مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

باید اعلام کنند حجاب را می‌خواهیم

دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۰۶:۲۰ ب.ظ

حمایت از تحصن‌ها و تجمعات مربوط به مطالبات عفاف و حجاب

بیانات مهم حضرت آیت الله شب‌ زنده‌دار پیرامون حوادث اخیر در کشور

 

حضرت استاد شب زنده‌دار امروز دوشنبه 14 آذر ماه در درس «الشخص الاعتباری» فرمودند:

 

این مسائل و حوادثی که در دو، سه ماه اخیر در کشور پیش آمده، مسائل بسیار حساس و مهم است. راه درمانش این است که -علاوه بر درمان نواقص موجود توسط مسئولان امر- خود امت حزب الله و کسانی که دل در گرو دین دارند نیز باید در این زمان، خواسته‌ی همگانی خودشان را آشکار کنند. با اینکه مشکلات اقتصادی داریم اما دل در گرو دین داریم. همانطور که امام حسن عسکری(علیه‌السلام) فرمودند: "الفَقرُ مَعَنا خَیرٌ مِنَ الغِنى مَعَ عَدُوِّنا"؛ فقر با ما بهتر از توانگری با دشمنان ماست.

 

بسیاری از مشکلاتی که داریم هزینه‌هایی است که برای دینداری و استقلال و مستعمره نبودن، داریم می‌پردازیم. هرچند بخشی از مشکلات نیز به خاطر ناکارآمدی و کم کاری‌هاست و نمی‌شود این را انکار کرد؛ چون وجود دارد. اخیرا که دارو کم شد به خاطر این است که آن مسئول که حالا برکنار هم شده از قبل، درست پیش‌بینی نکرده و امکاناتش را فراهم نکرده بود؛ چون برخی از این داروهای متعارف که اکنون کم شده جزء تحریم شده‌ها نبود. گرچه متاسفانه این مشکلات وجود دارد اما اگر ما در مقابل مثلا بی حجابی بخواهیم کوتاه بیاییم بعدا جلوگیری از بی حجابی خیلی سخت می‌شود.

 

راه جلوگیری از این مسائل، این است که باید همه به خصوص خانمهای محجبه و خانمهایی که مقتدای آنها حضرت صدیقه طاهره و زینب کبری(علیهماالسلام) است اعلام کنند که ما حجاب را می‌خواهیم. این تجمعاتی که کم و بیش در بعضی جاها شده خیلی موثر و مفید است از دو جهت:

از یک جهت اعلام می‌شود که ملّت ما، ملّت خداجو است؛ ملتی است که تابع ائمه(علیهم‌السلام) و تابع صدیقه طاهره(علیهاالسلام) است و به هیچ وجه حاضر نیست حجاب و عفاف را کنار بگذارد و از آن کوتاه بیاید. بنابراین خود این اعلام باعث می‌شود جهان و جهانیان متوجه بشوند اینها، خواسته عمومی ملت است مگر عده‌ای بسیار اندک که همواره در عالم چنین افرادی بودند. ما باید این خواسته و مطالبه را عمومی، به همه جهانیان و بدخواهان و کسانی که یا غافلند و یا آراء معوج و نادرست دارند اعلام کنیم. البته کسانی که اعتراض می‌کنند اینطور نیست که همه آنها خائن باشند بلکه ممکن است در اثر شرایط یا خصوصیات، فهمها مختلف باشد که اینها با گفتگو حل می‌شود. ولی وقتی همه ببینند این، درخواست اکثریت جامعه است اگر دیندار هم نباشند اما قائل به حاکمیّت دموکراسی باشند خواهند گفت: اکثریت جامعه دارند این خواست را مطالبه می‌کنند.

جهت دوم اینکه، این اعلام ما، در حقیقت یک پشتوانه‌ای می‌شود برای تصمیماتی که باید مسئولان بگیرند و کارهایی که می‌خواهند انجام دهند؛ چون اگر خواسته و مطالبه‌ای، خواست و مطالبه‌ی عمومی شد مسئولان پشتوانه پیدا می‌کنند و می‌توانند محکمتر و استوارتر و با عزمی راسختر در میدان وارد بشوند و بگویند اینها، خواست ملت است که ما انجامش دادیم. اما اگر این خواست، ظهور و بروز نیابد و در دلها بماند مسئولان نمی‌توانند تصمیمی بگیرند و کاری کنند. بعضی از مسئولان قوای ثلاثه به برخی از عزیزانی که با آنها ملاقات داشتند گفتند: پشت ما را گرم کنید تا ما بتوانیم کاری انجام بدهیم. اگر مسئولین پشت‌گرم نشوند و اگر یک مطالبه عمومی در کشور نباشد آنها محذوراتی برای تصمیم‌گیری و انجام آن خواهند داشت.

این ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) بسیار مغتنم است چون در لواء عواطف مردم نسبت به حضرتش، می‌توان مسائلی مانند حجاب و عفاف را که خواست ایشان بوده را به منصه ظهور رساند. ان شاء الله فردا از ساعت ده، در مدرسه فیضیه برای اعلام این مسائل، تجمعی برگزار خواهد شد. ان شاء الله آقایون شرکت می‌فرمایند.

  1401/09/14

 

نظرات (۱)

خیلی عالیست خداکند تاثیر گذار باشد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">