سه شنبه 2 دی 1404
  • ورود / عضویت
  • همکاری با مناهج
  • حمایت از مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
خواندن: یتیمی مبلغان مجازی
رسانه حوزوی مناهج
  • رادیو مناهجپادکست
    دسته بندی ها
    • تاریخ انبیاتاریخ انبیا
    • تاریخ شیعهتاریخ شیعه
    • تاریخ ایرانتاریخ ایران
    • تاریخ جهانتاریخ جهان
    • علمای مجاهدعلمای مجاهد
    • داستان کتابداستان کتاب
    • خلاصه کتابخلاصه کتاب
    • حال خوبحال خوب
    • حوزه و روحانیتحوزه و روحانیت
    • رادیو نخبگانرادیو نخبگانVIP
    • خرید اشتراک

    جدیدترین پادکست ها

    آرشیو
    پادپخش تاریخ تمدن انسان – قسمت ۲ – کلیدهای ورود به تاریخ تمدن انسان
    تاریخ انبیا

    پادپخش تاریخ تمدّن انسان – قسمت ۲ – کلیدهای ورود به تاریخ تمدّن انسان

    ماجرای شیعه قسمت ۱۳؛شیعه در دوره قاجار
    تاریخ شیعه

    ماجرای شیعه قسمت ۱۳؛شیعه در دوره قاجار

    پادپخش تاریخ تمدن انسان - قسمت 1 - کدام تاریخ؟
    تاریخ انبیا

    پادپخش تاریخ تمدن انسان – قسمت 1 – کدام تاریخ؟

    ماجرای شیعه قسمت 12؛ شیعه در عصر افشاریه و زندیه
    تاریخ شیعه

    ماجرای شیعه قسمت 12؛ شیعه در عصر افشاریه و زندیه

  • اخبار و یادداشت‌ ها
    • حوزه و نهادهای حوزوی
      • جامعه مدرسین
      • شورای عالی
      • مرکز مدیریت
      • حوزه خواهران و جامعه الزهرا
      • جامعه المصطفی
      • مرکز خدمات
      • سایر
    • روحانیت
      • امام و رهبری
      • مراجع و علما
      • اساتید
      • طلاب و فضلا
      • شهدا
    • جهاد تبیین
    • تبلیغ
    • نظام و سیاست
    • فرهنگ و جامعه
  • پرونده ویژه
    • تحول حوزه
    • روحانیت
    • تبلیغ و جهاد تبیین
    • خدمات اجتماعی
    • فرهنگی سیاسی
    • معیشت
  • نشریه
    • نشریات گذشته
    • فصل جدید
    نشریهنمایش بیشتر
    مناهج مکتوب - شماره 2- آذر 1403
    مناهج مکتوب – شماره 2- آذر 1403
    15 آذر 1403
    نشریه مناهج – شماره پانزدهم – خرداد 1399
    نشریه مناهج – شماره پانزدهم – خرداد 1399
    01 مهر 1403
    نشریه مناهج – شماره چهاردهم – اردیبهشت 1399
    نشریه مناهج – شماره چهاردهم – اردیبهشت 1399
    01 مهر 1403
    نشریه مناهج – شماره سیزدهم – بهمن 1398
    نشریه مناهج – شماره سیزدهم – بهمن 1398
    01 مهر 1403
    نشریه مناهج – شماره دوازدهم – مرداد 1398
    نشریه مناهج – شماره دوازدهم – مرداد 1398
    01 مهر 1403
  • سلوک و مراقبه
  • طلبه تراز
    • مهارتی
      • مهارت برنامه ریزی
    • علمی
      • خوب خواندن درس های رسمی
      • تاریخ پیامبر و اهل بیت
      • تاریخ انقلاب
      • تاریخ مشروطه
    • آشنایی با هویت طلبگی
    • خدمات اجتماعی
    • تهذیبی و اخلاقی
      • شناختن واجبات و محرمات
      • انس با علما
      • انس با دعا و توسل
      • خواندن نماز شب و نوافل
    • بصیرتی
      • آشنایی سیاسی
      • دشمن شناسی
      • آشنایی با امام خمینی (ره)
    • مطالعه کتب شهید مطهری
    • انس با قرآن، روایات، تفسیر
  • فروشگاه
  • رسانه
    • فیلم
      • تیزر پادکست
    • عکس
خواندن: یتیمی مبلغان مجازی
اطلاعیه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تغییر اندازه فونتآآ
رسانه حوزوی مناهج
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تغییر اندازه فونتآآ
  • رادیو مناهج
  • نشریه مناهج
  • فروشگاه
جستجو
ما را دنبال کنید:
Telegram

