مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

۶۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

یکی از ضروری ترین فرائض

🔸 متن پیام امروز در نشست ستاد ملی جمعیت توسط دکتر فروتن دبیر ستاد قرائت شد:

           بسم الله الرّحمن الرّحیم

🔹 با سلام به همه‌ی کسانی که دلسوزانه و عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ی جمعیت روی آورده‌اند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت میپردازند،

🔹 بار دیگر تأکید میکنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است.

♨️ این فریضه درباره‌ی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. 

🔹 این یک #سیاست_حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوشهای صادقانه‌ی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همه‌ی آسیبهای محتمل یا موهوم پیش برد و آینده‌ی کشور را از آن بهره‌مند ساخت.

🔹 به دست‌اندرکاران این حسنه‌ی ماندگار توصیه میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.

🔹 توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

🖋 سیّدعلی خامنه‌ای

  • صادقی

‼️ از دیروز فیلمی در فضای مجازی با عنوان احتکار روغن توسط روحانیون منتشر شده است، اما واقعیت ماجرا را در این کلیپ ببینید. 

  • صادقی

🖋 سید بن طاووس

🔸 مبادا فکر کنی امام زمان علیه السلام به دعای تو محتاج است؛ هرگز چنین نیست.

🔹 این که می‌گویم برای او دعا کن، فقط برای این است که او حق بزرگی بر تو دارد و بسیار در حق تو احسان کرده است و اگر قبل از دعا برای خودت، برای او دعا کنی، ابواب اجابت زودتر به رویت گشوده می‌شود.

🔹 زیرا تو با گناهت باب دعا را بر روی خود بسته‌ای اما هنگامی که برای آن مولایی دعا کنی که از خواص درگاه خداست، به احترام او باب اجابت به رویت گشوده می‌شود و آنگاه خود و همه‌ کسانی که در حقشان دعا می‌کنی بر خوان احسان او می‌نشیند و مشمول رحمت، کرم و عنایت الهی می‌شوید، چون خود را به او مرتبط کرده‌اید.

📗 فلاح السائل، سید بن طاووس

⏰ زمان به وقت جمکران و نماز حضرت

  • صادقی
  • صادقی

بسم الله الرّحمن الرّحیم

◼️ درگذشت عالمِ واعظِ درس آموز، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد عبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و همه‌ی صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض میکنم.

✅ اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایه‌ی تاسف و اندوه است. 

◼️ از خداوند متعال مسئلت میکنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند.

سیّدعلی خامنه‌ای 

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

  • صادقی

👤 پاسخ حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسمی، رابط دولت و روحانیت

🔹 سی و دومین کرسی «رسانو» با موضوع «نقش فعالان فضای مجازی و جهاد گران تبیین در بحران جهانی غذا و برنامه دولت سیزدهم» با حضور مسئول ارتباطات دولت و حوزه های علمیه برگزار شد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسمی دولابی، مسئول ارتباطات دولت و حوزه‌های علمیه:

🔹 نمی توانیم بدون توجه به بحران غذایی حاکم بر جهان، تحلیل درستی از شرایط داشته باشیم؛

باید توجه داشته باشیم که برخی از اقلام اساسی در جهان از ۶۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است؛ به گونه ای که در برخی از کشورهای اروپایی روغن و آرد به صورت جیره بندی شده و درب خانه‌ها تحویل داده می‌شود.

با توجه به تولید ۷۰ درصدی روغن و ۳۰ درصد غلات جهان در منطقه درگیر میان اوکراین و روسیه، جهان با بحران غذایی مواجه شده است.

🔹 به دلیل اختصاص ارز ۴۲۰۰ به گندم، آرد به قیمت بسیار ارزانی در اختیار نانوایان قرار می‌گرفت؛ کیسه آرد ۳۶ هزار تومانی در داخل نانوایی‌ها، در مرزهای ایران از ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

 در کنار آرد سایر محصولات همچون: مرغ، تخم مرغ و شیر هم از مشکلاتی مشابه برخوردار بود.

🔹 بر اساس محاسبات صورت گرفته، مجموع مبلغی که خانوارها بعد از اجرای طرح پرداخت می‌کنند، کمتر از مبلغ دریافت یارانه‌ای است که به حساب خانوارها واریز می شود.

🔹 در افزایش قیمت کالاهایی که پایه مواد تشکیل دهنده آن یکی از اقلامی آزاد سازی شده است، متناسب با حجم استفاده از این کالاها، اقلام مورد نظر افزایش پیدا خواهند کرد و نسبت به کالاهایی که در فرایند تولید ربطی به کالاهای آزاد سازی شده ندارند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

🔹 بسیاری از فعالان جریان‌های مختلف سیاسی اصل کار را تایید می کنند، با اجرایی سازی #کالابرگ الکترونیکی، بعد از گذشت دو ماه، قیمت ها به شرایط عادی بر خواهد گشت.

📌 متن کامل:

https://hawzahnews.com/xbJVs

  • صادقی

📌 مطالعه شماره جدید نشریه خط حزب الله:

khl.ink/khat

  • صادقی

🎥 مرحوم استاد فاطمی نیا

❇️ خدا ان شاء الله به ما توفیق بدهد یار رهبرمان باشیم و قدر این آقا را بدانیم.

  • صادقی

◼️ مراسم وداع: امشب (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت)، ساعت ۲۲ در دانشگاه امام صادق تهران

◼️ مراسم تشییع: سه‌شنبه ۹ صبح از دانشگاه تهران به سمت چهارراه ولیعصر(عج) برگزار 

◼️مراسم تدفین: سه‌شنبه پس از انتقال به قم، ساعت ۱۷ از مسجد امام حسن عسکری(ع) تشییع و در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شود.

  • صادقی

مشایخ سوء

۲۶
ارديبهشت

🎥 آخوندهایی که سیاست را از دین جدا می‌کنند

👤 آیت الله جوادی آملی

  • صادقی