پنجشنبه 13 شهریور 1404
  • ورود / عضویت
  • همکاری با مناهج
  • حمایت از مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
خواندن: نگران این هستم جوانان امام را نشناسند!
رسانه حوزوی مناهج
  • رادیو مناهجپادکست
    دسته بندی ها
    • تاریخ انبیاتاریخ انبیا
    • تاریخ شیعهتاریخ شیعه
    • تاریخ ایرانتاریخ ایران
    • تاریخ جهانتاریخ جهان
    • علمای مجاهدعلمای مجاهد
    • داستان کتابداستان کتاب
    • خلاصه کتابخلاصه کتاب
    • حال خوبحال خوب
    • حوزه و روحانیتحوزه و روحانیت
    • رادیو نخبگانرادیو نخبگانVIP
    • خرید اشتراک

    جدیدترین پادکست ها

    آرشیو
    پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 1
    تاریخ شیعه

    پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 1

    پادپخش تاریخ از زبان علی - قسمت 0
    تاریخ شیعه

    پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 0

    پادپخش خلاصه کتاب - همه قسمت‌ها
    رادیو نخبگان

    پادپخش خلاصه کتاب – همه قسمت‌ها

    پادپخش خلاصه کتاب ده غلط مشهور درباره اسرائیل
    خلاصه کتاب

    پادپخش خلاصه کتاب ده غلط مشهور درباره اسرائیل

  • اخبار و یادداشت‌ ها
    • حوزه و نهادهای حوزوی
      • جامعه مدرسین
      • شورای عالی
      • مرکز مدیریت
      • حوزه خواهران و جامعه الزهرا
      • جامعه المصطفی
      • مرکز خدمات
      • سایر
    • روحانیت
      • امام و رهبری
      • مراجع و علما
      • اساتید
      • طلاب و فضلا
      • شهدا
    • جهاد تبیین
    • تبلیغ
    • نظام و سیاست
    • فرهنگ و جامعه
  • پرونده ویژه
    • تحول حوزه
    • روحانیت
    • تبلیغ و جهاد تبیین
    • خدمات اجتماعی
    • فرهنگی سیاسی
    • معیشت
  • نشریه
    • نشریات گذشته
    • فصل جدید
    نشریهنمایش بیشتر
    مناهج مکتوب - شماره 2- آذر 1403
    مناهج مکتوب – شماره 2- آذر 1403
    15 آذر 1403
    نشریه مناهج – شماره پانزدهم – خرداد 1399
    نشریه مناهج – شماره پانزدهم – خرداد 1399
    01 مهر 1403
    نشریه مناهج – شماره چهاردهم – اردیبهشت 1399
    نشریه مناهج – شماره چهاردهم – اردیبهشت 1399
    01 مهر 1403
    نشریه مناهج – شماره سیزدهم – بهمن 1398
    نشریه مناهج – شماره سیزدهم – بهمن 1398
    01 مهر 1403
    نشریه مناهج – شماره دوازدهم – مرداد 1398
    نشریه مناهج – شماره دوازدهم – مرداد 1398
    01 مهر 1403
  • مدرسه
    • مدرسه مهارت
    • حوزه مجازی
  • سلوک و مراقبه
  • طلبه تراز
    • مهارتی
      • مهارت برنامه ریزی
    • علمی
      • خوب خواندن درس های رسمی
      • تاریخ پیامبر و اهل بیت
      • تاریخ انقلاب
      • تاریخ مشروطه
    • آشنایی با هویت طلبگی
    • خدمات اجتماعی
    • تهذیبی و اخلاقی
      • شناختن واجبات و محرمات
      • انس با علما
      • انس با دعا و توسل
      • خواندن نماز شب و نوافل
    • بصیرتی
      • آشنایی سیاسی
      • دشمن شناسی
      • آشنایی با امام خمینی (ره)
    • مطالعه کتب شهید مطهری
    • انس با قرآن، روایات، تفسیر
  • فروشگاه
  • رسانه
    • فیلم
      • تیزر پادکست
    • عکس
خواندن: نگران این هستم جوانان امام را نشناسند!
اطلاعیه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تغییر اندازه فونتآآ
رسانه حوزوی مناهج
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تغییر اندازه فونتآآ
  • رادیو مناهج
  • مدرسه مناهج
  • نشریه مناهج
  • فروشگاه
جستجو
ما را دنبال کنید:
Telegram

