مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

📝 محور دیدار نقش ایمان در غلبه بر چالش‌های بشریت بود


🔹 در این دیدار پیرامون چالشهای بزرگی که بشریت در عصر کنونی با آن مواجه است و نقش ایمان به خداوند متعال و رسالتهای آن و التزام به ارزش های والای اخلاقی در غلبه بر آن بحث و گفت‌وگو شد.

🔹 آیت الله سیستانی گفتند: بسیاری از ملتهای منطقه ما به ویژه ملت فلسطین در سرزمینهای اشغالی از جنگ، خشونت، محاصره اقتصادی، آوارگی و غیر آن رنج می برند. امید می‌رود که این رهبران طرف‌های ذیربط به ویژه قدرتهای بزرگ را به غلبه بُعد عقل و حکمت و دوری از زبان جنگ و عدم زیاده خواهی در توجه به منافع شخصی به ضرر حقوق ملت ها در خصوص آزادی و کرامت تشویق کنند.

🔹 حضرت آیت الله سیستانی بر اهمیت افزایش تلاش ها در جهت تثبیت ارزش های الفت و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در تمامی جوامع بر مبنای رعایت حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان مختلف و گرایش های فکری تأکید کردند.

🔹 معظم له بر اهتمام و توجه خویش بر این مسئله که شهروندان مسیحی همچون سایر اقشار عراقی در امنیت و آرامش زندگی کنند و از تمامی حقوق قانونی برخوردار شوند، تأکید کردند و به نقش مرجعیت دینی در حمایت از آنها و سایر کسانی که در حوادث سال های گذشته مورد ظلم و آزار قرار گرفتند، به ویژه در زمانی که تروریست ها بر مساحت گسترده ای از تعدادی از استان های عراق مسلط شده و اقدامات جنایتکارانه و شرم آوری مرتکب شدند، اشاره نمودند.

📌 متن کامل:
hawzahnews.com/xb4Mz


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۱۲/۱۷
  • ۸۲۶ نمایش
  • صادقی

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">