مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 کار جهادی برای مقاطع بحرانی است

يكشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۰۳ ق.ظ


📝 شهرداری تغسیل اموات کرونایی را بر عهده گیرد
👤 مدیر حوزه علمیه فارس

🔻 مجموعه شهرداری باید بحث تغسیل اموات کرونایی را تحویل بگیرد، چراکه کار جهادی برای یک مقطع بحرانی است، برای جایی است که نیروهای رسمی نمی‌توانند پای کار بیایند و نیروهای مردمی آن را انجام می‌دهند، اکنون شش الی هفت ماه است که می‌گذرد هنوز طلاب جهادی این کار را انجام می‌دهند.

🌐 خبرگزاری حوزه

📌 مناهج:
🔹 تغسیل اموات، وظیفه ذاتی شهرداری است و بودجه مصوب دارد و از این بابت شهرداری به کارکنان خود، حق‌الزحمه، حقوق و مزایا می‌دهد. لذا تغسیل اموات کرونایی هم مثل خدمت به بیماران کرونایی در سایر نقاط بیمارستانی و نهادهای حمایتی و ... وظیفه‌ی ذاتی سازمان‌های مسئول است. طلاب جهادی در بحران کرونا وارد میدان شدند تا این واجب کفایی زمین نماند و اموات مؤمنین بدون غسل و کفن دفن نشوند.

🔹 اگر همچنان ‌شهرداری و سازمان آرامستان‌ها از تغسیل اموات کرونایی سر باز می‌زنند، برای واسپاری وظیفه محوله به طلاب، باید شرایط معیشتی طلاب جهادی که جان خود را کف دست گرفته‌اند به نحو مطلوب نیز در نظر گرفته شود و این فعالیت‌های مداوم در راستای همکاری‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه با شهرداری محسوب شود. آیا روا است این عزیزان به مدت طولانی (چندین ماه) مشغول خدمت باشند و حق‌الزحمه مصوب برای دیگران منظور شود؟!





  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۶/۳۰
  • ۹۵۶ نمایش
  • صادقی

سایت مناهج

طلاب جهادی

کرونا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">