رادیو مناهج

آرشیو
  • تاریخ انبیاتاریخ انبیا
  • تاریخ شیعهتاریخ شیعه
  • تاریخ ایرانتاریخ ایران
  • تاریخ جهانتاریخ جهان
  • حوزه و روحانیتحوزه و روحانیت
  • خلاصه کتابخلاصه کتاب
  • داستان کتابداستان کتاب
  • علمای مجاهدعلمای مجاهد
  • حال خوبحال خوب
  • رادیو نخبگانرادیو نخبگانVIP

اخبار و یادداشت ها

آرشیو

حوزه و نهادهای حوزوی

  • جامعه مدرسین
  • شورای عالی
  • مرکز مدیریت
  • حوزه خواهران و جامعة الزهرا
  • جامعة المصطفی
  • مرکز خدمات
  • سایر

روحانیت

  • امام و رهبری
  • مراجع و علما
  • اساتید
  • طلاب و فضلا
  • شهدا

سایر

  • جهاد تبیین
  • تبلیغ
  • نظام و سیاست
  • فرهنگ و جامعه

پرونده ویژه

آرشیو
  • تحول حوزه
  • روحانیت
  • تبلیغ و جهاد تببین
  • خدمات اجتماعی
  • فرهنگی سیاسی
  • معیشت

نشریه

آرشیو
  • نشریات گذشته
  • فصل جدید (به زودی)

مدرسه مناهج

آرشیو
  • مدرسه مهارت
  • حوزه مجازی

طلبه تراز

مهارتی

  • مهارت برنامه ریزی

علمی

  • خوب خواندن درس های رسمی
  • تاریخ پیامبر و اهل بیت
  • تاریخ انقلاب
  • تاریخ مشروطه

تهذیبی و اخلاقی

  • شناختن واجبات و محرمات
  • انس با علما

بصیرتی

  • آشنایی سیاسی
  • دشمن شناسی
  • آشنایی با امام خمینی (ره)

سایر

  • آشنایی با هویت طلبگی
  • خدمات اجتماعی
  • مطالعه کتب شهید مطهری
  • انس با قرآن، روایات، تفسیر

سایر منوها

  • سلوک و مراقبه
  • فیلم
  • عکس
  • فروشگاه
  • همکاری با مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
یک حساب کاربری دارید؟ ورود / عضویت
  • حمایت از مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
تمامی حقوق سایت برای مناهج محفوظ است.
رسانه حوزوی مناهج > اخبار و یادداشت‌ ها > تبلیغ > یتیمی مبلغان مجازی
تبلیغ

یتیمی مبلغان مجازی

خاکریز جنگ نرم با مجاهدان فتح می‌شود نه کارمندان

آخرین به روز رسانی: 10 آبان 1404 12:45
435 بازدید 2
10 دقیقه مطالعه
یتیمی مبلغان مجازی
اشتراک گذاری

آمدن جناب آقای رفیعی به معاونت تبلیغ، روح تازه‌ای در این کالبد دمیده و این امید را زنده کرده است که لااقل بخشی از دغدغه‌های تبلیغی رهبر انقلاب -که بابت سیلی استحاله فرهنگی هشدار جدی دادند- برطرف شود.
گرچه معاونت تبلیغ، معاونتی وسیع است، اما روی سخن این یادداشت درباره راهبرد تبلیغ مجازی است؛ خط مقدم نبرد فرهنگی.

آنچه از ابتدا تا کنون در این بخش پررنگ و اصل بوده، رویکرد کارمندی است. به جای آنکه اصالت برای گروه‌های تبلیغی مستقل و مبلغان موفقِ میدانی باشد، در عمل افرادی مورد حمایت قرار می‌گیرند که همچون یک کارمند ساعت بزنند، گزارش رد کنند و محتوایی را تولید و منتشر کنند که دیکته شده است.

- تبلیغات -
تصویر آگهی

اینک معاون محترم تبلیغ دو راه پیش رو دارند: یا ادامه مسیرِ آزموده‌شده و البته شکست‌خورده؛ یا ایجاد تحولی جدی برای تغییر این ساختار ناکارآمد و بودجه‌سوز.

