«تبلیغ سیاسی» یکی از مهمترین ابعاد تبلیغ است. طلبهای که معتقد به عینیت سیاست و دیانت است، باید در تمام منبرها و تبلیغهایش رنگ و بویی از سیاست داشته باشد؛ وگرنه ناخواسته یک مبلغ سکولار خواهد بود. منظور از تبلیغ سیاسی، بالابردن سطح آگاهی و تحلیل مخاطب، نسبت به اتفاقات و قضایای جاری کشور است؛
تا اولا مخاطب جایگاه و وظیفه خودش را در نظام به درستی تشخیص دهد؛
ثانیا در بزنگاههای سیاسی، انتخابی صحیح داشته باشد.
آنچه در این ویژهنامه دنبال میکنیم:
تکلیف روحانیت در بزنگاههای سیاسی اعم از انتخابات و ایام فتنه چیست؟ آیا باید کنار نشست و آلوده به سیاست نشد؟
بر فرض ورود به تحلیل انتخابات، آیا فقط باید تشویق به حضور در انتخابات کرد؟
آیا بیان شاخصهای نامزد اصلح کافی است یا باید نامزد اصلح را به مردم معرفی کرد؟
اصلا معرفی نامزد اصلح، چه حکمی دارد؟
نامزد اصلح را باید روی منبر و علنی معرفی کرد یا پایین منبر و درگوشی؟
برای پاسخ به این دغدغه ها و سؤالات، مروری بر بیانات امامان انقلاب خواهیم داشت.
با مناهج همراه باشید