مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

پیشنهاد برای ترکیب حقیقی حقوقی شورای عالی

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۴۱ ب.ظ

 جای خالی نمایندگان طلاب

 ناصر میرزایی

 همواره یکی از سؤالات و ابهامات طلاب انقلابی حوزه علمیه این است: نقش طلاب در «ترسیم سیاست‌های کلان حوزه علمیه» چیست؟ جایگاه مجمع نمایندگان کجاست؟ چه تضمینی برای اجرایی شدن مصوبات و پیشنهادات این مجمع وجود دارد؟ چرا تابحال دیده یا شنیده نشده طرح‌های مجمع نمایندگان طلاب، آنگونه که بایسته و شایسته است از سوی شورای عالی مورد تقدیر و تصویب قرار بگیرد؟ چرا در ذهن طلاب، جایگاه مجمع نمایندگان باید در حد یک «ماشین امضاء» تنزل یابد؟

 اصلا چرا از سوی مجمع نمایندگان نباید یکی دو نفر، به عنوان نماینده طلاب، عضو شورای عالی باشند؟ اگر معتقدیم نقش طلاب را نادیده نگرفته و نمی‌گیریم پس در وهله‌ی عمل هم طلاب انقلابی باید حس کنند اهمیت دارند و به طرح‌ها و ایده‌های ایشان، اعتنا خواهد شد.

 در نظر بگیرید اگر جامعه محترم مدرسین قبول کند که رییس مجمع نمایندگان طلاب یکی از اعضای حقوقی شورای عالی باشد، چه اتفاق مبارکی خواهد افتاد. چه شور و نشاطی در حوزه ایجاد خواهد شد. حتی در انتخابات آتی مجمع نمایندگان، هم افراد قوی‌تری کاندید خواهند شد هم مشارکت طلاب خیلی بیشتر خواهد شد.

 ساختار تشکیلاتی فعلی حوزه علمیه که با زحمات امامان انقلاب حاصل شده است؛ ساختاری قوی و مناسب است؛ فقط لازم است کاستی‌هایی که وجود دارد و مورد اشاره امامان انقلاب هم بوده، برطرف شود.

 #شورای_هشتم با قوت، می‌تواند حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی و پیشرو در جهت تحقق تمدن اسلامی را پایه‌ریزی کند و امروز، یک فرصت تاریخی است برای نیل به این مهم. این مطالبه‌ی خاضعانه‌ی طلاب انقلابی از جامعه محترم مدرسین است.

 بی‌شک وقتی طلاب انقلابی می‌بینند مورد توجه جامعه محترم مدرسین هستند؛ کید و مکر خناسان و بدخواهانی که با «تبلیغات سوء» تمایل دارند بین ارکان بالادستی حوزه علمیه و بدنه طلاب، شکاف ایجاد کنند، خنثی و زایل خواهد شد.

〰️〰️〰️〰️〰️

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">