اما برای اینکه اشکالات ساختار فعلی روشن‌تر شود، به چند مورد از آسیب‌های آن اشاره می‌شود:
۱. خسارت هویتی:
عدم نگاه استقلالی به مبلغین مجازی موجب می‌شود این افراد به محض قطع حمایت، حس بی‌هویتی کنند و نتوانند به تکلیف تبلیغی خویش ادامه دهند. در صورتی که اگر به ایشان به عنوان یک گروه تبلیغی مستقل یا یک مبلغ صاحب‌سبک بها داده شود، حتی پس از قطع حمایت تمام تلاش خود را برای حفظ رسانه و برند خود به کار می‌گیرند، چرا که آن را پروژه اداری نمی‌بینند.

۲. خلاقیت‌کشی:
فضای مجازی، عرصه خلاقیت، نوآوری و سرعت است. رویکرد کارمندی، مبلغ را به یک اپراتور تولید محتوای سفارشی تبدیل می‌کند. در این ساختار، محتوای خوش‌ساخت اما بی‌اثر تولید می‌شود که صرفاً به درد پر کردن گزارش کار می‌خورد، نه فتح ذهن‌ها و قلب‌ها.

۳. اتلاف منابع و نادیده‌گرفتن ظرفیت‌های واقعی:
بودجه‌ی قابل توجهی که به همت مدیر حوزه‌های علمیه استاد اعرافی تأمین شده است، به جای آنکه صرف حمایت از مبلغان و گروه‌هایی شود که در میدان عمل، خود را اثبات کرده و مخاطب واقعی جذب کرده‌اند، صرف ساختارهایی می‌شود که خروجی تضمین‌شده اما کم‌اثر دارند.

۴. ایجاد ساختار کند و ناتوان در برابر سرعت فضای مجازی:
در دنیای مجازی، یک شبهه یا موج فرهنگی در چند ساعت فراگیر می‌شود. ساختار کارمندی، اساساً توان واکنش سریع ندارد. تا یک مجموعه اداری بخواهد برای مقابله با یک موج تصمیم بگیرد، آن موج کار خود را کرده و رفته است. در حالی که یک مبلغ مستقل و چابک، در همان ساعت اولیه می‌تواند واکنش مؤثر نشان دهد.

۵. به حاشیه راندن و خاموش‌کردن مجاهدان حقیقی:
بزرگترین خسران این ساختار، نادیده گرفتن و تلف‌کردن نیروهای مؤثری است که در میدان واقعی جنگ شناختی، اثرگذار و جریان‌ساز هستند.
مؤثرانی در تبلیغ #مجازی داریم که قدرمتیقن افراد اثرگذار در این جبهه هستند! این افراد که افسران حقیقی این نبردند، به دلیل عدم انطباق با قواعد خشک اداری و روحیه مستقل‌شان، نه تنها حمایت جدی نمی‌شوند، بلکه اغلب بی‌حمایت‌ترین فعالان این عرصه هستند. تمام انرژی معاونت تبلیغ به جای آنکه صرف شناسایی و تقویت این فرماندهان میدانی شود، معطوف به تولید صدها برگ گزارش بی‌خاصیت و آمارهای کمّی می‌شود که هیچ نسبتی با اثربخشی واقعی در میدان ندارد. صدها مبلغ خوش‌فکر و پرمخاطب به صورت آتش به اختیار در حال فعالیت هستند اما چون در قالب «کارمند» نمی‌گنجند، از کمترین حمایت‌ها نیز محروم‌اند. این یعنی هدردادن سرمایه‌ها و نادیده‌گرفتن سربازان واقعی خط مقدم.

راهکار جایگزین: تبدیل معاونت به قرارگاه راهبردی و شتاب‌دهنده
راه تحول، تغییر نقش معاونت تبلیغ از یک “اداره کارگزینی” به “قرارگاه راهبردی و شتاب‌دهنده” است. در این مدل جدید:
➖نقش معاونت: شناسایی، شبکه‌سازی، توانمندسازی و جهت‌دهی کلان به فعالان مستقل و آتش‌به‌اختیار است.
➖وظیفه اصلی: رصد کلان جبهه فرهنگی، تعیین اولویت‌های محتوایی و اعلام نیازهای راهبردی به شبکه مبلغان است؛ نه دخالت در نحوه تولید و مدیریت خُرد آن‌ها و الزام به ساعت‌زنی و گزارش‌دهی‌های مضحک روزانه.

