پنجشنبه 3 مهر 1404
  • ورود / عضویت
  • همکاری با مناهج
  • حمایت از مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
خواندن: ۹۵ درصد خانواده‌ها از حضور روحانیون در مدرسه ابراز رضایت کرده اند
رسانه حوزوی مناهج
  • رادیو مناهجپادکست
    دسته بندی ها
    • تاریخ انبیاتاریخ انبیا
    • تاریخ شیعهتاریخ شیعه
    • تاریخ ایرانتاریخ ایران
    • تاریخ جهانتاریخ جهان
    • علمای مجاهدعلمای مجاهد
    • داستان کتابداستان کتاب
    • خلاصه کتابخلاصه کتاب
    • حال خوبحال خوب
    • حوزه و روحانیتحوزه و روحانیت
    • رادیو نخبگانرادیو نخبگانVIP
    • خرید اشتراک

    جدیدترین پادکست ها

    آرشیو
    پادپخش ماجرای شیعه – قسمت 3
    تاریخ شیعه

    پادپخش ماجرای شیعه – قسمت 3

    پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 5
    تاریخ شیعه

    پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 5

    پادپخش تاریخ از زبان علی – همه قسمت‌ها
    رادیو نخبگان

    پادپخش تاریخ از زبان علی – همه قسمت‌ها

    پادپخش ماجرای شیعه – همه قسمت‌ها
    رادیو نخبگان

    پادپخش ماجرای شیعه – همه قسمت‌ها

  • اخبار و یادداشت‌ ها
    • حوزه و نهادهای حوزوی
      • جامعه مدرسین
      • شورای عالی
      • مرکز مدیریت
      • حوزه خواهران و جامعه الزهرا
      • جامعه المصطفی
      • مرکز خدمات
      • سایر
    • روحانیت
      • امام و رهبری
      • مراجع و علما
      • اساتید
      • طلاب و فضلا
      • شهدا
    • جهاد تبیین
    • تبلیغ
    • نظام و سیاست
    • فرهنگ و جامعه
  • پرونده ویژه
    • تحول حوزه
    • روحانیت
    • تبلیغ و جهاد تبیین
    • خدمات اجتماعی
    • فرهنگی سیاسی
    • معیشت
  • نشریه
    • نشریات گذشته
    • فصل جدید
    نشریهنمایش بیشتر
    مناهج مکتوب - شماره 2- آذر 1403
    مناهج مکتوب – شماره 2- آذر 1403
    15 آذر 1403
    نشریه مناهج – شماره پانزدهم – خرداد 1399
    نشریه مناهج – شماره پانزدهم – خرداد 1399
    01 مهر 1403
    نشریه مناهج – شماره چهاردهم – اردیبهشت 1399
    نشریه مناهج – شماره چهاردهم – اردیبهشت 1399
    01 مهر 1403
    نشریه مناهج – شماره سیزدهم – بهمن 1398
    نشریه مناهج – شماره سیزدهم – بهمن 1398
    01 مهر 1403
    نشریه مناهج – شماره دوازدهم – مرداد 1398
    نشریه مناهج – شماره دوازدهم – مرداد 1398
    01 مهر 1403
  • مدرسه
    • مدرسه مهارت
    • حوزه مجازی
  • سلوک و مراقبه
  • طلبه تراز
    • مهارتی
      • مهارت برنامه ریزی
    • علمی
      • خوب خواندن درس های رسمی
      • تاریخ پیامبر و اهل بیت
      • تاریخ انقلاب
      • تاریخ مشروطه
    • آشنایی با هویت طلبگی
    • خدمات اجتماعی
    • تهذیبی و اخلاقی
      • شناختن واجبات و محرمات
      • انس با علما
      • انس با دعا و توسل
      • خواندن نماز شب و نوافل
    • بصیرتی
      • آشنایی سیاسی
      • دشمن شناسی
      • آشنایی با امام خمینی (ره)
    • مطالعه کتب شهید مطهری
    • انس با قرآن، روایات، تفسیر
  • فروشگاه
  • رسانه
    • فیلم
      • تیزر پادکست
    • عکس
خواندن: ۹۵ درصد خانواده‌ها از حضور روحانیون در مدرسه ابراز رضایت کرده اند
اطلاعیه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تغییر اندازه فونتآآ
رسانه حوزوی مناهج
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تغییر اندازه فونتآآ
  • رادیو مناهج
  • مدرسه مناهج
  • نشریه مناهج
  • فروشگاه
جستجو
ما را دنبال کنید:
Telegram