رادیو مناهج

آرشیو
  • تاریخ انبیاتاریخ انبیا
  • تاریخ شیعهتاریخ شیعه
  • تاریخ ایرانتاریخ ایران
  • تاریخ جهانتاریخ جهان
  • حوزه و روحانیتحوزه و روحانیت
  • خلاصه کتابخلاصه کتاب
  • داستان کتابداستان کتاب
  • علمای مجاهدعلمای مجاهد
  • حال خوبحال خوب
  • رادیو نخبگانرادیو نخبگانVIP

اخبار و یادداشت ها

آرشیو

حوزه و نهادهای حوزوی

  • جامعه مدرسین
  • شورای عالی
  • مرکز مدیریت
  • حوزه خواهران و جامعة الزهرا
  • جامعة المصطفی
  • مرکز خدمات
  • سایر

روحانیت

  • امام و رهبری
  • مراجع و علما
  • اساتید
  • طلاب و فضلا
  • شهدا

سایر

  • جهاد تبیین
  • تبلیغ
  • نظام و سیاست
  • فرهنگ و جامعه

پرونده ویژه

آرشیو
  • تحول حوزه
  • روحانیت
  • تبلیغ و جهاد تببین
  • خدمات اجتماعی
  • فرهنگی سیاسی
  • معیشت

نشریه

آرشیو
  • نشریات گذشته
  • فصل جدید (به زودی)

مدرسه مناهج

آرشیو
  • مدرسه مهارت
  • حوزه مجازی

طلبه تراز

مهارتی

  • مهارت برنامه ریزی

علمی

  • خوب خواندن درس های رسمی
  • تاریخ پیامبر و اهل بیت
  • تاریخ انقلاب
  • تاریخ مشروطه

تهذیبی و اخلاقی

  • شناختن واجبات و محرمات
  • انس با علما

بصیرتی

  • آشنایی سیاسی
  • دشمن شناسی
  • آشنایی با امام خمینی (ره)

سایر

  • آشنایی با هویت طلبگی
  • خدمات اجتماعی
  • مطالعه کتب شهید مطهری
  • انس با قرآن، روایات، تفسیر

سایر منوها

  • سلوک و مراقبه
  • فیلم
  • عکس
  • فروشگاه
  • همکاری با مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
یک حساب کاربری دارید؟ ورود / عضویت
  • حمایت از مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
تمامی حقوق سایت برای مناهج محفوظ است.
رسانه حوزوی مناهج > طلبه تراز > بصیرتی > آشنایی با امام خمینی (ره) > نگران این هستم جوانان امام را نشناسند!
آشنایی با امام خمینی (ره)

نگران این هستم جوانان امام را نشناسند!

مطالبه رهبر انقلاب درباره شناخت امام خمینی

آخرین به روز رسانی: 20 آذر 1403 18:20
324 بازدید
8 دقیقه مطالعه
نگران این هستم جوانان امام را نشناسند!
امام در مجموع بزرگترین عالم عصر غیبت بود
اشتراک گذاری
سرفصل مطالب
امام بهترین شاخص برای مااساسی ترین مسائل ما چیزهایی است که امام تأکید کرده استامام بزرگترین عالم تاریخ شیعه

نگران این هستم جوانان امام را نشناسند! مطالبه رهبر انقلاب درباره شناخت امام خمینی

امام خمینی رهبر بزرگترین انقلاب تاریخ در زمان غیبت کبری، شخصیتی بی نظیر است که دوست و دشمن به بزرگی او اعتراف دارند. اما حجاب معاصرت سبب شده امام آنچنان که باید و شاید شناخته نشود. شناخت امام، سیره او و محکمات بیانات او جزء مطالبات اصلی رهبر انقلاب خصوصا از روحانیون است. مطالبه ای که سالها مطرح شده و آنچنان که باید مورد اهمیت قرار نگرفته است. در این نوشتار بخشی از این مطالبات را می‌خوانیم:

- تبلیغات -
تصویر آگهی

امام بهترین شاخص برای ما

سی سال است که ما در جهت این انقلاب حرکت میکنیم. ملت ما بصیرت به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند، حقاً و انصافاً لیاقت به خرج دادند. این انقلاب را سی سال است شما دارید جلو میبرید؛ اما خطر وجود دارد. دشمن انقلاب، دشمن امام بیکار نمینشیند؛ سعی میکند این انقلاب را از پا در بیاورد. چه جور؟ با منحرف کردن راه انقلاب. بنابراین لازم است ما شاخص داشته باشیم.

