مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

تبلیغ فاطمیه در منطقه قمرود

يكشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۱، ۰۳:۴۵ ب.ظ

📝 بازگشایی مساجدی که به انبار تبدیل شده بودند

🖋 از طرف طلاب مدرسه حقانی

🔸 در ایام فاطمیه طلاب و اساتید مدرسه حقانی، صبح‌ها به تحصیل پرداخته و بعد از ظهر و شب جهت تبلیغ به ۱۴ روستای منطقه قمرود اعزام شده و برنامه‌های متنوع تبلیغی اجرا کردند.

🔹 با توجه به شرایط خاص کشور و در لبیک به فرمان حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی در مورد جهاد تبیین، به همت معاونت تبلیغ مدرسه علمیه حقانی و با همکاری جمعی از طلاب و اساتید جهادی مدرسه، برنامه‌ریزی برای تبلیغ در ایام فاطمیه صورت گرفت و با کارشناسی و بررسی میدانی، منطقه قمرود و روستاهای تابعه آن به عنوان مقصد و نقطه هدف برنامه تبلیغی تعیین گردید.

🔹 نزدیک‌بودن منطقه از یک سو و در عین حال نیازمندی مخاطبان به آشنایی با معارف دینی از سوی دیگر (علی‌رغم مجاورت با شهر مقدس قم) موجب شد که ۴۰ نفر از طلاب و اساتید مدرسه صبح‌ها به تحصیل پرداخته و بعد از ظهر و شب جهت تبلیغ به ۱۴ روستای این منطقه اعزام و برنامه های متنوع تبلیغی را اجرا نمایند.

♨️ نکته قابل توجه و البته عجیب در خصوص این منطقه - که با فاصله کمتر از یک ساعت با قم واقع شده است و بیش از ۱۵ روستا دارد – عدم حضور روحانی مستقر در آن است. بطوری که بجز یک مسجد که حجت الاسلام حمید به عنوان روحانی مستقر در آن فعالیت می‌کند مابقی مساجد کاملا تعطیل و برخی از مساجد به انبار تبدیل شده‌اند!!

🔺 با تلاش پیگیر و شبانه روزی مسئولان کارگروه تبلیغی مدرسه و همکاری مسئولان محلی و مساعدت سازمان تبلیغات و سایر نهادها بحمدالله مساجد بازگشایی و آماده فعالیت تبلیغی شدند و مردم محل هم از این اتفاق استقبال خوبی داشتند که برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذری در این ایام از نشانه‌های این اقبال عمومی است.

✅ حضور مردم منطقه به خصوص کودکان و نوجوانان در این برنامه، فوق انتظار ما بود و ما را برای تداوم این حرکت در مناسبتهای بعدی مصمم‌تر کرد. تبلیغ در قالبهای مختلف دانش آموزی، چهره به چهره، منبر و روضه، سینه زنی، راه اندازی دسته عزاداری نیز صورت گرفت.

♨️ امیدواریم که بیان این تجربه تبلیغی، فتح بابی برای حرکتهای مشابه سایر طلاب در عرصه تبلیغ دین به شکل گروهی باشد و همزمان با تحصیل به قدر وسع و ظرفیت خود به انجام این وظیفه هم بپردازیم.

والحمدلله رب العالمین

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۱۰/۱۸
  • ۲۸۲ نمایش
  • صادقی

تبلیغ

فاطمیه

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">