مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🔻 نگاه امیدوار و مطالبات بر زمین مانده

جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹ ق.ظ

🌀 همه نگاه‌ها به شورای عالی حوزه است

📝 علاج مدارک بی‌اعتبار حوزوی
🖋 علی مهدوی

🔹 در موضوع «مدارک علمی حوزوی» و مشکلات عدیده‌ای که برای اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است، مطالب زیادی بیان شد و این مسأله را از زوایا و ابعاد مختلفی بررسی کردیم.
اما علاج همه این مصائب در دستان شورای محترم عالی حوزه است.

🔹 طلاب جوان امیدهای زیادی به شورای هشتم بسته‌اند؛ در دهه‌های گذشته بسیاری از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه و روحانیت، تحول و اصلاح ساختارها و حتی تعریف مدارک اصیل حوزوی، بقدر کافی دیده نشده‌ است؛ البته منکر خدمات و اقدامات خوب انجام‌شده در ادوار مختلف شورای عالی به هیچ وجه نیستیم و خدمت همه بزرگان و زحمتکشان می‌گوییم شکرالله مساعیکم.

🔻 اما نکته اینجاست که امروز از فرصت‌های موجود باید بهره گرفت برای رسیدن به بهترین راه حل‌ها؛
برای انجام وظایف معطل مانده؛ وظایفی که اگر همچنان معطل بماند باعث شکوه و ناراحتی بدنه حوزه علمیه است و خدای ناکرده مورد مؤاخذه الهی قرار می‌گیرد.
حال که شورای هشتم بنای خود را بر این گذاشته که طلاب بدانند شورای عالی، پیگیر منویات و اوامر ولیّ فقیه و امام حوزه و جامعه است، پس بسم‌الله...

🔹 حتی اگر بزرگان و مسئولین در طرح‌ها و برنامه‌ها نیاز به نظر و طرح و ایده دارند از ظرفیت عظیم حوزه علمیه استفاده کنند؛ براحتی با دادن فراخوانِ جذب طرح و ایده‌ها در این موضوع و حتی موضوعات مختلف دیگر، می‌توانند از این ظرفیت عظیم استفاده کنند.

⏱ امیدواریم شورای محترم عالی با وجود چند دهه تذکرات پی‌درپی امام خامنه‌ای (دام ظله)، فکری برای علاج معضلات کنند که حقیقتا امروز هم دیر است، چه رسد به فردا و فرداها.
 #وجدان_بیدار طلاب جوان و انقلابی‌ به معنای واقعی کلمه، قضاوت تاریخی خود را در باب جهت‌گیری و اقدامات عملی شورای هشتم‌ خواهند داشت.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">