 من عرض میکنم بهترین شاخصها، خود امام و خط امام است. امام بهترین شاخص برای ماست.

اگر این تشبیه با همه ی فاصله ای که وجود دارد، به نظر برسد، عیبی ندارد که تشبیه کنیم به وجود مقدس پیغمبر که قرآن میفرماید: «لقد کان لکم فی رسول اللَّه اسوه حسنه لمن کان یرجوا اللَّه و الیوم الاخر» خود پیغمبر اسوه است؛ رفتار او، کردار او، اخلاق او. یا در یک آیه ی شریفه ی دیگر میفرماید: «قد کانت لکم اسوه حسنه فی ابراهیم و الّذین معه»؛  ابراهیم و یاران ابراهیم اسوه اند. در اینجا یاران ابراهیمِ پیغمبر هم ذکر شده اند تا کسی نگوید که پیغمبر معصوم بود یا ابراهیم معصوم بود، ما نمیتوانیم از آنها تبعیت کنیم؛ نه، «قد کانت لکم اسوه حسنه فی ابراهیم و الّذین معه اذ قالوا لقومهم انّا براء منکم و ممّا تعبدون من دون اللَّه کفرنا بکم» تا آخر آیه ی شریفه.

در مورد امام بزرگوار که شاگرد این مکتب و دنباله روِ راه این انبیای عظام است، همین معنا صدق میکند. خود امام برجسته ترین شاخصهاست؛ رفتار امام، گفتار امام. خوشبختانه بیانات امام در دسترس است، تدوین شده است. وصیتنامه ی امام آشکارا همه ی مافی الضمیر امام را برای آینده ی انقلاب تبیین میکند.

نباید اجازه داد این شاخصها غلط تبیین شوند، یا پنهان بمانند، یا فراموش بشوند. اگر این شاخصها را ما بد تبیین کردیم، غلط ارائه دادیم، مثل این است که یک قطب نما را در یک راه از دست بدهیم، یا قطب نما از کار بیفتد. فرض کنید در یک مسیر دریائی یا در یک بیابان که جاده ای هم وجود ندارد، قطب نمای انسان آسیب ببیند و از کار بیفتد؛ انسان متحیر میماند.

اگر نظرات امام، بد بیان شد، بد تبیین شد، مثل این است که قطب نما از کار بیفتد، راه گم میشود؛ هر کسی به سلیقه ی خود، به میل خود حرفی میزند. بدخواهان هم در این میان از فرصت استفاده میکنند، راه را جوری تبیین میکنند که ملت به اشتباه بیفتد.

مواضع امام بایستی به طور روشن و واضح – همان طور که خود او گفت، همان طور که خود او نوشت – تبیین شود؛ این ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است. یک نفر صریح میگوید من امام را قبول ندارم – این بحث دیگری است – خیلی خوب، پیروان امام و طرفداران امام با کسی که صریح بگوید من امام را قبول ندارم، راه او را غلط میدانم، حسابشان روشن است؛ اما اگر قرار است در خط امام، با اشاره ی انگشت امام، این انقلاب پیش برود، باید معلوم باشد، روشن باشد و مواضع امام بزرگوارمان بدرستی تبیین شود… (14خرداد سال1389)

- تبلیغات -
تصویر آگهی

 من عرض میکنم بهترین شاخصها، خود امام و خط امام است. امام بهترین شاخص برای ماست.نباید اجازه داد این شاخصها غلط تبیین شوند، یا پنهان بمانند، یا فراموش بشوند. اگر این شاخصها را ما بد تبیین کردیم، غلط ارائه دادیم، مثل این است که یک قطب نما را در یک راه از دست بدهیم

من نگران آن هستم که نسلهای جوان، پاک و آماده حضور در صحنه امام را نشناسند، و ما نتوانیم این نسلهای آینده را از محبت، معرفت و ارتباط با آن بزرگوار بی نیاز کنیم!

