مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 آیت‌الله یزدی

جمعه, ۵ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۰۷ ب.ظ


📝 مرزدار شجاع و با صلابت ارزش‌های متعالی و انقلابی

👤 آیت‌الله اراکی


🔹 فقها مرزدار بوده و از دیده‌ای بینا و اراده‌ای پرصلابت برخوردار هستند و همیشه در خط مقدم دفاع از ارزش‌های بلند انسانی و ارزش‌های متعالی مکتب اهل بیت(ع) و رسول الله(ص) آماده جان‌فشانی هستند؛ از این جمله فقها، بلکه از برجسته‌ترین آنها وجود مبارک حضرت آیت‌الله یزدی است.

🔹 ما از زمانی که ایشان را شناختیم، فقیهی بینا، عالم، فاضل، آشنای با مبانی دین و اجتهاد، محیط به منابع دین، دارای حسن استنباط و فهم درست از منابع دینی بودند و از همه این موارد مهمتر #جرأت و #شجاعت و صلابتی است که از آن برخوردارند و در قرآن کریم از این صفت به «لا یخافون لومة لائم» تعبیر شده است.


📌 مناهج:
به یقین یکی از ویژگی‌های شخصیت جایگزین برای ریاست فقید جامعه مدرسین، شجاعت و صلابت است. شجاعتی که از هیچ ملامت و سرزنشی خوف به دل راه ندهد و ملاحظات ساختگی نداشته باشد.

گرچه برخی به این امر معتقدند ولی در عمل بگونه‌ای رفتار می‌کنند که رضایت و خشنودی همه طیف‌های حوزه را جلب کنند تا محبوب القلوب همه جریان‌ها باشند ولو برای افرادی که #سودای_مرجعیت دارند یا دل در گرو #نشست_اساتید دارند. لذا همواره می‌کوشند که در هیچ مجلسی از آنها به مذمت و نقد یاد نشود!!

✅ اعضای محترم جامعه مدرسین نیک می‌دانند که ریاست جامعه مدرسین، جایگاه انقلابی‌گری و صلابت است، نه جای تعارف و مماشات.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">