مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

محبوبیت روحانیت پس از انقلاب

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۲۴ ب.ظ

🖋 سید محمدصادق ضیائی‌نیا

🔸 در این سالها پس از هر حادثه یا اتفاق ناگواری برای یک روحانی یا یک طلبه، بلندگوها و رسانه‌های خارجی و دنباله‌های داخلی آنها ناله‌ی وا اسلامایشان بلند شده و نظام ولایت فقیه را مقصر از بین‌رفتن محبوبیت روحانیت قلمداد می‌کنند.

🔺 البته روحانیت گوشه‌نشینِ عافیت‌طلب و زینت المجالس، محبوب #طاغوت هم خواهد بود!

غافل از اینکه روحانیت در زمان مشروطه و پهلوی اول و دوم یکی از تاریک‌ترین و سیاه‌ترین دوران محبوبیتش را در تاریخ گذرانده است؛ و این انقلاب خمینی بود که روحانیت و اسلام را از ورطه نابودی رهانید.

♨️ نمونه آن بر دار رفتن فقیه مجاهد آیت الله #شیخ_فضل_الله نوری در جریان نهضت مشروطه است که در پایین دار عمامه از سرش کشیده و بر جنازه‌اش ادرار کردند! چنین جسارتی بر جنازه یک انسان، سوای از دین و مذهب او جای گلایه و مذمت است؛ چه رسد بر جنازه یک آیت الله مسلمان!

✅ اما همین مردم از شهادت آیت الله مطهری در سال ۱۳۵۸ تا شهادت آیت الله سلیمانی در ۱۴۰۲ چه استقبال با شکوهی در مراسم تشییع پیکر این دو روحانی مبارز و انقلابی کردند.

وانگهی در زمان مشروطه نه خبری از بمباران روح و روان مردم توسط شبکه‌های مجازی بود؛ و نه خبری از مسئولیت‌های کلان توسط روحانیت.

✅ اینکه در این دوران گذار انقلاب اسلامی بسوی تمدن اسلامی، روحانیت برای آرمان‌های اسلام چهار تا چَک از بی‌خردان و نا اهلان بخورد یا عمامه‌اش توسط گلوله دشمنان خضاب شود؛ جای گلایه و تعجب ندارد که هیچ، البته نشان از مسیر درست و استواری روحانیت بر پیمان و عهد خویش با مولایش امام زمان عج است.

✅ احیای تمدن اسلامی و نبرد با دشمنان اسلام قطعا سختی دارد؛ قطعا خون می‌طلبد؛ اما این مسیر با انقلاب ۵۷ شروع شده و از حرکت باز نخواهد ایستاد.

اللهم وَفِّقْنا لِما تُحِبُّ وَ تَرضی. 

اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">