مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

چرا دولت دست به حذف ارز ۴۲۰۰ زد؟

سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶ ب.ظ

👤 پاسخ حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسمی، رابط دولت و روحانیت

🔹 سی و دومین کرسی «رسانو» با موضوع «نقش فعالان فضای مجازی و جهاد گران تبیین در بحران جهانی غذا و برنامه دولت سیزدهم» با حضور مسئول ارتباطات دولت و حوزه های علمیه برگزار شد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسمی دولابی، مسئول ارتباطات دولت و حوزه‌های علمیه:

🔹 نمی توانیم بدون توجه به بحران غذایی حاکم بر جهان، تحلیل درستی از شرایط داشته باشیم؛

باید توجه داشته باشیم که برخی از اقلام اساسی در جهان از ۶۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است؛ به گونه ای که در برخی از کشورهای اروپایی روغن و آرد به صورت جیره بندی شده و درب خانه‌ها تحویل داده می‌شود.

با توجه به تولید ۷۰ درصدی روغن و ۳۰ درصد غلات جهان در منطقه درگیر میان اوکراین و روسیه، جهان با بحران غذایی مواجه شده است.

🔹 به دلیل اختصاص ارز ۴۲۰۰ به گندم، آرد به قیمت بسیار ارزانی در اختیار نانوایان قرار می‌گرفت؛ کیسه آرد ۳۶ هزار تومانی در داخل نانوایی‌ها، در مرزهای ایران از ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

 در کنار آرد سایر محصولات همچون: مرغ، تخم مرغ و شیر هم از مشکلاتی مشابه برخوردار بود.

🔹 بر اساس محاسبات صورت گرفته، مجموع مبلغی که خانوارها بعد از اجرای طرح پرداخت می‌کنند، کمتر از مبلغ دریافت یارانه‌ای است که به حساب خانوارها واریز می شود.

🔹 در افزایش قیمت کالاهایی که پایه مواد تشکیل دهنده آن یکی از اقلامی آزاد سازی شده است، متناسب با حجم استفاده از این کالاها، اقلام مورد نظر افزایش پیدا خواهند کرد و نسبت به کالاهایی که در فرایند تولید ربطی به کالاهای آزاد سازی شده ندارند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

🔹 بسیاری از فعالان جریان‌های مختلف سیاسی اصل کار را تایید می کنند، با اجرایی سازی #کالابرگ الکترونیکی، بعد از گذشت دو ماه، قیمت ها به شرایط عادی بر خواهد گشت.

📌 متن کامل:

https://hawzahnews.com/xbJVs

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۲/۲۷
  • ۳۸۶ نمایش
  • صادقی

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">