رادیو مناهج

آرشیو
  • تاریخ انبیاتاریخ انبیا
  • تاریخ شیعهتاریخ شیعه
  • تاریخ ایرانتاریخ ایران
  • تاریخ جهانتاریخ جهان
  • حوزه و روحانیتحوزه و روحانیت
  • خلاصه کتابخلاصه کتاب
  • داستان کتابداستان کتاب
  • علمای مجاهدعلمای مجاهد
  • حال خوبحال خوب
  • رادیو نخبگانرادیو نخبگانVIP

اخبار و یادداشت ها

آرشیو

حوزه و نهادهای حوزوی

  • جامعه مدرسین
  • شورای عالی
  • مرکز مدیریت
  • حوزه خواهران و جامعة الزهرا
  • جامعة المصطفی
  • مرکز خدمات
  • سایر

روحانیت

  • امام و رهبری
  • مراجع و علما
  • اساتید
  • طلاب و فضلا
  • شهدا

سایر

  • جهاد تبیین
  • تبلیغ
  • نظام و سیاست
  • فرهنگ و جامعه

پرونده ویژه

آرشیو
  • تحول حوزه
  • روحانیت
  • تبلیغ و جهاد تببین
  • خدمات اجتماعی
  • فرهنگی سیاسی
  • معیشت

نشریه

آرشیو
  • نشریات گذشته
  • فصل جدید (به زودی)

مدرسه مناهج

آرشیو
  • مدرسه مهارت
  • حوزه مجازی

طلبه تراز

مهارتی

  • مهارت برنامه ریزی

علمی

  • خوب خواندن درس های رسمی
  • تاریخ پیامبر و اهل بیت
  • تاریخ انقلاب
  • تاریخ مشروطه

تهذیبی و اخلاقی

  • شناختن واجبات و محرمات
  • انس با علما

بصیرتی

  • آشنایی سیاسی
  • دشمن شناسی
  • آشنایی با امام خمینی (ره)

سایر

  • آشنایی با هویت طلبگی
  • خدمات اجتماعی
  • مطالعه کتب شهید مطهری
  • انس با قرآن، روایات، تفسیر

سایر منوها

  • سلوک و مراقبه
  • فیلم
  • عکس
  • فروشگاه
  • همکاری با مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
یک حساب کاربری دارید؟ ورود / عضویت
  • حمایت از مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
تمامی حقوق سایت برای مناهج محفوظ است.
رسانه حوزوی مناهج > اخبار و یادداشت‌ ها > حوزه و نهادهای حوزوی > مرکز مدیریت > ۹۵ درصد خانواده‌ها از حضور روحانیون در مدرسه ابراز رضایت کرده اند
مرکز مدیریت

۹۵ درصد خانواده‌ها از حضور روحانیون در مدرسه ابراز رضایت کرده اند

هرمدرسه ای که روحانی در آن حضور دارد، آمار بزه کاری در آن به شدت کاهش یافته است

آخرین به روز رسانی: 19 خرداد 1404 13:21
120 بازدید 2
18 دقیقه مطالعه
۹۵ درصد خانواده‌ها از حضور روحانیون در مدرسه ابراز رضایت کرده اند
اشتراک گذاری

مبلغ نوشت: آقای حمید نیکزاد میگوید: حضور طلبه ها به اذعان بسیاری از مدیران مدارس و خانواده ها منشا خیر و برکت و کمک کارخوبی برای مدیر مدرسه در امور پرورشی می باشند و دانش آموزان نیز رابطه عاطفی خوبی با این قبیل روحانیون برقرار می کنند که در نظر سنجی های صورت گرفته بیش ۹۵درصد خانواده ها از حضور روحانیون در مدرسه ابراز رضایت کرده اند.

