مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

تحریف کلام امام جامعه در مقوله‌ی حجاب!

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۳۲ ب.ظ

🖋 عباس بابائی

💠 امام‌ خامنه‌ای: «آنچه ما از مجموع معارف قرآنی استفاده می‌کنیم و درمی‌یابیم، این است که مطالبه‌ی اسلام از مسلمین، ایجاد نظام اسلامی به‌نحو کامل است... ما در معارف خودمان چیزی به‌عنوان دین حدّاقلّی نداریم، بلکه در قرآن کریم در موارد متعدّدی اکتفای به بعضی از تعالیم دینی دون بعضی، مذمّت شده است؛ «وَ یَقولونَ نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض»که مربوط به منافقین است، اشاره‌ی به همین است.» (۲۱ اسفند ۹۳)

♨️ یکی از بزرگترین ایراداتی که این روزها در مقوله‌ی حجاب به «تحلیل‌گران کلمات امام‌خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» وارد است، «نؤمن ببعض و نکفر ببعض»بودن آنهاست!

🔺 عده‌ای که خواهان برخورد شدید با مکشفه‌ها هستند، حرام شرعی و حرام سیاسیِ کشف‌حجاب را فریاد می‌کنند و دسته‌ای که خواهان عدم ورود حاکمیت و مردم در مقوله‌ی کشف‌حجاب هستند، اشک‌ریختن ضعیف‌الحجاب‌ها و ضرورت اتحاد را از بیانات ایشان پررنگ می‌کنند!

🔻 یقیناً هر دو نگاه ناقص، بلکه انحرافی است؛ چراکه وقتی امکان جمع هر دو وجود دارد، حق نداریم یکی را فریاد کنیم و عالمانه و عامدانه دیگری را رها سازیم؛ یقیناً این نوعی از تحریف به شمار می‌آید. 

🔰 کسی که اندکی در فضای رسانه باشد، نیک می‌داند که بزرگترین جنگ جهانی رسانه‌ای از سال‌ها قبل با محوریت هجمه‌های ناجوانمردانه‌ی فرهنگی و به‌صورت خاص موضوع عفاف و حجاب علیه ذهن و دل و دین جوان ایرانی آغاز شده و کماکان با شدت و حدّت ادامه دارد.

🔰 از آن‌طرف کسی که اندک مطالعات سیاسی داشته‌باشد، می‌داند که یکی از خطرناک‌ترین حربه‌ها علیه نظام و امت، ایجاد #دوقطبی و انشقاق است.

🔰 حال در مقوله‌ی کشف‌حجاب برای دوری از این دو محذور، باید کلمات امام جامعه را کنار هم تفسیر نمود؛

اولاً کشف‌حجاب منکری شرعی و سیاسی است که باید از جامعه‌ی اسلامی برچیده شود.

ثانیاً نحوه‌ی مبارزه با این منکر باید به‌گونه‌ای باشد که ایجاد انشقاق نکند.

✅ جمع این دو به آن است که متولیان امر از یک‌طرف و مردم متدین از دیگر سو باید در انجام وظایف دینی و حاکمیتی خود ذره‌ای کوتاهی و سستی نکنند؛

از آن‌طرف کسی حق ندارد قاطبه‌ی بانوان مکشفه یا ضعیف‌الحجاب‌ را از دایره‌ی اسلام و ایمان و انقلاب خارج بداند یا خارج کند.

❇️ وجود این نگاه در مسئولان امر و مردم مؤمن باعث می‌شود، در برنامه‌ریزی‌ها و نهی از منکرها و برخوردها، نه سستی نسبت به قوانین شریعت دیده شود، نه انشقاق و پیاده‌کردن بخشی از مردم از کشتی اسلام و انقلاب محقق شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">