مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

لزوم حمایت از طلاب خواهر اهل قلم

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹، ۰۸:۱۷ ب.ظ


#یادداشت_مهمان

🖋 زهرا ابراهیمی


🔹 یکی از ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب در رابطه با طلاب اهل قلم به آن تاکید می‌کنند قانع نبودن به سطح و مرتبه‌ای است که از حیث نوشتن در آن قرار دارند. ایشان بالابردن کیفیت نوشتن را از لوازم مهم نویسندگی می‌دانند و اذعان می‌نمایند که هرکس در هر مرحله‌ای از نوشتن هست باز باید احساس کند که در قدم‌های اول و پله‌های پایین قرار دارد و بداند که باید خودش را به پله‌های بالاتر برساند.

🔹 اگرچه در میان طلاب، اهل‌قلم‌ها اندک نیستند اما آن‌ها که نوشتن را با معیارهای لازم همراه می‌کنند، اندک‌اند. نوشتن همچون فرآیند تبلیغ یک مبلّغ، نیازمند جسارت است. همان‌گونه که یک مبلّغ باید با اعتمادبه‌نفس کامل، خوب سخن‌گفتن را بیاموزد و روش تبلیغ را به‌درستی بکار گیرد؛ نویسندگان حوزوی نیز باید جسارت لازم برای حضور در عرصه نویسندگی را پیدا کنند.

🔹 در میان طلاب، برادران طلبه از حیث جسارت‌ورزی موفق‌ترند چراکه منبر رفتن به‌نوعی آمادگی آن‌ها برای حضور در اجتماع را فراهم آورده است؛ لذا در نوشتن و اشتراک‌گذاری نوشته‌های خویش پیشتازند؛ اما خواهران طلبه به دلیل تجربه محدودتری که در منبر و سخنرانی داشته‌اند هنگام قلم‌زدن نیز دچار خودباختگی می‌شوند و این مسئله مانعی در مسیر پیشرفت آن‌ها می‌شود.

✅ توجه به نویسه‌های طلاب خواهر، نشر آن‌ها، ایجاد فضا برای نوشتن و در نظرگرفتن امتیازاتی برای اهل‌قلم شاید بتواند خواهران طلبه را برای حضور پررنگ‌تر در این عرصه مجاب نماید.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۱۰/۲۹
  • ۹۴۲ نمایش
  • صادقی

طلاب خواهر

مناهج

نویسندگان حوزوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">