مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

📝 امتحان سخت مجلس برای پیشگیری از مسمومیت جامعه

 👤 استاد حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج

🔸 روح کلی حاکم بر این لایحه آن چیزی نیست که بخواهد مبارزه و مقابله کند با دشمنی‌های ریشه‌داری که با ملت ایران دارند و با طرح‌هایی که قصد دارند آندلسی کنند ایران را این لایحه روح حاکمش نمی‌تواند با این مسئله مبارزه کند. نمی‌تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد.

🔺 چیزی که امروز به این عنوان در اختیار قرارگرفته نقدهای فراوانی دارد.

مهم‌ترین آن این است که جرائم باید بازدارنده باشد و الا کارایی ندارد و متخلف را هم جری می‌کند.

بعضی از مفاد این لایحه قوانینی که قبلاً هم بوده را از کار انداخته. مثل جرم مشهود. جرم مشهود را که می‌توانست دستگاه انتظامی خودش رأساً وارد شود از کار انداخته است.

🔻جرائمی که وضع می‌شود جلوگیری لازم را آیا می‌تواند بکند از اینکه عفت عمومی خدشه‌دار نشود و کیان خانواده‌هایی که در معرض متلاشی شدن هستند حفظ کند؟ دشمنی‌شناسی‌هایی که لازم است که ما در مقابله با دشمنی‌ها اقدام داشته باشیم، این لایحه می‌تواند اقدامی داشته باشد؟ 

عزیزانی که دنبال می‌کنند و دارند تنظیم می‌کنند باید دشمنی‌شناسی خودشان را بالا ببرند.

♨️ اتفاقاً بعضی از همین کشف حجاب کننده‌ها را با آن‌ها صحبت کنید کما اینکه دوستانی را فرستادیم در جلسات و جاهایی که بودند چند دقیقه با آن‌ها صحبت کردند بعضاً دست کشیدند؛

اما بعضی وقت‌ها می‌بینید که با این نوع قانون‌گذاری ممکن است آن شخص را بر باطل خودش محکم کنیم. باید مواظب باشیم بازدارندگی جریمه یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد.

🔺 ما الآن موردحمله شیمیایی دشمن قرار گرفتیم. گاز خردل و گاز اعصاب را به جامعه ما منتشر کردند.

⁉️ آیا این لایحه با عکس گرفتن و پیامک دادن‌های ابتدایی جلوی مسمومیت جامعه را می‌گیرد؟

🔻 اصل کشف حجاب با این هجمه‌هایی که شروع‌شده و بعد به برهنگی و بی‌بندوباری‌های اجتماعی می‌کشد و الآن می‌بینید؛ آیا این را می‌شود با چند تذکر ابتدایی و پیامک دادن و عکس گرفتن‌های این‌چنینی جلوگیری کرد؟

❇️ کاری با مراحل بعدی که گفتم بازدارندگی دارد ندارم. ابتدای کار را دارم عرض می‌کنم. در مراحل بعدی بعضی جاهای لایحه خوب است می‌شود به آن اعتنا کرد؛ اما تا به آنجا برسد جامعه مسموم شده. شخص مسموم شده. جامعه خراب‌شده. شما هم قدرت خودتان را از دست می‌دهید.

✅ مجلس محترم در امتحان سختی قرارگرفته است. با توجه به جمیع جهات باید عمل کند و سربلند بیرون بیاید.

emamjomekaraj.ir/?p=43372

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۲/۰۳/۰۶
  • ۱۵۵ نمایش
  • صادقی

حجاب

لایحه حجاب

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">