مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

در سوگ تقوا و و عقلانیت برخی مدعیان مرجعیت

سه شنبه, ۵ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۰۷ ب.ظ

🖋 علی مهدوی 

🔸 ماجرای فوت مهسا امینی، بهترین دستاویز برای موج‌سواری منافقین و دشمنان مختلف جمهوری اسلامی شد؛ از کومله، تا سلطنت‌طلب تا ....

🔹 از دشمن که به غیر از دشمنی و خنجر جفا توقعی نمی‌رود؛ 

اما در این میان، از معمّمین و افرادی که داعیه‌ی مرجعیت و یدک‌کشیدن نام اجداد و سیادت را دارا هستند، انتظار می‌رفت با کلماتی مبهم بنزین بر آتش #فتنه نریزند و تا روشن‌شدن ابعاد مختلف حادثه صبر کنند.

1 چه کنیم از دست افرادی که مدام دنبال مطرح‌کردن خود به عنوان مرجع تقلید هستند؛ در مقابل جامعه مدرسین قد علم می‌کنند اما همان زمانی که اصحاب فتنه از مرگ نامعلوم یک دختر، جمهوری مظلوم اسلامی را به انواع اتهامات محکوم می‌کنند، این مرجع خودخوانده هم نگرانی عمیق خود را از برخوردهای نسنجیده‌ای که به نام دین صورت می‌گیرد ابراز می‌کند!!

2 چرا وقتی مادر این دختر، دخترش را از حضرت زهرا سلام الله علیها پاک‌تر دانست این مدعیان ابراز تأسف نکردند؟ 

3  چرا وقتی عده‌ای فریب‌خورده بر اساس غلیان احساسات و همین قضاوت‌های عجولانه با اغتشاشگران همدست شدند ابراز نگرانی نکردند؟!

4  این مدعیان بدانند، مرجع تقلید یعنی #امام_خمینی (ره)، کوه غیرت که در واکنش به یک برنامه رادیویی و قیاس حضرت زهرا سلام الله علیها با یک بازیگر ژاپنی (به نام اوشین) آنگونه که لازم بود برخورد کرد. 

5 اگر آن ابراز نظر و این سکوت مرجع خودخوانده برای جمع‌کردن مقلّد از بین دار و دسته‌ی افراد زاویه‌دار با انقلاب است، بدانیم اینها اصلا دغدغه‌ی تقلید و عمل به رساله ندارند؛ اگر هم واقعا از سر دغدغه‌ی خالصانه و دلسوزی است، تقوا به واکنش دیگری حکم می‌کرد.

♨️ اگر یک درصد از همراهی فریب‌خوردگان با اغتشاشگران در فاجعه‌ی آتش‌زدن پلیس و تعرض به نیروهای انتظامی و شهادت افراد خدوم، به دلیل این اظهار نظر ناروا باشد، چگونه می‌خواهید تاوان این خون‌ها را پس دهید؟!!

 🔻 اگر یک درصد اعتماد مردم به نظام اسلامی سست گردد آیا نباید عذاب وجدان داشته باشید؟!

✅ همه‌ی روحانیت خصوصا اهل منبر و تریبون را باید به تقوا دعوت کرد، و بیش از هرچیز به #تقوای_سیاسی، چراکه دنیا و آخرت مردم را جهت‌دهی می‌کند.

مهسا امینی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۷/۰۵
  • ۳۲۸ نمایش
  • صادقی

سودای مرجعیت

مرجع خودخوانده

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">