(کتاب جهاد تبیین ص205 بیانات در76.3.12)

اساسی ترین مسائل ما چیزهایی است که امام تأکید کرده است

شما نگاه کنید به بیانات امام؛ امام، خیلی مرد عمیقی بود، خیلی مرد پُرمغزی بود؛ همین که معروف است:

آنچه در آینه جوان بیند              پیر در خشت خام آن بیند

در مورد امام واقعاً صادق بود. آن تحلیلی را که حالا باید جلوی انسان بیاورند، تماشا کند، بخواند، دقّت کند، تا به یک نتیجه ی عمقی برسد، این را امام همین طور نگاه که میکرد میفهمید؛ مرد پخته، مرد آگاه. شما نگاه کنید ببینید روی چه چیزهایی این مردِ حکیمِ پخته ی آگاه تکیه کرده، آنها اساسِ مسئله است، مسائل اساسی آنها است. اینها را نبایستی بتوانند تغییر بدهند؛ یک شکل مخالفت با نظام و مخالفت با انقلاب مخالفت با این چیزها است.

اگر چنانچه در کارهای ما، در حرفهای ما، در جهت گیری ها و رویکردهای تبلیغی ما مخالفت با آن مبانی وجود داشته باشد ضدّیّت با انقلاب و ضدّیّت با نظام اسلامی و ضدّیّت با اسلام سیاسی ای است که تحقّق پیدا کرده.

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ بیانات در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

امام بزرگترین عالم تاریخ شیعه

إن شاء اللّه بتوانیم آن‏چنان که شایسته‏‌ى خدمات امام بزرگوارمان (رضوان اللّه علیه) است که انصافاً به روحانیت و به دین آبرو بخشید انجام وظیفه کنیم. حقیقتاً در بین علماى دین تا آنجایى که ما شناخته ‏ایم از عصر اول، از دوران بعد از غیبت صغرى تا امروز، ما هیچ‏کس را مثل امام، به این‏ برازندگى و به این برجستگى سراغ نداریم.

همه‏ ى آن‏هایى که بودند، انصافاً از ایشان کوچک‏تر بودند. البته از لحاظ علمى، مؤسسان و مجتهدان بزرگ هستند؛

اما در مجموع جهات، آن چیزى که یک شخصیت را به وجود مى‏‌آورد، از شیخ مفید و سیّد مرتضى و محقق و علامه و دیگران و دیگران، تا برسد به میرزاى شیرازى و بقیه‏‌ى علما، انصافاً هیچ‏کدام با این بزرگوار قابل مقایسه نبودند. ایشان یک عالَم دیگرى بود؛

یک دریاى عمیق و یک اقیانوس ناشناخته بود. خداى متعال مى‏دانست که او چقدر عمیق و حاوى غرایب است. به‏‌هرحال، إن شاء اللّه آن‏چنان که شایسته‏‌ی آن بزرگوار است، بتوانیم ما هم به دنبال آن راه و آن خط عمل کنیم.

30/ 05/ 1370 سخنرانى در جمع علما و روحانیون استان لرستان‏

آیت الله خویی درباره امام چه نظری داشت؟ نظر علمای بزرگ درباره امام خمینی
به امام خمینی توسل کنید! دستور متفاوت علامه مصباح یزدی
نگران این هستم جوانان امام را نشناسند!
برچسب ها:آیت الله خامنه ایامام خمینیانقلاب اسلامیبصیرترهبر انقلابطلبه تراز
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر واتساپ واتساپ ایتا بله تلگرام پست الکترونیک لینک را کپی کنید چاپ
قبلی پادپخش تاریخ قیام سیدالشهدا - قسمت 2 پادپخش تاریخ قیام سیدالشهدا – قسمت 2
بعدی به امام خمینی توسل کنید! دستور متفاوت علامه مصباح یزدی به امام خمینی توسل کنید! دستور متفاوت علامه مصباح یزدی
نظر بدهید نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مناهج را دنبال کنید

