مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

غنی‌نژاد و علوی بروجردی دو روی یک سکه!

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۰۱ ب.ظ

🖋 صالح رحمتی

🔸 آقای غنی نژاد، به عنوان نماینده تفکر اقتصاد لیبرالی، اقتصاد اسلامی را قبول نداشته و موضع‌گیری فقها در موضوعات اقتصادی را نادرست می‌داند.

آقای علوی بروجردی هم، اقتصاد را از امور تخصصی می‌داند که باید در اختیار متخصصین باشد و خارج از حوزه فقه و اجتهاد است. و او ترجیح می‌دهد مقصودش از اقتصاد تخصصی هم همانا اقتصاد لیبرال باشد.

♨️ هر دو با یک ادبیات، اما از دو پایگاه؛ 

یکی از پایگاه حوزه و دیگری از پایگاه دانشگاه، به یک #اتحاد_نامبارک رسیده‌اند؛ که فقاهت را از حضور در عینی‌ترین صحنه زندگی انسان مسلمان دور نگاه داشته، دست اسلام را از مدیریت عرصه اجتماعی و برپایی عدالت اجتماعی کوتاه کنند.

🔻 این تفکر، سالهاست که بر اریکه قدرت سوار است و هیچ مجالی برای طرح آراء و ایده‌های اقتصاد مقاومتی و اسلامی نمی‌دهد، لیکن بسیار پرمدعاست. 

🔺 این دو پایگاه متحد، پرمدعا هستند؛ چون تمام خرابی‌های اقتصاد کشور، اعم از فقر و فساد و تبعیض، شکاف طبقاتی، فاصله‌گرفتن از عدالت اجتماعی، وابستگی به دشمن و ابزارهای اقتصادی آن مانند #دلار و ... ناشی از اندیشه‌ها و نظریات ایشان است؛ اما انگشت اتهام را به سوی دیگران می‌گیرند!!

🔹 آقای غنی نژاد و دوستان وی سالها برنامه‌ریز اقتصادی کشور بوده‌اند و خرابی‌های انباشته برای کشور ساخته و یک دهه عقب ماندگی را برای امروز به جای گذاشتند؛ اما سینه ستبر و سربالا به اندیشه‌های انقلابی و اسلامی طعنه می‌زنند!

🔹 آقای علوی بروجردی و هم فکرانش، با دیدگاه‌های به ظاهر دینی اما بسیار سطحی و کوته‌بینانه، مانع بسط اندیشه اسلامی در مدیریت اجتماع شده و هر تفکر اسلامی را خام‌اندیشانه، به نام تخصص، تخریب کردند، اما از دوری روحانیت از مردم سخن می‌گویند.

❓باید از آقای علوی بروجردی پرسید؛ آیا دوری مردم از روحانیت، فقط به عملکرد ظاهری و محسوس روحانیت است یا اینکه افکار و اندیشه‌های لیبرال افرادی چون ایشان نیز که می‌تواند بسترهای سلطه اقتصاد سرمایه‌داری را بر گرده مردم مستضعف فراهم کند، یکی از مهمترین اسباب دوری مردم از روحانیت است؟

✅ همانطور که امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیة) فرمودند:

«ما از شرّ رضا خان و محمد رضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‏‌یافتگان غرب و شرق به این‏ زودی ها نجات نخواهیم یافت.»

〰〰〰〰〰〰

🌐 کانال نخبگانی تنبیه‌الأمة:

https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8

〰〰〰〰〰〰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">