مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

تفکر همزیستی با طاغوت‼️

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸ ب.ظ

 

 در عمق حوزه علمیه قم

 آیت‌الله محمد یزدی

 در عمق حوزه علمیه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اگر با شخصیت‌های اثرگذار، ملاقات‌های مختلف داشته باشید، کسانی را می‌بینید و می‌شناسید که در ذهن خود این [مطلب] را دارند که:

«ما را چه به سیاست و حکومت! ما باید احکام شرعیه و دین خدا را برای مردم توضیح دهیم. حاکمیت هم هر کسی می خواهد باشد و در فقه ما آمده است که اگر مجتهد جامع الشرایط نشد، عدول مومنین و اگر نشد، فساق مومنین و حتی اگر نشد، یک فاسق فاجری هم حاکم شد حکومت او را باید قبول کرد برای پیشگیری از هرج و مرج! و در کلماتشان بیان می کنند که هرج و مرج باید برطرف شود ولو به دست یک فرد غیرعادل».

در زمان برخی از علما، حکام طاغوت و جایر حکومت می‌کردند؛ شرابخواری و بی‌حجابی رسمی بود؛ مرجعیت رسمی هم بود! ریشه‌های این تفکر هنوز در حوزه علمیه وجود دارد.

مناهج:
اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «حوزه باید انقلابی بماند» برای مراقبت از نفوذ تفکرات مسموم در بدنه‌ی حوزه علمیه است. تفکری که حاضر است فقط بر مسند افتای فقه فردی تکیه کند؛ بی‌آنکه دغدغه‌ای برای اجرای فقه در جامعه داشته باشد؛ و از این بدتر، تفکری که چه بسا کثرت گناه در جامعه را موجب نزدیک شدن به ظهور می‌داند!!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۳/۲۱
  • ۹۲۹ نمایش
  • صادقی

تفکر

طاغوت

مناهج

همزیستی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">