مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🖋 میم.تهرانی 

🔸اخیرا مسیح مهاجری یکی از صاحبان مطبوعات اصلاح‌طلب که خود معمم بوده و ۲۷ سال #بودجه_دولتی بالایی در اختیار دارد در یادداشتی تهاجمی به سرفصل بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در بودجه ۱۴۰۲ پرداخته است که چرا حوزه‌های علمیه از دولت بودجه می‌گیرند و روش سنتی استقلال‌خواهی خود را از دست داده‌اند.

🔻 در پاسخ به نقد غیرعالمانه و عدوانی ایشان باید گفت:

➖ اولا اغلب این بودجه (حدود هفتاد و پنج درصد) صرف بیمه تأمین اجتماعی طلاب سراسر کشور می‌شود و البته بهتر است بگوییم به خود دولت باز می‌گردد (جیب به جیب دولت).

➖ ثانیا بخش دیگر شامل سرمایه در گردش صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات شامل وام‌های قرض‌الحسنه و نظیر اینها می‌شود.

➖ در نهایت باقی‌مانده آن مصروف بن هدفمند که بر اساس شاخص‌هایی که تعیین‌شده به جامعه هدف که طلاب هستند قرار می‌گیرد.

🔺 اگر کسی این واقعیت را نداند با یادداشت‌ها و نقدهای امثال مسیح مهاجری تصور می‌کند هرکسی که طلبه و روحانی است ماهیانه حقوق قابل توجهی دریافت می‌کند.

در حالی که این #تهمت_تلخ را روزانه در رسانه‌های معاندین می‌شنویم، اما گرا و آدرس این تهمت و شبهه توسط همین مطبوعات زنجیره‌ای جریان خاص تدوین‌شده و پمپاژ رسانه‌ای می‌شود. 

♨️ ضمن اینکه شخص نویسنده‌ی این دست نقدها از ارتزاق‌کنندگان بزرگ بودجه دولتی است؛ روزنامه‌ای که مربوط به انعکاس رویدادهای حزب جمهوری بود، پس از انحلال حزب باید منحل می‌شد؛ آقای مهاجری بهتر نیست روزنامه را تعطیل کنید تا این بودجه خرج مطالب بی‌فایده شما نشود؟!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">