مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

نامه آیت‌الله اعرافی به وزیر ارتباطات

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱ ق.ظ

 گزیده نامه

 «... در چنین وضعیتی، ضرورت و اهمیت #قویتر_شدن در فضای مجازی که از توصیه های ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، بیش از پیش نمایان میشود و برای اینکار مهمترین گام، #تکمیل و تقویت #شبکه_ملی_اطلاعات» است که مطالبه قدیمی و مورد تأکید مکرر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است و همواره مورد تأکید مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) و مطالبه حوزویان بوده است.»

 انتظارات مطروحه در نامه:

۱ زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات توسعه یابد و زمینه لازم برای تبدیل شدن این شبکه به بستری امن، سریع، سالم و ارزان برای بهره گیری هوشمند، کارآمد و مدیریت شده از محتوا و خدمات داخلی و شبکه جهانی اینترنت فراهم آید.

۲ توسعه خدمات پایه داخلی، به ویژه جستجوگر ملی، مورد اهتمام جدی بوده و از تأمین کنندگان این خدمات، از جمله #پیام_رسانها، که علی رغم کاستیهای زیرساختی و سخت افزاری در مسیر تحقق استقلال کشور در فضای مجازی میکوشند، به ویژه در شرایط کنونی حمایت لازم صورت پذیرد.

۳ همراه با توسعه امکانات زیرساختی، سیاستهای لازم جهت توسعه محتوای داخلی مد نظر باشد، از جمله تمهیدات لازم جهت حمایت از تولید محتوای داخلی، با اختصاص سهم جدی تری از درآمد ناشی از ترافیک ایجاد شده در شبکه اتخاذ گردد و پهنای باند شبکه های داخلی محور اصلی و مدنظر قرار گیرد.

۴ مراقبت از امنیت شبکه و اطلاعات مربوط به حریم خصوصی شهروندان و کلان داده ها مورد اهتمام جدی باشد.

.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">