مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

دو تهمت بزرگ آقای علوی بروجردی در مصاحبه اخیر!

يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳ ق.ظ

🖋 سیدمجتبی شمس الدینی

🔸 در روزهای گذشته از سوی برخی فضلای حوزه، انتقاداتی علمی نسبت به مصاحبه اخیر آقای علوی بروجردی مطرح شد؛ اما علاوه بر آن، دو تهمت بزرگ در این مصاحبه مطرح شد که لازم است آحاد طلاب و روحانیت محترم به آن حساس بوده و واکنش نشان دهند.

1⃣ در قسمتی از این مصاحبه بیان می‌شود:

«اول انقلاب، مجاهدین خلق، کمونیست‌ها و حزب توده، شعارهای تند خَلقی و ضد امپریالیستی می‌دادند؛ ما هم برای خوشایند مردم می‌خواستیم بگوییم از آنها تندتر و مترقی‌تر هستیم - چون مردم هم نگاه به ما می‌کردند چی شعار بدند- و لذا می‌گفتیم کل اموال فلان خانواده، مصادره!!»

‼️ جناب علوی بروجردی! آیا دست اندرکاران اصلی انقلاب، بخاطر خوشایند مردم شعار می‌دادند؟! چه شاهدی بر صحت این #تهمت_بزرگ دارید؟

شما می‌توانید مخالف انقلاب باشید و آن را نقد کنید اما حق ندارید به بانیان آن تهمت بزنید!

2⃣ در بخشی دیگر، هنگامی که مصاحبه‌کننده می‌گوید: «دولت دانسته - تأکید می‌کنم: دانسته- تورم تولید می‌کند...» این عالم به اصطلاح دینی، سری به تأیید نشان می‌دهد و می‌گوید: «بله قبول دارم!!»

‼️ جناب علوی بروجردی! شما درجایگاه روحانیت هستید و باید احترام اسلام را حفظ کنید. نهی از منکر که نمی‌کنید، تأیید منکر هم می‌کنید؟

اشتباه در سیاستگذاری اقتصادی دولت یا اجرای آن ممکن است وجود داشته باشد، بلکه هست؛ اما قطعا نسبت «عامدانه تولید کردن تورم» تهمتی است بس بزرگ!

🔺 در این مصاحبه، مواضع دور از انصاف و خلاف واقع بسیار است. «مسخره خواندن دشمنی‌کردن و مرگ‌گفتن در دنیای جهانی امروز»، «انقلابی عمل کردن یعنی خارج از ضابطه عقلائی عمل کردن» و تمسخر وضع فعلی اقتصاد و القای یأس و ناامیدی متعدد، بخشی از مواضع تأسف‌بار ایشان در این مصاحبه است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۲/۰۱/۲۰
  • ۲۲۴ نمایش
  • صادقی

علوی بروجردی

مناهج

یادداشت مهمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">