مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی


#یادداشت_مهمان

🖋 جعفر ولائی‌منش

🔹 آیت الله یوسف صانعی هم دادستان انقلابی زمان امام بود و هم مرجع حامی فتنه‌گران ۸۸ !

🔹آیت الله یوسف صانعی هم از مبارزین مبرّز انقلابی پیش از انقلاب بود و هم از اعتراض کنندگان به حصر قانونی فتنه‌ گران!

🔹 آیت الله یوسف صانعی هم از شاگردان امام راحل در زمان حیات ایشان بود و هم از صاحبان فتاوای شاذ و نادر در مسائل فقهی که بارها صدای قاطبه علمای أعلام را در آورد!

🔹 آیت الله یوسف صانعی در ایام آغازین پس از رحلت امام، مخالفین رهبر معظم انقلاب را خارج از ولایت الله معرفی می‌کرد و در زمانه فتنه ۸۸، مطرودین ولایت را مفسر قرآن می‌خواند و بارها برای رفع حصرشان دعا می‌کرد!

🔹 آیت الله یوسف صانعی کسی بود که وقتی جامعه مدرسین ایشان را فاقد صلاحیت برای مرجعیت معرفی کرد، این صدای اعتراض لیبرال‌های داخلی و نیز دشمنان درجه یک نظام و انقلاب بود که به حمایت از ایشان بلند شد.

🔹 آیت الله یوسف صانعی مصداق بارز یک مجتهد انقلابی و یک عالم مبارز خط امام بود که کمبود «بصیرت سیاسی» او را به ورطه‌ای کشانید که سوت و کف دشمنان برای فتاوا و اظهار نظراتش همواره در این سال‌ها بلند بود.

🔻 و امروز با انتشار خبر فوت ایشان، رسانه‌های بیگانه در حال تدارک یک عملیات روانی پیچیده و گسترده باز هم برای تطهیر فتنه‌گران و دشمنان ملت‌ به بهانه فقد او هستند.

🔸 ان‌شاء‌الله که ذات اقدس الهی با دیده رحمت و مغفرت به این «مجتهد انقلابی سابق» و «مرجع لاحق لیبرال‌های وطنی» نظر افکند و به حرمت  «مبارزات سابق» از «خطاهای لاحق» او درگذرد.
و امیدواریم درس عبرت‌آموز زندگی او از ذهن مدعیان نبرد با استکبار محو نشود که «ملاک و معیار صراط هدایت»،  ماندن در طریق ولایت تا «آخرین نفس» است.
و چه زیبا سردار شهید دلها فرمود:
 «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد.»

🔹 یاد نداهای چندباره نائب امام زمان (عجل الله) امام خامنه ای (حفظه الله) در خاطرهایمان زنده شد که ۹ بار  فرمودند:
اللهم «عفوک عفوک عفوک!»

حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است
کس ندانست که آخر به چه حالت برود

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۶/۲۳
  • ۸۷۰ نمایش
  • صادقی

آیت الله صانعی

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">