مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

شکر و شکایت

پنجشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰ ق.ظ

📝 معیشت طلاب

🖋 علی مهدوی

🔸 مساعدت و دستگیری رهبری در امر شهریه و همچنین حمایت هدفمندی که از ابتدای اردیبهشت آغاز خواهد شد حاکی از این است که دغدغه‌مندترین فرد به حال طلاب و حوزویان، امام حوزه است. همچنان که مراجع معظم تقلید نیز همیشه تلاش خود را در این زمینه مصروف داشته و دارند.

🔹 اما جای یک مطالبه همچنان باقی است. این که همیشه انتظار داشته باشیم تنها رهبری و مراجع بر حمایت‌های خود اضافه کنند و مسؤولین حوزوی برنامه‌ی بایسته یا پیگیری شایسته‌ای در راستای حل معضلات معیشتی طلاب نداشته باشند، جای نگرانی دارد.

🔹 تنها یک مورد از گزینه‌های رفع مشکلات معیشتی، موضوع مهم احیای موقوفات حوزوی است. اما شورای عالی آیا گزارشی تابحال در این زمینه ارائه داده است؟ 

یا صرفا تنها گزینه‌ی رفع و رجوع مشکلات معیشتی را در «شهریه مراجع» می‌بینند؟!

♨️ احیای موقوفات به شدت محتاج برنامه، مدیریت قوی و جسارت مطالبه در احقاق حقوق از دست‌رفته‌ی حوزویان است.

❇️ امروز طلاب و آحاد حوزویان از شورای عالی و مدیریت حوزه انتظار دارند حضور فعال، دارای برنامه و عزم راسخ برای پیگیری انواع مشکلات آنها -اعم از معیشتی و تحصیلی و ...- داشته باشند و سال به سال طلاب، ارتقای برنامه‌ها و پیگیری‌ها را در متن حوزه حس کنند.

✅ امیدواریم سال جدید، سال توفیقات بسیار برای فعالیت هرچه بهتر مسؤولین حوزوی باشد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۱/۱۱
  • ۴۳۳ نمایش
  • صادقی

معیشت

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">