به گزارش «مبلغ» – حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش به سایت دیده بان ایران گفت: همین حوزه علمیه خواهران و تنوع رشته‌های تخصصی آن از جمله رشته “تربیت دینی کودک و نوجوان” برای طلاب سطح سه را ملاحظه کنید؛ زنان طلبه تعلیم و تربیت در قرآن و روایات، ساحت شناسی تربیت در اسلام، فقه تربیت دینی کودک و نوجوان، تحول دینداری کودک و نوجوان با تاکید بر رویکرد اسلامی و… را آموزش می بینند. حال قضاوت کنید اگر بانوانی از حوزه علمیه که از این رشته فارغ التحصیل شده‌اند برای آموزگاری ابتدایی در یک رقابت علمی برابر شرکت کنند، کجای آن غیرتخصصی است.

- تبلیغات -
تصویر آگهی

برخی افراد می پرسند لزوم حضور روحانیون در آموزش و پرورش چیست؟ پاسخ در یک کلمه کلیدی نهفته است «اسلامی سازی آموزش و پرورش»، موضوعی که پس از اسلامی سازی علوم انسانی در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

حضور روحانیون در مدارس از زمان روی کارآمدن دولت ابراهیم رئیسی به صورت جدی پیگیری شده و اقداماتی هم برای آن انجام شده است. روندی که با روی کارآمدن یوسف نوری از سال ۱۴۰۱ شروع و اکنون در دوره وزارت رضامراد صحرایی به بیش ۳۰۰۰ طلبه رسیده است. حضور طلبه ها در مدارس از معلم پرورشی فراتر رفته و آنها در چارچوب «قرار داد معین کار» در اکثر رشته ها از زبان فارسی و انگلیسی تا علوم تجربی و انسانی به تدریس می پردازند.

یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش در همان جلسه رأی اعتماد برای تصدی وزارت آموزش‌وپرورش، اولویت خود را اعلام کرد: «جهش به سمت تمدن نوین اسلامی و پرورش نسل تمدن‌ساز.» او در همان گام ابتدایی به نمونه عینیت‌یافته انسان تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت باید این نمونه تراز انقلاب اسلامی را پیش روی نظام تعلیم و تربیت قرار داد. تقریباً ۱۶میلیون دانش‌آموز هدف این سیاست وزیر آموزش‌وپرورش در دولت رئیسی است؛ از همان پایه اول ابتدایی تا دوازدهم. بعد از آن هم کار به دست دانشگاه سپرده می‌شود. حضور دانش‌آموزان در اعتراضات ۱۴۰۱، مواضع وزیر به‌گونه‌ای پیش رفت که موجب نگرانی برخی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها شد.

ماجرا تا آنجا پیش رفت که وزیر سابق آموزش و پرورش گفته بود دانش‌آموزان بازداشتی را به مراکز روانشناسی می‌فرستند. البته احتمالا منظور او همان کانون اصلاح و تربیت بود.

او از حوزه علمیه برای تغییر باور دانش‌آموزان درخواست کمک کرد و گفت: «باید تعامل و ارتباطمان را با مسجد و نهادهای بیرونی مانند حوزه علمیه بیشتر کنیم.» آقای حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش آذرماه سال گذشته در این مورد گفته بود: «حضور روحانیون متخصص در امر تربیت کودک و نوجوان در میان دانش‌آموزان جهت پاسخگویی به این نیاز اساسی است.»

