مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

کدام بازیگران نقش روحانی ایفا کرده‌اند؟

پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۵۳ ب.ظ

 

بازیگران مشهور در نقش روحانیت

40 بازیگر - 41 فیلم

 

 01

تعداد زیادی از بازیگران در نقش روحانی ظاهر شده اند اما آنچه قابل توجه است میزان بکارگیری بازیگرانی است که سابقه نقش های طنز را دارند. نکته دیگر عدم آشنایی عوامل فیلم با شکل و شمای لباس روحانیت است تا آنجایی که در فیلم کیمیا و خاک و مدرس بازیگر نقش روحانی(حامد بهداد / مرحوم خسرو شکیبایی) عمامه را برعکس بر سر گذاشته اند.

در ادامه فهرستی از بازیگرانی که در نقش روحانی قرار گرفته اند و خلاصه داستان هر فیلم را ببینید:

 

 1.   پژمان بازغی در فیلم روز ملاقات


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:مسعود نوجوانی است که در کانون اصلاح و تربیت دوران محکومیتش را سپری می کند. او بچه بی سرپرستی است و از اینکه کسی را ندارد تا به ملاقاتش بیاید، رنج می برد. مسعود که اهل مشهد است برای امام رضا(ع) نامه می نویسد. چند روز بعد روحانی جوانی (رحمت) از طرف آستان قدس رضوی به ملاقاتش می رود. رحمت بعد از ملاقات مسعود به دنبال حل مشکل او می رود و قصد دارد که حکم آزادی او را از قاضی بگیرد. رحمت حکم آزادی مسعود را می گیرد اما از آن سو مسعود از کانون فرار کرده است. رحمت برای بازگرداندن مسعود به کانون و اجرا شدن حکم آزادیش به دنبال مسعود به سمت مشهد می رود.


2.   پرویز پرستویی در فیلم مارمولک


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:رضا مثقالی معروف به رضا مارمولک دزد سابقه داری است که بارها دستگیر و زندانی شده، رضا در حادثه ای مجروح می شود و به بیمارستان خارج از زندان منتقل می شود. در آنجا لباس یک روحانی بیمار را می رباید و در لباس روحانیت موفق به فرار از بیمارستان می شود. او با مصونیتی که در لباس تازه پیدا کرده به یک شهرک مرزی می رود تا از این طریق و با گذرنامه جعلی از کشور خارج شود؛ اما با همان روحانی ای که لباس وی را ربوده اشتباه گرفته می شود و امامت جماعت محلی را برعهده اش می گذارند. او با شیوه های خودش مردم را موعظه و راهنمایی می کند و چندین بار اعمال خلافکارانه اش به سوءتعبیر نیکوکاری قلمداد می شود.


3.   جعفر دهقان در فیلم شیخ شریف


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:شیخ شریف گوشه ای از مبارزات و ایثارگری های اولین شهید روحانی دفاع مقدس «محمدحسن شریف قنوتی» را به تصویر می کشد. این تله فیلم در دو مقطع مبارزاتی این شهید در دوران طاغوت در شهر بروجرد و روزهای آغازین جنگ تحمیلی در خرمشهر را نشان می دهد که سرانجام این شهید والامقام در عصر روز 24 مهر 1359 در خرمشهر بدست سربازان بعثی به طرز فجیعی به شهادت رسید.


4.   محمدرضا فروتن در فیلم طبقه حساس


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:آقای کمالی که مردی به ظاهر متدین است، بعد از مرگ همسرش، او را در یک قبر دو طبقه دفن می کند. سپس برای تقویت روحیه به سفر می رود اما پس از بازگشت می فهمد که فروشنده قبر کلاه بردار بوده طبقه دیگر را که متعلق به آقای کمالی بوده است به دیگری فروخته؛ و حالا مردی غریبه به جای او درون قبر در کنار همسرش دفن شده.


