مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی


👤 آیت‌الله شب‌زنده‌دار

🔹 مباحث [کتاب الفائق] که کمتر به آن عنایت شده بود و در کتب دِراسی متعارف حوزه مبارکه علمیه مورد بحث قرار نگرفته بود؛ در حالی که از بسیاری از مباحث مطروحه، کارآمدتر است و بیشتر مورد نیاز است. از این جهت خواندن آنها و اطلاع از آنها هم در درس سطح و هم در درس خارج یک امری است لازم است.

🔹 بحمدالله شورای عالی یا مدیریت محترم حوزه هم یک برنامه‌هایی را قرار دادند برای اینکه ان‌شاء‌الله این مباحث هم بتواند در مراکز و محافل علمی، در درس‌های سطح، در درس‌های خارج مطرح بشود تا کم‌کم همانند سایر مباحثی که در اثر تدریس و تدرس به قِمّه‌هایی از علمیت و اتقان رسیده‌اند این مباحث هم در اثر همین تدریس و تدرس‌ها و مباحثات و فکر کردن‌ها هرچه بتواند قوی‌تر بشود.

🔹 بالاخره وقتی تحولی می‌خواهد ایجاد بشود و یک نواقصی می‌خواهد برطرف بشود کار از یک جایی باید شروع بشود و اگر همیشه معطل این بخواهیم بمانیم که آن کمال‌های خیلی بالا، آنها را مطرح کنیم خب نقص بشر، ضعف بشر معمولا این اجازه را نمی‌دهد بنابراین هم از این که مدیریت محترم و شورای محترم عالی اهتمام کردند به این که این مباحث مطرح بشود و هم اساتید معظمی که قبول فرمودند که این مباحث را نیز چه در سطح، چه در خارج تدریس داشته باشند و همچنین از فضلای محترم، طلاب محترمی که برای تحقق این آرزو و این امر مهم، [این درس را] اختیار کردند که این مباحث را هم ان‌شاء‌الله همانند سایر مباحثی که در علم اصول و فقه فرا گیرند [تشکر می‌کنم].

🔹 شورای محترم و هم چنین مدیریت محترم اهتمام ورزیدند که بحمدالله تا می‌شود برای رفع این نقصان‌ها گام‌هایی برداشته بشود، همین که شما تلقی به قبول فرمودید، مشارکت می‌فرمایید باعث می‌شود که این راه هموار بشود، باز بشود و ان‌شاء‌الله به نتیجه برسد.

🔹 این مباحث و طرح این مباحث را هم بعض مراجع بزرگوار که خدمتشان رسیدیم تأیید فرمودند و استقبال فرمودند مثل آیت الله صافی که پارسال مشرف شدیم خدمتشان، در مشهد مقدس خدمت آیت الله شبیری مشرف شدیم، خیلی استقبال کردند از این که این مباحث باید طرح بشود و مورد تدریس و تدرس واقع بشود.

✅ رهبری معظم همینطور خیلی [استقبال کردند]، خودم حضور داشتم که جناب آقای اعرافی دام ظله این کتاب الفائق را به ایشان دادند. آقا فرمودند این کارهای اساسی باید انجام بشود و ایشان هم استقبال فرمودند که این کار باید در حوزه رونق پیدا بکند، گفتند این کارها باید انجام بشود.

🌐 موسسه ذکر؛ متن دروس الفائق

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۷/۰۵
  • ۷۹۸ نمایش
  • صادقی

تحول اصول

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">