مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

مهر و قهر فاطمه سلام الله علیها

چهارشنبه, ۷ دی ۱۴۰۱، ۰۴:۰۲ ب.ظ

📝 ارزش مبلغین

🖋 علی مهدوی

🔸 پس از حیات ظاهری رسول الله (صلی الله علیه و آله)، حضرت زهرا با تمام توان مجاهدت کرد تا مدینة النبی، همچنان شهری نبوی و اسلامی باقی بماند، شهری که جانشین رسول خدا در آن حکم‌فرما باشد؛ نه منتخب دست‌نشانده‌ی سقیفه.

♨️ فاطمه (سلام الله علیها) خطبه خواند، روضه خواند، صدای مظلومیت امامش را به سراسر مدینه رساند؛ تا مدینه بیدار شود از غفلتی که آن را فراگرفته بود؛ مدینه‌ای که سفارشات مکرر پیامبر خدا و بیعت فراگیر مرد و زن حاضر در حجة الوداع را گویی نمی‌خواست به یاد بیاورد.

خانه به خانه برای دعوت اصحاب رسول خدا و یادآوری عهدی که با امام زمانش دارند رفت. فاطمه از محسن عزیزش هم گذشت؛ اما، مدینه بیدار نشد!

🔺 وقتی آخرین جهاد سرباز ولایت هم نتیجه نداد، در آخرین نفس‌های عمر گران‌قدرش وصیت کرد از فاطمه نباید اثری در مدینه باقی بماند.

مدینه‌ای که ولایت علی (علیه‌السلام) در آن حاکم نباشد حتی از قبر فاطمه هم نباید خبری داشته باشد.

و این شد #قهر_فاطمه؛ تا روزی که دوباره مدینه رنگ و بوی ولایت بگیرد و به بیعت با امامت درآید.

❇️ اما روی دیگر قهر فاطمه، مِهر فاطمه است. محبتی که نصیب کسانی است که در سایه‌ی ولایت ائمه (علیهم‌اسلام) برای تبلیغ ولایت، برای معرفت و بصیرت‌یافتن افرادی که بی‌خبر از حلاوت ایمان هستند از خودگذشتگی می‌کنند و با همه‌ی سختی‌های مختلف به تبلیغ ولایت می‌پردازند و برای زمینه‌سازی ظهور فرزند فاطمه، سر از پا نمی‌شناسند. همان طلاب و مبلغینی که با راهبرد ائمه (علیهم السلام) تمام تلاششان را می‌کنند تا محاسن کلام ائمه به گوش جان مردم برسد تا اگر ولایت ندارند به آن رو بیاورند و حب ائمه در قلبشان نهادینه شود و اگر هم اهل ایمان هستند، ایمانشان مستقر و ریشه‌دار شود.

✅ مزد و اجر حقیقی مبلغین با فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است؛ چون فاطمیون فقط به کرامت و احسان فاطمه چشم طمع دارند و بس.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۱۰/۰۷
  • ۲۱۹ نمایش
  • صادقی

اجر تبلیغ

تبلیغ

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">