مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

باید مبارزه کرد

جمعه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰ ق.ظ

📝 حوزه مطلوب با مبارزه به دست می‌آید

🎥 بیانات مهم امام خامنه‌ای 

〰〰〰〰〰〰

📌 مناهج:

🔸 فرمان مبارزه برای رسیدن به حوزه‌ی مطلوب، وقتی صادر شد که امام خامنه‌ای نزدیک به سه دهه، برای ارتقای حوزه و پیشگیری از انحطاط یا انزوای آن تلاش کردند؛ اما به بسیاری از آنها بی‌اعتنایی شد.

🔻 امروز کارنامه‌ی سی ساله‌ی نهادهای مختلف حوزوی اعم از نهادهای سیاست‌گذاری، اجرایی، آموزشی، تبلیغی و خدماتی روشن است؛ علی رغم تلاش‌ها و نقاط قوت، اما همچنان بسیاری از مسائل، بلاتکلیف روی زمین مانده‌اند؛ از مسائل ساده همچون امتحان شفاهی تا مسائل کلان همچون مأموریت‌های اصلی و استفاده حداکثری از ظرفیت طلاب و اساتید.

♨️ ما در ابتدای یک مبارزه‌ی جدی برای رسیدن به حوزه مطلوب هستیم. مبارزه‌ای که سلاحش منطق، اخلاق، مطالبه‌گری منصفانه و رسانه است. 

مبارزه علیه ترک فعل‌ها و غفلت‌ها از سیاست‌گذاری، فراموشی سنت‌های ساختاری حوزه و شیوه‌های تعلیم و تعلم، عدم نوآوری در روشهای ناقص و معیوب، ضعف در فقه حکومتی، کم‌توجهی به رشد همه علوم اسلامی، عدم شناسایی استعدادهای عظیم و متنوع طلاب، دانشگاهی‌شدن حوزه و ....

✅ فرزندان خمینی و خامنه‌ای، سربازان امام زمان ارواحنا فداه، برای این مبارزه آماده‌، متشکل و هم‌صدا می‌شوند؛ برای ترمیم زخم‌ها و دردهای کهنه‌ی حوزه.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۱۱/۱۴
  • ۲۲۲ نمایش
  • صادقی

حوزه مطلوب

مناهج

کارنامه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">