مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 توصیه‌های آیت‌الله‌العظمی مکارم به اعضای شورای عالی


✅ پیشنهاد تحول
مدتی روی این مسأله فکر کرده‌ام که اگر ما بخواهیم حوزه را اصلاح کنیم، باید حوزه در حوزه ایجاد کنیم، یعنی درون این حوزه، حوزه دیگری ایجاد کنیم.
یعنی بررسی کنیم و از میان پنجاه هزار طلبه، ده هزار #طلبه_مستعد را انتخاب کنیم و برای آنها علاوه بر برنامه حوزه، برنامه درسی دیگری بگذاریم و برنامه‌های علمی جامع‌تری را برای آنها تدوین کنیم و شهریه افزون‌تری هم بپردازیم تا بتوانیم از میان آنها طلاب شایسته و نخبه را پرورش دهیم، البته این کار باید با برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد.

✅ احیای موقوفات
باید هیئتی قوی تشکیل گردد تا #موقوفات فراوانی که برای حوزه است، بازپس‌گیری و احیا گردد.

❇️ لزوم تأسیس نشریات
باید نشریه‌ای علمی و تخصصی برای حوزه داشته باشیم که نظریات تمامی متخصصان و صاحب نظران در آن گردآوری شود، تا نسبت به نزدیک ساختن هر چه بیشتر آرا و نظرات اقدام عملی انجام گیرد.
ایشان مسائل مستحدثه و جدید مانند ارز دیجیتال و امثال آن را از جمله مواردی برشمرده که باید در این مجله‌ی تخصصی مورد بحث و کنکاش علمی قرار گیرد.

❇️ خدمات اجتماعی روحانیت
یکی از واقعیت‌ها این است که می‌گویند اگر حوزویان جذب دانشگاه‌ها یا دستگاه‌های قضائی یا آموزش و پرورش شوند، حوزه دچار ضایعه شده، ولی نظر ما برعکس این است و معتقدیم که می‌توان به جای اینها، افراد دیگری را جذب حوزه‌های علمیه کرد.

http://hawzahnews.com/xbw5M

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۱۰/۱۰
  • ۴۶۷ نمایش
  • صادقی

تحول حوزه

شورای عالی

مراجع

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">