مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

انقلاب زنده تر از همیشه

پنجشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵ ب.ظ

📝 دهه نودی‌ها خار چشم دشمنان

🖋 هادی چیت ساز

🔸 حماسه امروز تهران ماندگار شد و دوباره خون تازه‌ای به جان انقلاب بخشید. بچه‌ها و نوجوانانی برای امام زمان سرود می‌خوانند که در عصر رسانه و زیر هجمه‌ی بدترین محتواها بوده‌اند. روزگاری که بیشترین تبلیغات فرهنگی علیه دیانت و انقلاب وجود دارد، این نسل اما پای انقلاب اسلامی ایستاده است. 

دهه نودی‌هایی که از بین تمام قهرمانان پوشالی آمریکایی و کارتونی، اسطوره‌شان حاج قاسم است و آرزومندند جای او را پر کنند. آیا رویشی بهتر از این هم می‌شود؟ اگر اینها برکت انقلاب و خون شهدا نیست، پس چیست؟ اگر انقلاب ریشه‌دارتر نشده، پس چنین جمعیتهایی از کجا برآمده‌اند و اینچنین چون سیل خروشان شده‌اند؟

🔻 سیاه‌نمایان می‌گفتند دینداری کم‌رنگ شده و روحانیت اعتباری ندارد. به چند روزه‌خواری و شل‌حجابی در خیابان نگاه می‌کنند و فریاد وا اسلاماه سر می‌دهند. گلایه‌های به حق اقتصادی را به کل مسائل فرهنگی سرایت می‌دهند. مردم را یکجا ضد نظام یا مأیوس از آن معرفی می‌کنند تا بلکه توهماتشان را به جای واقعیت جا بزنند. 

✅ اما صدای پر طنین حزب الله را در این ایام و مخصوصا امروز نشنیده و نمی‌شنوند. مبادا «صم بکم عمی» شده‌اند! هرچند روزگاری خودشان را نظریه‌پردازان جبهه حق می‌دانستند. اگر هنوز چشم داشته باشند، باید اجتماعات «سلام فرمانده» را ببینند و به خود بیایند و توبه کنند. 

این چند سال تا توانستند علیه انقلاب تاختند و اشک تمساح ریختند. اما حماسه امروز در قلب تهران، تشییع شهدای مدافع حرم و تشییع حاج قاسم همه فتنه‌هایشان را نقش برآب کرد. 

❇️ آری، انقلاب زنده‌تر از دیروز است. با همه سلیقه‌ها اما انقلاب تکثیر شده و نوید نسل جدید حاج قاسم‌ها و حججی‌ها را می‌دهد. 

و صد البته وظیفه یکایک ما از هر زمان دیگری سنگین‌تر شده است که نباید از آن غافل شویم و غفلت از آن هم کفران نعمت است و هم گناهی است نابخشودنی.

به امید ظهور هرچه زودتر فرمانده و سربازی همه امت مخصوصا دهه نودی‌ها برای حضرتش ارواحنا فداه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">