آنطور که این مقام مسئول سال گذشته اعلام کرده بود, سه هزار طلبه موفق به ورود به مدارس به عنوان معلم شده‌اند. البته مشخص نیست که این میزان استخدامی برای چه بازه زمانی است. آنچه مشخص است، پررنگ شدن حضور طلاب و روحانیون در فضای آموزشی است. برای بررسی دلایل و جزییات حضور طلاب و روحانیون در مدارس، سایت دیده بان ایران با حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش گفت و گو کرده است.

دبیرستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش درباره لزوم حضور روحانیون در آموزش و پرورش و اینکه چرا باید روحانیون در آموزش و پرورش حضور داشته باشند، به دیده بان ایران گفت: ورود روحانیون به آموزش و پرورش در راستای تربیت تمام ساحتی مورد نظر سند تحول بنیادین به عنوان میثاق ملی تعلیم و تربیت است، آموزش و پرورش مهم ترین نهاد در تعالی فرهنگ ، فکر، اندیشه و ساختن جامعه به شمار می رود از طرفی حوزه علمیه و روحانیت باید پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش را جزئی از رسالت خود بداند و از آن به عنوان یک رسالت مهم نگاه کند.

- تبلیغات -
تصویر آگهی

نیکزاد خاطر نشان کرد: حدود ۱۳ میلیون دانش آموز، ۱ میلیون نیروی فرهنگی و ۱۵ میلیون مخاطب مستقیم و خانواده ها،نقش اساسی در پایه ریزی فرهنگ دارد که قابل وصف نیست، لذا حضور توام با برنامه روحانیت فرصت بی نظیری جهت اجرایی نمودن اهداف و سیاست های سند تحول بنیادین، در تدوین برنامه های تربیتی و فرهنگی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با آموزش و پرورش است.

حضور روحانیون در آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین است
این مقام مسئول آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که روحانیون جذب شده در آموزش و پرورش در چه حوزه هایی مشغول به کار خواهند شد؛ گفت: لزوما حضور روحانیت در آموزش و پرورش به معنای جذب نیست، بلکه بر اساس سند تحول بنیادین، همکاری با این نهاد سرنوشت ساز برای تربیت نسلی برآمده از آموزه های دینی و صد البته با نگاه آموزشی تحولی است، زیرا ویژگی مهم تربیت اسلامی، جامعیت آن است. در تربیت اسلامی، انسان با بهره گیری از دو بال عقل و نقل، به سوی هدف غایی که خداوند است حرکت می کند.

اسلام به تمام ابعاد و ساحتهای فردی، اجتماعی، مادی و معنوی انسان توجه دارد. در مکتب تربیتی اسلام، دنیا مزرعه آخرت است. در دنیایی که به معنای حقیقی آباد باشد، توشه مناسبی برای آخرت به دست می آید. برای داشتن جامعه مورد نظر اسلام، باید مبانی نظری و راهکارهای عملی تعلیم و تربیت را از قرآن و سنت معصومین علیهم السلام استخراج و اجرا نمود و روحانیت تنها قشری است که می تواند دستگاه تعلیم و تربیت را درصف و ستاد در این خصوص یاری نماید.

هرمدرسه ای که روحانی در آن حضور دارد، آمار بزه کاری در آن به شدت کاهش یافته است
حجت الاسلام نیکزاد در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت روحانیون صرفا در کلاس های پرورشی، آموزش نماز و مسائل دینی است یا در بقیه حوزه ها هم حضور پیدا می کنند، گفت: قطعا بخشی از روحانیون در مدارس به مواردی که گفتید می پردازند، ولی آن چیزی که باعث رضایتمندی مسئولان، والدین و مربیان دراین خصوص شده است صرف حضور روحانیون در مدارس و به عبارتی رفیق شدن با دانش آموزان به عنوان یک مشاور امین در اموردینی و مذهبی و حتی آموزشی است و اگر به نظر سنجی ها و گزارش عملکردهای استانی و کشوری نگاهی داشته باشید حکایت از آن دارد هرمدرسه ای که روحانی در آن حضور دارد، آمار بزه کاری در آن به شدت کاهش یافته است.