20.6kاعضامناهج در ایتا
26kاعضارادیو مناهج در ایتا
11kاعضامناهج در شاد
5.5kاعضامناهج در کست باکس
154اعضارادیو مناهج در شنوتو
1kاعضارادیو مناهج در تلگرام
100اعضامناهج در روبیکا
1kاعضامناهج در آپارات
- حمایت -
تصویر آگهیتصویر آگهی

آخرین نوشته ها

روزی که سامراء میزبان امام خمینی بود
روزی که سامراء میزبان امام خمینی بود
امام و رهبری 11 شهریور 1404
ورود حوزه‌های علمیه به مرحله جدید تحول آموزشی / تشریح طرح‌ها و سیاست‌های کلان در اجلاسیه معاونان آموزش
ورود حوزه‌های علمیه به مرحله جدید تحول آموزشی / تشریح طرح‌ها و سیاست‌های کلان در اجلاسیه معاونان آموزش
مرکز مدیریت 08 شهریور 1404
پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 1
پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 1
تاریخ شیعه 06 شهریور 1404
پادپخش تاریخ از زبان علی - قسمت 0
پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 0
تاریخ شیعه 06 شهریور 1404

موارد مرتبط

آیت الله خویی درباره امام چه نظری داشت؟ نظر علمای بزرگ درباره امام خمینی
آشنایی با امام خمینی (ره)

آیت الله خویی درباره امام چه نظری داشت؟ نظر علمای بزرگ درباره امام خمینی

27 مهر 1403
به امام خمینی توسل کنید! دستور متفاوت علامه مصباح یزدی
آشنایی با امام خمینی (ره)

به امام خمینی توسل کنید! دستور متفاوت علامه مصباح یزدی

27 مهر 1403
نگران این هستم جوانان امام را نشناسند!
آشنایی با امام خمینی (ره)

نگران این هستم جوانان امام را نشناسند!

27 مهر 1403
رسانه حوزوی مناهج

رسانه حوزوی مناهج

دغدغه‌های حوزه و روحانیت

پست الکترونیک

info@manahej.ir

پشتیبانی

09051416735

پست الکترونیک

info@manahej.ir

پشتیبانی

09051416735

دسترسی سریع

دسترسی سریع

  • ورود / عضویت
  • رادیو مناهج
  • مجله مناهج
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • حمایت مالی از مناهج
  • ورود / عضویت
  • رادیو مناهج
  • مجله مناهج
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • حمایت مالی از مناهج

شبکه های اجتماعی مناهج

شبکه های اجتماعی مناهج

مناهج در ایتا

eitaa.com/manahejj

رادیو مناهج در ایتا

eitaa.com/Manahejj_Radio

مناهج در آپارات

aparat.com/manahej

Castbox icon

رادیو مناهج در کست باکس

castbox.fm/ch/5549163

رادیو مناهج در تلگرام

Manahejj@

رادیو مناهج در شنوتو

Manahejj@

نماد اعتماد

نماد اعتماد

تمامی حقوق سایت برای وب سایت مناهج محفوظ است.
  • حمایت از مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

حوزوی هستم حوزوی نیستم

حوزه خواهران حوزه برادران جامعه المصطفی

استاد هستم طلبه هستم

سطح ۱ سطح ۲ سطح ۳ سطح ۴

زیر دیپلم دیپلم کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد دکتری

خوش آمدید

به حساب کاربری وارد شوید

نام کاربری یا آدرس ایمیل
رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

{{playListTitle}}
  • {{ index + 1 }}
    {{ track.track_title }} {{ track.track_artist }} {{ track.album_title }} {{ track.length }}
artwork-hover Player Audio Artwork
{{list.tracks[currentTrack].track_title}}{{list.tracks[currentTrack].track_artist && typeof sonaar_music.option.show_artist_name != 'undefined' ? ' ' + sonaar_music.option.artist_separator + ' ' + list.tracks[currentTrack].track_artist:''}}
{{list.tracks[currentTrack].album_title}}
{{ list.tracks[currentTrack].album_title }}
Player Audio Artwork
{{list.tracks[currentTrack].track_title}}
{{list.tracks[currentTrack].track_artist }}
{{classes.speedRate}}X
Player Audio Artwork
{{list.tracks[currentTrack].track_title}}
{{list.tracks[currentTrack].track_artist }}
{{ cta['store-name'] }}