مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی



📝 بخش دوم


🔹 روایت حمایت همه جانبه آمریکا و جیمی کارتر رئیس جمهور وقت این کشور از حکومت محمدرضا پهلوی.

🔹 زیر سوال رفتن #دموکراسی، حقوق بشر و اقتصاد ایالات متحده آمریکا و واکنش تعریض آمیز به قبله آمال بودن آمریکا برای عده‌ای.

🔹 یادآوری آثار مخرب حضور آمریکا در ایران در دوران پیش از انقلاب و اشاره به وضعیت نامطلوب کشورهای سرسپرده آمریکا در منطقه.

🔹 تلاش آمریکا برای بازگشت به سلطه جهنمی خود در ایران و منفعت بردن از بی ثباتی در منطقه.

🔹 در سال ۸۸ آمریکا میخواست ایران را بی ثبات بکند همان بلایی که در سال ۹۹ سر خودشان آمد. این کارر ا میخواستند در ایران بکنند.

🔹 غرب موظف است تحریم علیه ایران را فورا متوقف کند. اما اقتصاد ما باید بگونه‌ای باشد که در صورت ادامه تحریم به مشکل نخوریم.

🔹 در مورد حضور منطقه ای ایران: نظام جمهوری اسلامی موظف است طوری رفتار کند که دوستانش و طرفدارانش در منطقه تقویت بشوند. نباید کاری کنیم که دوستان و وفادارن به جمهوری اسلامی در منطقه تضعیف شوند. حضور ما ثبات‌آفرین است.

🔹 نظام ما حق ندارد وضع دفاعی کشور را طوری تنظیم کند که امثال صدام به فکر تعرض بیفتند. قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمنانمان را تغییر داده است.

🔹 هیچ اصرار و عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام نداریم. آنچه مطالبه اصلی ماست، رفع تحریم‌هاست. اگر آمریکا بدون رفع تحریمها به برجام برگردد به ضرر ماست.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۱۰/۲۷
  • ۸۶۹ نمایش
  • صادقی

بصیرت سیاسی

روشنگری

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">