5.   امیرحسین صدیق در سریال زیرلب بشمار


در خلاصه داستان این سریال آمده است:پنج همشاگردی که هم محله ای هم هستند، قصد دارند برای مسابقه دهه فجر یک کار متفاوت انجام بدهند. آنها به ایده ساختن فیلم می رسند و مربی پرورشی مدرسه که روحانی جوانی به نام حاج آقا حائری است کمک می کند تا مسیر درست را پیدا کنند. این پسربچه ها با همسن و سالان خود در دنیای واقعی تفاوتی ندارند، به همان اندازه بلندپرواز، خام ولی پرانرژی و جستجوگر هستند. آنها همچنان که قصد انجام یک کار بزرگ دارند و می خواهند فیلم بسازند، دست گل هم به آب می دهند و اشتباه می کنند.


6.   مهدی فقیه در فیلم اخلاقتو خوب کن


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:فرشته ای وظیفه دارد که آدم ها را به دنیایی دیگر بفرستد، اما در یک مورد دچار اشتباه می شود و دو نفر که به آن دنیا فرستاده، برگشت می خورند. در حالی که این دو برای انجام مأموریتی به این دنیا بازگشته اند.


7.   داریوش کاردان در سریال سقوط یک فرشته


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:موضوع داستان در رابطه با پیرمردی با ایمان به نام حاج حبیب است که دختری به نام سارا دارد. حاج حبیب با همسر دوست قدیمیش که سال ها پیش از دنیا رفته یعنی ریحانه ازدواج می کند. ریحانه نیز دختری همسن و سال سارا به نام فاطمه دارد. در این میان سر و کله نیما صراف پیدا می شود و با شدت گرفتن دوستی نیما و سارا مشکلات زیادی برای این خانواده پدید می آید و قرآن خطی امامزاده مطیب که مادر فاطمه متولی آنجاست دزدیده می شود.


8.   عبدالرضا اکبری در سریال فرزند صبح و درنقش امام خمینی


فرزند صبح به زندگی سید روح الله خمینی در دوران کودکی و تا هفت سالگی می پردازد و بخشی از آن نیز به دستگیری وی در پانزده خرداد می پردازد. در این فیلم عبدالرضا اکبری نقش خمینی در میانسالی را ایفا می کند. در حالی که ابتدا قرار بود جمشید هاشم پور نقش خمینی را در میان سالی ایفا کند، اما به علت عدم مشابهت کافی کنار گذاشته شد و به جای وی عبدالرضا اکبری انتخاب گردید.


9.   پارسا پیروزفر در فیلم فصل چیدن گردوها


فیلم، داستان روحانی جوانی است که برای تصفیه نفس و دوره کردن درس هایش در جوار مرقد یکی از عارفان سکنی می گزیند


10.  بهروز شعیبی در فیلم طلا و مس


در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سیدرضا طلبه ای که به تازگی با خانواده اش به تهران آمده، تا در کلاس های استاد اخلاقی که وصف او را بسیار شنیده است شرکت کند. اما متوجه بیماری اسکلروز چندگانه همسرش زهرا می شود و به ناچار برای تهیه هزینه درمان او تغییراتی در شیوه زندگی اش می دهد.


11.  رضا بنفشه خواه در فیلم برگ های پاییزی


در خلاصه داستان فیلم برگ های پاییزی به کارگردانی مهدی رمضانی غلامرضا (مظلومی) به همراه بیژن (سنگ چاپ) بعد از پرس و جو متوجه می شوند، سیدمرتضی (اسماعیلی) به همراه چند نفر از متولیان معتمد محل امتیاز ساخت حسینیه محل را به شخصی می دهند که متدین و متولی مراسم عزاداری امام حسین(ع) است. در این حین غلامرضا با همراهی بیژن و دوستان قدیمی پدر و پیش نماز و روحانی محل مراسم عزاداری امام حسین(ع) را با یکدیگر برگزار می کنند… .