حوزه های علمیه نسبت به سال های قبل متحول شده اند
این مدرس حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مطلب بعد درخصوص تخصص های گوناگون طلاب در علوم تربیتی و آموزشی متناسب با سطوح آموزش و پرورش است، زیر حوزه علمیه نسبت به سالهای قبل با شتاب هرچه بیشتر در حال تحولات شگرف آموزشی و پژوهشی و… است و خروجی این تحولات را باید در سبد دستگاه تعلیم و تربیت قرار دهیم، آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی عمومی، سیاست مردمی کردن آموزش و پرورش را دنبال می کند و در این مسیر از مشارکت نهادها و دستگاه های واجد شرایط بویژه حوزه های علمیه استقبال میکند.

چرا ما نباید از طلاب متخصص بدون هزینه در آموزش و پرورش استفاده کنیم؟!
وی در پاسخ به انتقاد ها درباره حضور روحانیون در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چرا ما نباید از طلاب متخصصی که بدون تحمیل هیچ هزینه ای برای دولت در طول تحصیل دررشته های گوناگون استفاده کنیم، طلاب امروز با درک شرایط زمان و مکان پس از گذراندن سطح یک حوزه که شش سال به طول می‌انجامد به تناسب علاقه و گرایش خود در رشته‌های تخصصی ادامه تحصیل می‌دهند و همزمان نیز در مراکز علمی مطرح حوزوی و دانشگاهی مدارج علمی و آکادمی را طی می‌کنند.

بد نیست سری به دانشگاه حوزوی باقرالعلوم (ع)، بزنید و نگاهی به گروه‌های علمی آن و نیز فارغ التحصیلان داشته باشید و تحولات حوزه در رشته‌های مورد نظر را رصد کنید، این دانشگاه دارای گروهای علمی نظیر فرهنگ، علوم اجتماعی و رفتاری، مدیریت راهبردی، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، تاریخ تمدن، مطالعات سیاسی، فلسفه و کلام، اخلاق و معارف اسلامی، فلسفه و زبان‌های خارجی از جمله؛انگلیسی،عربی، فرانسه، آلمانی و… می‌باشد یا موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره که فارغ التحصیلان رشته‌ها ی گوناگون آن نه تنها شایسته حضور در آموزش و پرورش بلکه کرسی‌های تدریس دانشگاه‌ها را نیز همچون دیگر اساتید دانشگاه به خوبی اداره می کنند.

