مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

خسارت غیبت حوزه علمیه در فضای بین الملل

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۶:۴۲ ب.ظ

👤 مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور

🔸 باید بازار مشترک علمی دنیای اسلام راه‌اندازی شود.

🔹 آن فرصتی که ما همواره در طول تاریخ به دنبال آن می‌گشتیم تا معارف اسلام ناب و اهل‌بیت (ع) را منتقل کنیم، امروزه به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی در برابر ما قرار گرفته و باید از این فرصت استفاده کنیم.

🔹 ما برای یک حوزه‌ی بین‌المللی موفق نیازمند نیروی انسانی و محتواهای بین‌المللی و یک شبکه‌ی ارتباطی هستیم که این محتواها و نیروهای انسانی را در داخل کشور به هم وصل کند، از این‌رو ما ظرفیت تشکل‌های بین‌المللی را تقویت کردیم و سعی می‌کنیم زمینه‌ای فراهم آوریم تا تشکل‌های بین‌المللی و ظرفیت نخبگانی حوزه‌های علمیه با ظرفیت‌های مشابه در کشورهای دیگر باهم متصل شوند تا بتوانیم یک #شبکه‌ی_نخبگانی از دنیای اسلام و یک بازار مشترک علمی را در دنیای اسلام راه‌اندازی کنیم.

🔹 تحولات عرصه‌ی بین‌الملل، بشر را در یک نقطه‌ی عطف تاریخی خود قرار داده و یک بازگشتی به دین، اخلاق و معنویت در عرصه‌ی بین‌الملل وجود دارد و در این واقعیت بین‌المللی، حوزه علمیه چاره‌ای جز این ندارد که حضور تعیین‌کننده و مؤثری داشته باشد و غیبت از این صحنه و مواجهه‌ی بین‌المللی جز خسارت چیزی برای اسلام نخواهد داشت.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۱۱/۳۰
  • ۴۲۱ نمایش
  • صادقی

حوزه بین الملل

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">