مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 آمار و گزارش امتحانات مجازی شهریور

شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۲۵ ب.ظ


📝 تکلیف نمرات افرادی که بواسطه اختلال سیستم در امتحانات نتوانستند به همه سوالات پاسخ دهند

👤 سرپرست معاونت فناوری اطلاعات حوزه علمیه

🔺 «مشکلات گزارش شده توسط طلاب بررسی شده و اقدامات اصلاحی جهت به حداقل رساندن مشکلات انجام گردید»
🔺 «در زیرساخت های شبکه و سرورها تغییراتی ایجاد شد و با طراحی و راه اندازی سیستم توزیع درخواست (لود بالانسر) سرورها را به ۴ برابر افزایش دادیم»
🔺«کُدنویسی سیستم های قدیمی با توجه به ساختارهای جدید، بهینه سازی شد»

🔹 در آزمون های تیر و مردادماه برخی طلاب، مشکلاتی را گزارش کردند که تمام خطاهای گزارش شده به دقت مورد بررسی قرار گرفت، برای نمونه برخی طلاب اظهار داشتند متن سوال را به صورت نامفهوم دریافت می‌کردند که وقتی این موضوع رصد شد متوجه شدیم در برخی مرورگرها مترجم خودکار گوگل فعال شده و متن‌های غیرفارسی را به فارسی ترجمه می کند به جهت وجود متون عربی در سوالات، گوگل زبان صفحه را عربی تشخیص داده و پس از ترجمه آن به فارسی، متن نامربوطی را نمایش می داد. هرچند این مشکل برای تعداد بسیار کمی از طلاب پیش آمده بود لیکن با ترفندهای برنامه نویسی تلاش شد گوگل آن را ترجمه نکند و به همان صورت قرار بگیرد.

🔹 یکی دیگر از موضوعات نیز پریدن برخی از سوالات بود، زیرا کاربر در چند پنجره و دستگاه فعال بوده است و سامانه به طور اتوماتیک به سوال بعدی می‌رود، برای اینکه این اتفاق نیفتد رفتن به سوال بعدی به صورت اتوماتیک برداشته شد.

✅ در آزمون های شهریور فقط یک مورد خطا گزارش شد: تعدادی از طلاب گزارش دادند که در یک یا چند سوال، گزینه‌ها غیرفعال شده است. بررسی پاسخ های خالی نشان داد این مشکل فقط برای دو و هفت دهم درصد (۲.۷ درصد) ایجاد شده است لیکن جهت اینکه حقی از این افراد ضایع نشود، این موارد در تصحیح آزمون درنظر گرفته شد و بارم این سوالات بین سایر سوالات تقسیم گردید.

📌 مناهج:
نقش رسانه‌های حوزوی در انعکاس گزارش مشکلات طلاب در امتحانات تیر و مرداد باعث شد امتحانات شهریور به نسبت دو امتحان سابق، خطاها و مشکلات بسیار کمتری داشته باشد.

از معاونت فناوری اطلاعات و همچنین معاونت آموزش به جهت پذیرش تقسیم بارم سوالات برای آن دسته که با اختلالاتی مواجه شدند و نتوانستند همه سوالات را پاسخ دهند تشکر می‌کنیم.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۷/۰۵
  • ۹۱۸ نمایش
  • صادقی

امتحانات مجازی

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">