منتقدان حضور طلاب در آموزش و پرورش بد نیست کنشگری منصفانه ای در خصوص توانمندی های تعلیم و تربیتی طلاب داشته باشند
این مقام آموزش و پرورش درباره شرایط استخدام طلبه ها و یا روحانیون درآموزش و پرورش به دیده بان ایران گفت: برای استخدام طلاب در آموزش و پرورش هیچ گونه شرایط خاصی وجود ندارد، بلکه آنان نیز مانند فارغ التحصیلان دانشگاهی در آزمون های رسمی سازمان امور استخدامی یا آزمون های اختصاصی وزارت آموزش و پرورش مانند آزمون ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان دررشته های مرتبط شرکت می کنند و در صورت قبولی و موفقیت درمصاحبه گزینش می شوند، اینجا از فرصت استفده کنم و پاسخ شبهه ای که مکرر دربرخی محافل علمی و نیز رسانه های گوناگون داخل و خارج مطرح می شود بدهم که روح برخی سئوالات شما نیز به این سمت وسو میرود، ببیند وقتی ما ازعدالت اجتماعی و حقوق شهروندی صحبت می کنیم باید همه جوانب آن را درنظر بگیریم، منتقدان حضور طلاب در آموزش و پرورش بد نیست کنشگری منصفانه ای در خصوص توانمندی های تعلیم و تربیتی طلاب داشته باشند، مثلا همین حوزه علمیه خواهران و تنوع رشته‌های تخصصی آن از جمله رشته “تربیت دینی کودک و نوجوان” برای طلاب سطح سه را ملاحظه کنید، مواد درسی این رشته تخصصی عبارت است از؛ تعلیم و تربیت در قرآن و روایات، ساحت شناسی تربیت در اسلام، فقه تربیت دینی کودک و نوجوان، تحول دینداری کودک و نوجوان با تاکید بر رویکرد اسلامی، نظریه‌های تحول دینداری و نقد آن، فلسفه تربیت دینی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی بازی، فنون مراقبت و نگهداری کودک و نوجوان، فنون کلاس داری کودک و نوجوان، روش‌های آموزش اعتقادات دینی، کارورزی، مشاوره کودک و نوجوان، مهارت‌های هنری تربیت کودک و نوجوان، مهارت‌های تفکر و خلاقیت، کارورزی تربیت دینی کودک و نوجوان، متون تخصصی عربی و انگلیسی، و دیگر مواد آموزشی که اگر نگوییم غنی‌تر، بلکه هم تراز آنچه برای یک معلم در مراکز تربیت معلم یا دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است می‌باشد و برای تعلیم و تربیت کودک و نوجوان قابل قبول است.

زنان طلبه می توانند آموزگار ابتدایی باشند
وی خاطر نشان کرد: حال قضاوت کنید اگر بانوانی از حوزه علمیه که از این رشته فارغ التحصیل شده‌اند برای آموزگاری ابتدایی در یک رقابت علمی برابر شرکت کنند، کجای آن غیرتخصصی است که اذهان عمومی به گونه‌ای مشتبه شود که این بندگان خدا چون صرفا طلبه هستند گزینش می شوند.حضور زنان طلبه به عنوان معلم ابتدای در راستای تحول اسلامی آموزش است.

سرباز طلبه ها در مدارس حضور دارند
آقای نیکزاد در پاسخ به این پرسش که آیا روحانیون برای حضوردرآموزش و پرورش دردوره های آموزشی حضور پیدا میکنند، به دیده بان ایران گفت: روحانیون فعال در آموزش و پرورش چند دسته هستند، گروهی که از مجاری قانونی و رسمی طی مراحل جذب و گزینش از طریق دانشگاه فرهنگیان دوره های دانش افزایی را سپری میکنند، اما همکاری حوزه با آموزش و پرورش فقط منحصر دراین افراد نیست، یکی ازهمکاریهای خوب حوزه علمیه در این سالها بحث سربازطلبه ها است که طلاب علاقمند به گذراندن دوره ضرورت خدمت در صورت داشتن شرایط، دوره سربازی را در قالب طلبه وظیفه می گذرانند و علاوه بر دوره های آموزش نظامی، دوره های فشرده کلاس داری و نیز نحوه حضور در مدرسه و فن تدریس را طی نموده سپس در مدرسه حاضر میشوند.

بیش ۹۵درصد خانواده ها از حضور روحانیون در مدرسه ابراز رضایت کرده اند
این مقام آموزش و پرورش گفت: حضور طلبه ها به اذعان بسیاری از مدیران مدارس و خانواده ها منشا خیر و برکت و کمک کارخوبی برای مدیر مدرسه در امور پرورشی می باشند و دانش آموزان نیز رابطه عاطفی خوبی با این قبیل روحانیون برقرار می کنند که در نظر سنجی های صورت گرفته بیش ۹۵درصد خانواده ها از حضور روحانیون در مدرسه ابراز رضایت کرده اند.

