مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

مطالبه رهبری از حوزه‌های علمیه

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷ ب.ظ

به‌روز کردنِ نرم‌افزار اداره حکومت اسلامی

مأموریت حوزه‌های علمیه در گام دوم انقلاب

علی مهدوی

یک. دستاورد گام اول؛ نرم‌افزار انقلاب اسلامی

روزی که نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام به پیروزی رسید و طاغوت سرنگون شد؛ کل جهان دچار یک شوک عمیق شد.
انقلابی برآمده از متن یک دین! دینی که داعیه‌دار اصلی قیام علیه باطل و ظلم است؛
قیام ولو با دست خالی؛ اما بوسیله وحدت کلمه ذیل پرچم توحید و با سرمایه‌ی توکل و ایثار و مواسات.
انقلاب اسلامی پیروز شد و آرام آرام مفاهیم جهاد و ظلم‌ستیزی و تقابل با صهیونیسم و استکبار، جلوه‌های عملی خود را نشان داد؛ حتی فلسطین که زیر چکمه رژیم صهیونیستی در حال محوشدن کامل بود، با حوادث انقلاب اسلامی به خود آمد، بیدار شد و به مقاومت، دلگرم و امیدوار گردید.

دو. نقش ویژه روحانیت در استقرار نظام اسلامی

امام عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، مفاهیم ناب اسلامی را که صرفا در حد آرمان‌های انقلابی بودند، به منصه‌ی عمل آورد؛
حالا این روحانیون بودند که همچون زنبور عسل شهد آن را در سرتاسر ایران منتشر کردند و در اثر آن مجاهدت‌ها و تبلیغ‌ها، طاغوت و طاغوتیان، از بین رفته و نظام اسلامی مستقر شده بود.
در ادامه توانستیم از همه ترورها و ناملایمات و خیانت‌ها و خنجرهای از پشتِ مسلمان‌نمایان به سلامت عبور کنیم و حتی جنگ تحمیلی هشت ساله را با نرم افزار انقلاب اسلامی که ریشه در قرآن و سنت و اجتهاد شیعی داشت، مدیریت کنیم.
با فقدان مطهری‌ها و بهشتی‌ها، در کوران تهاجم فرهنگی دشمن و اذناب داخلی آن نیز مصباح یزدی‌ها نگذاشتند استحاله فکری نظام گفتمانی جمهوری اسلامی صورت پذیرد.

سه. گام دوم و لزوم بروز شدن نرم افزار انقلاب اسلامی

امروز در شرایطی هستیم که #نفاق و #نفوذ با نقاب تزویر و خدعه در تدارک بیشترین ضربات به پیکره انقلاب اسلامی است. پیامد این خیانت‌ها و ضربات هم فقط متوجه نظام نبوده است؛ بلکه اصل دینداری و ایمان عمومی مردم را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
بر همین اساس لازم است بار دیگر حوزه‌های علمیه مانند دوران مبارزات با طاغوت، متمرکز و یکصدا شوند برای به میدان آوردن مفاهیم ناب اسلامی در شرایط جدید کنونی.
امروز لیبرالها با تمام عِده و عُده در تلاش‌اند برای شکستن مقاومت مردم ایران؛
در تلاش‌اند برای ناامیدکردن مردم از ایستادگی در برابر آمریکا؛
در تلاش‌اند برای القای شکست و ناکارآمدی نرم افزار نظام اسلامی؛
همه می‌دانیم که هر قدمی عقب بنشینیم دشمن چند قدم جلوتر خواهد آمد و فقط هدم نظام اسلامی مقصود استکبار نیست بلکه تا محو کامل اسلام از ایران و جهان، رضایت نخواهد داد.

چهار. جای خالی جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و نهادهای علمی و تبلیغی حوزوی

امروز یک مسؤولیت مهم یعنی «بروزکردن نرم افزار انقلاب اسلامی» و «ترویج آن بین آحاد مردم» بیش از همه بر عهده حوزه‌های علمیه گذاشته شده است.
این نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز حوزوی هستند که موظفند فضلای صاحب صلاحیت را گرد هم آورند و این مهمِ حیاتی را محقق سازند.
خاطرمان باشد وقتی مفاهیم ناب اسلامی جلوه عملی ندارد، دشمن بیشترین سوء استفاده‌ها را خواهد کرد.
منتظر لبیک شورای عالی حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نهادهای عالی علمی و حوزوی به این فرمان مهم امام جامعه مسلمین و امام حوزه‌ها هستیم و به جدّ آن را مطالبه خواهیم کرد.
این دست نائب امام زمان است که به سوی حوزه‌های علمیه دراز شده است و این صدای هل من ناصر فرزند حسین است که نهادهای حوزوی را به یاری «دین و نظام برخاسته از اسلام» می‌خواند.


رونوشت به:

جامعه مدرسین
شورای عالی
مرکز مدیریت
دفتر تبلیغات
سازمان تبلیغات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">