12.  حسین محجوب در نقش شهید مدرس در سریال عمارت فرنگی


خط اصلی داستان سریال عمارت فرنگی، اتفاقات دوران سلطنت رضاشاه را از سال 1296 تا 1320 روایت می کند. سریال عمارت فرنگی با امضای قرارداد 1919 آغاز می شود که وثوق الدوله آن را به سرانجام می رساند، اما سید حسن مدرس بشدت با آن مخالفت می کند و این مخالفت باعث به وجود آمدن موجی از اعتراض هایی می شود، اعتراضاتی که وثوق الدوله را وادار به لغو قرارداد می کند


13.  هدایت هاشمی در فیلم لطفا مزاحم نشوید


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:آخوند شهرستانی که دفتر عقد و ازدواج در تهران دارد و کیف پول او به همراه مدارک مشتری هایش در مترو به سرقت می رود. به دنبال آن مرد روحانی مجبور است برای برگرداندن مدارک، با سارق کیف، مذاکره کند و خواسته غیر متعارف او را برآورده سازد.


14.  مهران رجبی در فیلم پارادایس


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:دو طلبه جوان می خواهند برای شرکت در سمیناری دانشگاهی پیرامون ادیان به آلمان بروند. رئیس حوزه علمیه آنها که حاج آقا فراستی نام دارد، راه سفر را برآن ها می بندد. طلبه های جوان با اغفال حاج آقا فراستی، ویزایی هم برای او می گیرند و او را با خود به آلمان می برند.


15.  فرهاد آییش و هومن برق نورد در سریال پرده نشین


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:هدی پس از سال ها برای دریافت ارثیه پدری می آید اما برایش اتفاقات غیرقابل پیش بینی ای رخ می دهد... در تندباد راه حادثه پیش آید...


16.  حامد بهداد در فیلم کیمیا و خاک

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:فضای ملتهب آبان ماه سال 1357 سرنوشت 5 گروهی را که می خواهند با آخرین پرواز از ایران خارج شوند به هم گره می زند و در این میان یکی از مأموران اصلی ساواک در جستجوی مدرکی است که هویت مخالفان را می تواند فاش سازد


17.  مهدی پاکدل در فیلم آزادراه


روحانی جوانی که درگیر یک موقعیت تراژ یک عاشقانه است، وارد ماجرای قتلی ناخواسته می شود....


18.  برزو ارجمند در سریال معراجی ها


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه ها دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می کنند. همین آغاز قصه ای می شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می شوند.


19.   فخرالدین صدیق شریف در فیلم اخراجی ها


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:مجید از اراذل جنوب تهران عاشق دختر پیرمرد عارفی به نام میرزا می شود. میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش را سر به راه شدن او می داند. مجید تصمیم می گیرد برای اثبات سر به راه شدن خود به جبهه برود که بقیه دوستانش نیز همراه او می شوند. برای حضور آنها در جبهه، مخالفت هایی وجود دارد اما با ضمانت میرزا و یکی دیگر رزمنده ها آنها به پادگان آموزشی می رسند.


20.  حسام نواب صفوی در نقش سید جمال الدین اسد آبادی در سریال سالهای مشروطه


مجموعه تلویزیونی سال های مشروطه روایتگر زندگی 5 پادشاه قاجار در مدت 70 سال حکومت بر ایران است، توسط علی لدنی تهیه شده است.


21.  علی دهکردی در سریال آخرین گناه


موضوع داستان بدین ترتیب است که دکتر اکرمی، که فردی وارسته و با ایمان است قبل از مرگش وصیت می کند که قرنیه چشمش به عبدالله صدوق که او نیز فرد متدینی است برسد. اما رؤیا دختر دکتر اکرمی با اصرار فراوان چشم پدر را به چشم نامزدش دکتر مودت که او نیز مشکل بینایی دارد پیوند می زند. بتدریج مودت چیزهای عجیب و غریبی می بیند. اولین بار روح پیرمردی را می بیند که از بدنش جدا شده و در دفعات بعدی افراد گناهکار را در آتش مشاهده می کند.


