابی گری به ارکان انقلاب توهین کرده و خوراک رسانه های بیگانه را در تجمعات خود، با سخنان سست و بی مبنا فراهم می سازند. این انجمن هرگونه هتک مسئولین نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب را محکوم کرده، از قاطبه علما و نهادها و مجموعه های حوزوی انتظار دارد مرز خود را با این رفتارها، روشن نمایند و از نهادهای قضائی و امنیتی کشور خواستار برخورد مقتضی با این هتک هاست.به نظر می رسد هویت واقعی این افراد که برای برخی پوشیده بود، امروز بهتر از هر زمان آشکار شده است.

ثانیا با صدای رسا اعلام می دارد، حوزه های علمیه به تبع سلف صالح خود، هیچ گاه با پیشرفت های صحیح علمی مخالف نبوده، از هرگونه تعامل علمی حمایت می نماید. البته به مسئولین محترم یادآوری می گردد که همراهی برخی از مردم با این ناهنجاری، ناشی از غفلت از رکن لازم تعامل علمی با حوادث نوپدید است، اگر گفتگوهای منطقی و علمی میان موافقان و مخالفان واکسیناسیون به صورت آزاد و بدون سانسور و جهت دهی های خاص و به میزان مورد نیاز انجام می شد، ابهامات ذهنی بر طرف شده، هر فرد آزادانه مسیر خود را انتخاب می نمود. لذا از مسئولین به خصوص جناب آقای دکتر جبلی رییس فرهیخته سازمان صدا و سیما و دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت خواستاریم مقدمات این مهم را بیش از پیش فراهم آورند.

والسلام علی من اتبع الهدی
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">