مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

ماحرای خلع لباس سید مهدی صدرالساداتی

چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۲۰ ب.ظ

🔸 یکی از طلاب سلبریتی‌ که با شعار عدالتخواهی و مبارزه با فساد اسمش بر سر زبان‌ها افتاد طلبه‌ای بنام «سید مهدی صدرالساداتی» است که شاگرد غفار عباسی و برادر سید روح‌الله صدرالساداتی عضو مجلس خبرگان رهبری است.

🔹 او با ایجاد شوک‌های رسانه‌ای و افشاگری‌هایی غیر مستند از پشت پرده‌های فساد اخلاقی و مالی برخی اقازادگان در رده‌های مختلف شخصیت‌ها توانست توجه افکار عمومی و اقشار خاکستری را به خود جلب کند .اغلب پست‌های وی پس از انتشار در بی‌بی‌سی و صدای امریکا و حتی جریانات انحرافی باز نشر میشود.

🔹 صدرالساداتی با مخاطبینی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در اینستاگرام، تحت عنوان مبارزه با فساد، از برخی مرزهای قانونی و اخلاقی عبور کرد و به همین جهت حتی مورد انتقاد جریانات عدالتخواه هم قرار گرفت تاجایی که امام جمعه لواسان وی را «فضله‌ای در دیگ عدالتخواهی» دانست.
ماجرای ارتباط مرید و مرادی وی با اقای غفار عباسی( مدعی حاشیه‌دار اخلاق و عرفان در قم) و تاثیرپذیری فکری و سیاسی از این فرد در موضع‌گیری‌های صدرالساداتی خود را نشان داد و حواشی وی را دو چندان کرده است.

♨️ مسئله عجیب و غریب #اختفای_اختیاری مشارالیه و برادرش در سالهای اخیر، ضمن اینکه واکنش منفی جریان انقلابی و عدالتخواه را در پی داشت، در مقطعی به سوژه‌ی اصلی رسانه‌های معاند تبدیل و هزینه سنگینی را برای حوزه و نظام ایجاد کرد تا جایی که رسانه‌های بیگانه این اختفا را با عنوان ربایش وی توسط دستگاه‌های امنیتی نظام مطرح کردند در حالی که فیلم وی در حال تفریح در یکی از باغهای اطراف قم منتشر شد و مشخص شد که این اقدام یک سناریو برای مطرح شدن وی بود. فعالیت های هزینه‌ساز صدرالساداتی تا جایی بود که پدر همسر وی آیت الله مدرسی عضو شورای نگهبان هم در بیانیه‌ای از اقدامات دامادش اعلام برائت کرد.

🔹 یکی دیگر از بزنگاه‌های اقدامات صدرالساداتی، جریان التهابات بنزینی کشور در آبان ماه ۹۸ بود. وی در اقدامی عجیب با انتشار پستی از عکس شاه مخلوع و فرح در خیابا‌ن‌های تهران، مشابه ادبیات ضد انقلاب ، رویکرد نظام اسلامی را در این موضوع، به شرایط سال ۱۳۵۰ و عملکرد پهلوی تشبیه کرد و صریحاً سقوط نظام را در سال‌های آتی به مخاطبین خود القاء کرد. وی همچنین با حمایت از اغتشاشات، همراهی تلویحی خود را با عناصر آشوبگر علنی نمود...

🔻 یکی از نکاتی که همواره مورد انتقاد نخبگان حوزوی واقع میشود بازخوردهای پست‌های اینستاگرامی صدرالساداتی در بین مخاطبین است. با نگاهی به نظرات و کامنت‌های ذیل مطالب وی می‌توان گفت کلکسیونی از اهانت و هتاکی به ائمه اطهار، دین اسلام، روحانیت و علما و ومسئولین نظام را در ذیل مطالب صدرالساداتی در حال تولید است . میدان دادن به جریانات ضددین و ضد روحانیت و ایجاد زمینه برای هتاکی به مقدسات از اقدامات چالش برانگیز وی در صفحه اینستاگرام بود.

🔹 ناکارآمد نشان دادن مجموعه نظام جمهوری اسلامی و تأکید بر فساد ساختاری همه گیر، با پررنگ کردن نقاط ضعف و در پی آن مأیوس کردن مردم نسبت به عملکرد حکومت اسلامی از دیگر اقدامات صدرالساداتی است که اخیرا با تعریض به برخی شخصیت‌ها منجر به شکایت شاکیان خصوصی از وی شد و محکومیت نامبرده به خلع لباس و جزای نقدی شد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۱۱/۰۶
  • ۴۰۳ نمایش
  • صادقی

خلع لباس

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">