22.  افشین هاشمی در فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:دکتر عالم، جراح برجسته مغز و اعصاب است و اعتقادی به خدا ندارد . او به دلایل مختلف فرزندش را فراموش کرده است. وی به صورت اتفاقی در شب تولد پسرش، سامان، از مریضی او، که تومور مغزی است، باخبر می شود و به دنبال پسر ستاره شناسش در کویر شهداد (کرمان) به راه می افتد


23.  اکبرعبدی در فیلم رسوایی


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:افسانه دختری زیبارو و فقیر جنوب شهری است که به علاقه مند به حضور در جامعه با ظاهری متفاوت و جلب توجه مردان می باشد. خانواده وی از طرف آقاشریف که طلبکار و صاحبخانه ایشان است، تحت فشار هستند. آقاشریف که مردی میانسال و مجرد (به دلیل فوت همسر) است، علاقه مند به ازدواج با افسانه است و این مهم را شرط برداشتن فشارهای مالی از جانب خود به افسانه و خانواده وی عنوان کرده است.


24.  محسن تنابنده در سریال شاهگوش


در خلاصه داستان این فیلم آمده است:کله پزی که عشقش به استقلال را با هیچ چیز دیگر جایگزین نمی کند دختری دارد که خواستگاری پرسپولیسی دارد و همین تعلق رنگی است که با مخالفت پدر روبرو می شود. در ادامه یک تصادف منجر به فوت کله پز و بازگشایی پرونده یک قتل می شود؛ کله پز داستان حین عبور از عرض خیابان با پژوی سبزرنگی تصادف کرده و در پی این تصادف می میرد! تنها شاهد اتفاق مردی است تک چشم که فقط رنگ و نوع ماشین را تشخیص داده است. این طوری است که تمامی پژوهای سبزرنگ داخل شهر فراخوانده می شوند و این چنین است که داستان وارد فاز کلانتری می شود. افسر پرونده و چند تن از مأمورین کلانتری به دنبال قاتل می گردند. تا اینکه


25.  قاسم زارع در نقش میرزا رضای کرمانی در سریال سال های مشروطه


تلویزیونی سال های مشروطه مجموعهٔ است که روایتگر زندگی 5 پادشاه قاجار در مدت 70 سال حکومت بر ایران است، توسط علی لدنی تهیه شده است. تولید این مجموعه از خرداد سال 1388 خورشیدی آغاز و در دی ماه همین سال به پایان رسیده است. در مجموعهٔ سال های مشروطه صحنه های گوناگونی نظیر بازار سعدالسلطنه، باغ فین، باغ ملک، روستای کن، شهرک سینمایی دفاع مقدس، شهرک سینمایی غزالی، کاخ سعدآباد، کاخ گلستان و کاخ نیاوران اجرا شده است.


26.  یوسف صیادی در فیلم زن ها کم نمی یارن


زنها کم نمیارن داستان زندگی زنی است که به دلیل ناباروری، تصمیم میگیرد همسرش زن دیگری را برای خود برگزیند، این تصمیم باعث بروز اتفاقات جالبی برای وی می شود و


27.  بهادر زمانی در تنهایی لیلا


داستان این سریال درباره محمد، متولی امامزاده ای است که در زلزله خانواده خود را از دست داده است. دختری به نام لیلا که عاشق محمد می شود، او را در شرایط ویژه ای قرار می دهد و ایمان او را محک می زند. لیلا دختری است از خانواده ثروتمند و البته غیرمذهبی و نازپرورده که عشق به محمد کاملاً او را دگرگون می سازد و ایمان او را تحکیم می کند و با محمد ازدواج می کند و صاحب یک فرزند می شود.


28.  دانیال حکیمی در سریال روز رفتن


در خلاصه داستان مجموعه روز رفتن نوشته سید سعید رحمانی آمده است:روحانی جوانی به نام رحیم از باب استحباب ماهی یک بار در گورستان شهر، اموات را غسل می دهد در یکی از این روزها او متوجه می شود که یک مرده شباهتی بی بدیل به خودش دارد با ورود پلیس به ماجرا و اندکی تحقیق معلوم می شود که...


29.  رضا کیانیان در دو سریال کیف انگلیسی و روزگار قریب


داستان کیف انگلیسی در دوران موسوم به دهه طلایی آزادی اتفاق می افتد؛ و داستان شخصیت سیاست مدار - روشنفکری را در این دوران به تصویر می کشد. این مجموعه از مجموعه های موفق تلویزیونی دهه80 بود که مورد توجه هر دو طیف مخاطبان خاص و عام قرار گرفت.


