مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

👤 آیت الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای کارگروه مدرسه علمیه تابستانی حرم مطهر رضوی

🔸 باید تلاش کرد که جلوه‌های حوزه علمیه و روحانیت در حرم مطهر رضوی و اطراف آن نمود بیشتر بیابد و مرکزیت دروس حوزوی همچون گذشته به حرم مطهر امام رضا علیه السلام بازگردد. 

🔺 در گذشته به واسطه مدارسی که در حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام فعال بود، این آستان مقدس محل برگزاری بسیاری از درس ها و مرکز آمد و شد طلاب بود. حتی شب ها در مسجد گوهر شاد درس خارج برپا می شد.

🔻 ولی پس از آن دوران، به دلایل مختلف شرایط ایجاب کرد که این مدارس به گونه ای دیگر باشد ولی باید تلاش کرد به همان حالت قبلی بازگردد.  

✅ آیت الله سبحانی با اشاره به طرح برگزاری مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی، فرمودند: این اقدامی که قرار است انجام شود، بسیار خوب و ارزشمند است که فعالیت های حوزوی در کنار مرقد مطهر امام هشتم(ع) باشد و مردم علما، مراجع و استادان را در حرم مطهر و در میان خودشان ببینند.  

  

✅ این که مدارس علمیه در نقاط دیگر باشد، منافاتی با مرکزیت دروس حوزه در حرم مطهر ندارد، بنابراین باید جلوه حوزه و مدارس علمیه و طلاب اطراف حرم باشد، حتی نباید اجازه داد در اطراف حرم ساختمان های مرتفع احداث شود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۲/۰۳/۲۷
  • ۱۶۷ نمایش
  • صادقی

حوزه خراسان

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">