نیکزاد افزود: گروه دیگر طرح امین است که بر اساس توافق حوزه و آموزش و پرورش روحانیون جوان، خلاق و تایید شده از مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مدارس متقاضی، حاضر می شوند و فعالیت های فوق برنامه از مشاوره گرفته تا پاسخ به سئوالات دینی و نیز حضور در کلاسهای پرورشی، اردوهای زیارتی سیاحتی همراه وهمکار خوبی برای تقویت و تعمیق برنامه های مدارس به ویژه بخش های مهم پرورشی می باشند.

روحانیون به در برنامه پنج ساله دوم به تدوین کتاب های درسی کمک می کنند
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خاطر نشان کرد: البته فعالیت های دیگری در این راستا در وزارتخانه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران انجام می شود که می توان به تصویب برنامه‌ پنج ساله ستاد همکاریها که در سال پایانی آن قرار داریم اشاره کرد که تمهیدات لازم برای تدوین برنامه پنج ساله دوم در حال انجام است. تعیین و معرفی نمایندگان حوزه علمیه به سازمان پژوهش و برنامه درسی وزارت آموزش و پرورش در یازده حوزه یادگیری و حضور کارشناسانه آنان در جلسات کاری این سازمان از جمله این اقدامات بوده است.

 آقای نیکزاد در پایان یادآور شد: برگزاری نشست‌های سالانه همکاری‌ها به صورت منظم، سرکشی از کمیته‌های استانی و شهرستانی، حمایت همه جانبه از تحقق طرح تربیتی امین و استقرار روحانیون زبده در مدارس کشور، برگزاری نشست‌های فصلی قطب‌های پنجگانه همکاری‌ها، متشکل از معاونان پرورشی مراکز استان‌ها به عنوان دبیران استانی کمیته‌های همکاری،تصویب ماده واحده تشکیل دفتر همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در شورای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی دولت،تصویب آیین نامه طرح امین و ابلاغ آن از سوی مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش، تنها گوشه‌ای ازعملکرد موفق همکاریها درچند سال اخیر بوده است.

بیم و امیدهای تخصصی شدن علوم
ورود حوزه‌های علمیه به مرحله جدید تحول آموزشی / تشریح طرح‌ها و سیاست‌های کلان در اجلاسیه معاونان آموزش
بیانیه مشترک جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در تبریک پیروزی ملت ایران بر رژیم صهیونیستی
تا آخر کنار شما هستیم / جهادگران حوزوی آماده کمک به بازسازی منازل و اماکن آسیب‌دیده
بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه در پی جنایت رژیم صهیونیستی
برچسب ها:آموزش و پرورشجذب طلاب در آموزش و پرورش
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر واتساپ واتساپ ایتا بله تلگرام پست الکترونیک لینک را کپی کنید چاپ
قبلی بیانات امام خامنه‌ای در مراسم سی و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی بیانات امام خامنه‌ای در مراسم سی و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی
بعدی واکنش آیت‌الله نوری‌همدانی ‌به حمله تروریستی اسرائیل واکنش آیت‌الله نوری‌همدانی ‌به حمله تروریستی اسرائیل
نظر بدهید نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مناهج را دنبال کنید

20.6kاعضامناهج در ایتا
61kاعضارادیو مناهج در ایتا
11kاعضامناهج در شاد
18kاعضامناهج در کست باکس
154اعضارادیو مناهج در شنوتو
1kاعضارادیو مناهج در تلگرام
300اعضامناهج در روبیکا
1kاعضامناهج در آپارات
- حمایت -
تصویر آگهیتصویر آگهی

آخرین نوشته ها

غرب‌گراها می‌گویند تسلیم آمریکا شوید؛ به آنهایی که تسلیم شدند، رحم کردند؟
غرب‌گراها می‌گویند تسلیم آمریکا شوید؛ به آنهایی که تسلیم شدند، رحم کردند؟
اساتید 02 مهر 1404
پادپخش ماجرای شیعه – قسمت 3
پادپخش ماجرای شیعه – قسمت 3
تاریخ شیعه 02 مهر 1404
پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 5
پادپخش تاریخ از زبان علی – قسمت 5
تاریخ شیعه 30 شهریور 1404
پادپخش تاریخ از زبان علی – همه قسمت‌ها
پادپخش تاریخ از زبان علی – همه قسمت‌ها
رادیو نخبگان 30 شهریور 1404

