مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

یکی شدن و صمیمیت با طلبه‌‌ها

جمعه, ۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۶:۳۴ ب.ظ

📝 سیره رفتاری حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مدیر حوزه علمیه قم

🔸 با ورود مرحوم حاج شیخ، مدرسه فیضیه در اختیار ایشان قرار گرفت. وی از طلبه‌هایی که از اطراف برای درس می‌آمدند، بسیار خوب و گرم و با محبت پذیرایی می‌کرد.

🔺 وقتی می‌شنید طلبه جدید آمده، خودش به دیدن او می‌رفت و این بر روحیه طلبه‌ها خیلی مؤثر بود.

🔻 خود ایشان بی‌تکلف‌ترین فرد بود. بعد از درس و قبل از نماز مغرب جلوی یکی از حجره‌ها می‌نشست و به خدمه‌شان می‌گفت: غذای ما را بیاور. دو تا تخم مرغ و قدری نان، غذای ایشان بود! خیلی بی‌تکلف.

✅ ساده‌زیستی ایشان بسیار اثرات خوبی داشت.

📗 فقیه مؤسس، ص ۸۳۶

📌 مناهج:

در میان مدیران نهادهای حوزوی که به نوعی جانشینی مسؤولیت مدیریت حاج شیخ عبدالکریم قدس سره را در اداره حوزه برعهده گرفته‌اند، کدامیک با طلاب آنگونه که باید، حشر و نشر دارند؟!

طبیعی است با وجود مشاغل زیاد کسی متوقع نیست مدیران مثل حاج شیخ هرروز با طلاب گعده داشته باشند؛ اما این فاصله مدیران -که البته جای اساتید ما هستند- با بدنه حوزه هم پسندیده نیست.

حضرت آقا از خبرگان و علما خواستند به میان جوانان بروند مخصوصا دانشجویان؛ اما افسوس که علما حتی در میان طلاب (دیدارهای عمومی) هم کمتر دیده می‌شوند.

رئیس جامعه مدرسین، دبیر شورای عالی، رئیس دفتر تبلیغات، رئیس سازمان تبلیغات برنامه‌ای برای دیدار عمومی طلاب ندارند.

رئیس مرکز مدیریت گاها دیدارهایی برگزار می‌کند، همچنین رئیس مرکز خدمات برای اولین بار یک دیدار عمومی برگزار کرد که به نظر کافی نیست 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">