30.  خسرو شکیبایی در سریال مدرس


داستان زندگی سیدحسن مدرس از ورود به به تهران و کاندیدا شدن او در مجلس شورای ملی و درگیری مدرس با رضا شاه و در آخر کشته شدن وی به دست رضا شاه در این سریال به نمایش گذاشته شده است.


31.  محمدرضا شریفی نیا در فرزند صبح و صندلی خالی


فرزند صبح به زندگی سید روح الله خمینی در دوران کودکی و تا هفت سالگی می پردازد و بخشی از آن نیز به دستگیری وی در پانزده خرداد می پردازد.


32.  جواد عزتی در سریال دودکش

داستان فیلم درباره دو خانواده است که بنا به دلایلی رابطه آن‌ها با یکدیگر قطع شده‌است...اما با پا پیش گذاشتن یکی از آن‌ها برای آشتی رابطه آن‌ها تا حدودی بهبود پیدا می‌کند و اتفاقات غیر منتظره و دومینو واری می افتد که داستان را پیش میبرد...لوکیشن اصلی داستان یک قالیشویی است که اتفاقات با مزه زیادی در انجا رخ میدهد...


33.  فرهاد اصلانی در فیلم یه حبه قند

در خلاصه داستان آمده است:سکوت خانه باغ قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می شکند. چهار دختر این خانه همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچکترشان پسندیده به یاری مادر شتافتند. این اقامت برای خواهران و باجناغ ها شاید دردسر باشد ولی برای بچه ها یک آرزوی بزرگ است تا این که


34.  محمدرضا گلزار در فیلم توفیق اجباری

«توفیق اجباری» داستان بازیگری به نام رضا گلزار است که از همسر خود جدا شده است، رضا و همسرش یکدیگر را دوست دارند اما برخی ارتباطات رضا باعث بدبینی همسر سابقش از او می‌شود.


35.  مهدی سلوکی در سریال مرز خوشبختی

داستان این سریال درباره جوانى شهرستانى به نام امیر (امیر حسین آرمان) است که براى تحصیل به تهران مى آید و جزو نخبگان علمى مى شود، او به خواهر دوستش که در یک طلا فروشى کار مى کند علاقه دارد، اما پدر دختر راضى به این وصلت نیست. از سویى دیگر امیر مجبور مى شود در سرقت از طلا فروشى با دوستش حمید (پوریا پورسرخ) همکارى کند. امیر براى جلوگیرى از فروش طلاها توسط حمید، مخفیانه به همراه طلاها از تهران مى رود اما ساک حاوى طلاها در شهر محلات با ساک یک روحانى (مهدى سلوکى) عوض مى شود و...


 36.  مهران احمدی در سریال چرخ فلک

موضوع اصلی سریال یک مفهوم اخلاقی است که در هر یک از داستان‌ها این موضوع تکرار می‌شود و بیشتر بازیگران در ابتدای هر قصه آدم فرعی هستند که در قصه بعدی به بازیگر اصلی بدل می‌شوند. این سریال در ۲۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در تابستان ۱۳۹۵ به روی آنتن رفت.


37.  رضا شفیعی جم در دم سرخ ها

دو جوان که برای انجام معاینات مربوط به معافی از سربازی به مرکز نظام وظیفه رفته‌اند با هم آشنا می‌شوند و این آشنایی پیش‌درآمد اتفاقات بسیاری برای آنها می‌شود.


38.  بهروز بقایی در به وقت خماری

این فیلم یک کمدی-اجتماعی درباره یک مراسم ازدواج و ماجراهای جانبیِ آن است.


39.  حمید لولایی در سه بیگانه

این فیلم داستان سه مأمور خارجی است که برای انجام عملیاتی با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبرو می‌شوند که برنامه‌های شان را به هم می‌ریزد.

نظرات (۱)

با عرض سلام و خدا قوت . ممنون اطلاعات خوبی بود . چند تا فیلم و بازیگر از قلم افتاده مثل فیلم سلام علیکم حاج آقا یا فیلم کلاه پهلوی و ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">