موارد مرتبط

بیم و امیدهای تخصصی شدن علوم
مرکز مدیریت

بیم و امیدهای تخصصی شدن علوم

17 شهریور 1404
ورود حوزه‌های علمیه به مرحله جدید تحول آموزشی / تشریح طرح‌ها و سیاست‌های کلان در اجلاسیه معاونان آموزش
مرکز مدیریت

ورود حوزه‌های علمیه به مرحله جدید تحول آموزشی / تشریح طرح‌ها و سیاست‌های کلان در اجلاسیه معاونان آموزش

08 شهریور 1404
بیانیه مشترک جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در تبریک پیروزی ملت ایران بر رژیم صهیونیستی
شورای عالیجامعه مدرسینمرکز مدیریت

بیانیه مشترک جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در تبریک پیروزی ملت ایران بر رژیم صهیونیستی

06 تیر 1404
تا آخر کنار شما هستیم / جهادگران حوزوی آماده کمک به بازسازی منازل و اماکن آسیب‌دیده
مرکز مدیریت

تا آخر کنار شما هستیم / جهادگران حوزوی آماده کمک به بازسازی منازل و اماکن آسیب‌دیده

28 خرداد 1404
رسانه حوزوی مناهج

رسانه حوزوی مناهج

دغدغه‌های حوزه و روحانیت

پست الکترونیک

info@manahej.ir

پشتیبانی

09051416735

پست الکترونیک

info@manahej.ir

پشتیبانی

09051416735

دسترسی سریع

دسترسی سریع

  • ورود / عضویت
  • رادیو مناهج
  • مجله مناهج
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • حمایت مالی از مناهج
  • ورود / عضویت
  • رادیو مناهج
  • مجله مناهج
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • حمایت مالی از مناهج

شبکه های اجتماعی مناهج

شبکه های اجتماعی مناهج

مناهج در ایتا

eitaa.com/manahejj

رادیو مناهج در ایتا

eitaa.com/Manahejj_Radio

مناهج در آپارات

aparat.com/manahej

Castbox icon

رادیو مناهج در کست باکس

castbox.fm/ch/5549163

رادیو مناهج در تلگرام

Manahejj@

رادیو مناهج در شنوتو

Manahejj@

نماد اعتماد

نماد اعتماد

تمامی حقوق سایت برای وب سایت مناهج محفوظ است.
  • حمایت از مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

حوزوی هستم حوزوی نیستم

حوزه خواهران حوزه برادران جامعه المصطفی

استاد هستم طلبه هستم

سطح ۱ سطح ۲ سطح ۳ سطح ۴

زیر دیپلم دیپلم کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد دکتری

خوش آمدید

به حساب کاربری وارد شوید

نام کاربری یا آدرس ایمیل
رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

{{playListTitle}}
  • {{ index + 1 }}
    {{ track.track_title }} {{ track.track_artist }} {{ track.album_title }} {{ track.length }}
artwork-hover Player Audio Artwork
{{list.tracks[currentTrack].track_title}}{{list.tracks[currentTrack].track_artist && typeof sonaar_music.option.show_artist_name != 'undefined' ? ' ' + sonaar_music.option.artist_separator + ' ' + list.tracks[currentTrack].track_artist:''}}
{{list.tracks[currentTrack].album_title}}
{{ list.tracks[currentTrack].album_title }}
Player Audio Artwork
{{list.tracks[currentTrack].track_title}}
{{list.tracks[currentTrack].track_artist }}
{{classes.speedRate}}X
Player Audio Artwork
{{list.tracks[currentTrack].track_title}}
{{list.tracks[currentTrack].track_artist }}
{{ cta['store-name'] }}