- تبلیغات -
تصویر آگهی

➖نوع حمایت: به جای حقوق ماهانه کارمندی، حمایت‌ها به صورت «پروژه‌ای»، «تأمین تجهیزات»، «ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی» و «ایجاد دسترسی به منابع محتوایی غنی» خواهد بود.
در این ساختار، معاونت به جای تصدی‌گری‌های کم خاصیت و پرهزینه، نقش یک هاب (Hub) هوشمند را ایفا می‌کند که بهترین نیروهای میدانی را کشف کرده، آن‌ها را به یکدیگر متصل نموده و با تأمین نیازهایشان، یک اکوسیستم تبلیغی قدرتمند، خلاق و چابک را شکل می‌دهد.
امید است با درایت و نگاه تحول‌گرای معاون محترم، این فرصت تاریخی برای بازآرایی جبهه تبلیغ مجازی از دست نرود و شاهد شکل‌گیری شبکه‌ای از مبلغان مستقل و توانمند برای مقابله با جنگ شناختی باشیم.

تا اینجا، به ریشه‌یابی ناکارآمدی ساختار فعلی تبلیغ مجازی و غلبه‌ی «رویکرد کارمندی» بر آن پرداخته شد. اما تقلیل دادن علت این «یتیمی» به یک معاونت یا یک نهاد، ساده‌انگاری و خطایی تحلیلی است. این آسیب، محصول یک زنجیره از قصور است که در ادامه به دیگر حلقه‌های آن می‌پردازم.

۱. رهاسازی میدان توسط دیگر نهادهای حوزوی
در جریان این یتیمی، روی خطاب تنها #معاونت_تبلیغ مرکز مدیریت حوزه نیست. باید پرسید نهادهایی که مأموریت ذاتی، تجربه و بودجه در این حوزه داشته‌اند، در این سال‌ها کجا بوده‌اند؟

➖ دفتر تبلیغات اسلامی:
این نهاد که بیش از یک دهه در زمینه فضای مجازی سابقه و تجربه انباشته دارد، چرا از سال ۱۳۹۷ به بعد، عملاً مأموریت خود در حمایت جدی و جریان‌سازی از طریق مبلغان مجازی را رها کرد؟ این عقب‌نشینی غیرقابل توجیه، یکی از ضربات اصلی را به این پیکره وارد نمود.

➖ سازمان تبلیغات اسلامی:
این سازمان عریض و طویل که نام «تبلیغ» را بر پیشانی خود دارد، چرا در این عرصه حیاتی، نقش یک تماشاچی را ایفا کرده است؟ اگر مرکز مدیریت حوزه یا دفتر تبلیغات در انجام وظیفه کوتاهی کردند، چرا این سازمان با بودجه و مسئولیت مستقیم خود، رأساً وارد میدان نشد و به برگزاری برنامه‌هایی همچون جشن‌های کیلومتری بسنده کرد؟ در حالی که این بی‌تفاوتی نسبت به جریان اصیل رسانه‌ای حوزوی، قصور کمی نیست.

۲. خطای راهبردی قرارگاه اصلی
در سطحی بالاتر، باید به نقش «مرکز ملی فضای مجازی» اشاره کرد. این مرکز که وظیفه‌ی آن بر اساس اسناد بالادستی، سیاست‌گذاری، هماهنگی و تعامل با نهادهای ذی‌ربط است، در سال‌های اخیر دچار یک خطای راهبردی شده است. این قرارگاه اصلی، به جای آنکه نهادهای مسئول را به خط کرده و از آن‌ها مطالبه کند، خود مستقیماً وارد فاز اجرایی و تعامل خُرد با فعالان شده است. برگزاری همایش اخیر فعالان «جنگ ۱۲ روزه» در قم توسط این مرکز، خود بزرگترین گواه بر همین «یتیمی» است؛ به این معنا که نهادهای حوزوی و تبلیغی به وظیفه ذاتی خود عمل نمی‌کنند، آنگاه قرارگاه کل، خود جور آن‌ها را می‌کشد و در انتها، همان نهادهای غایب با افتخار در صحنه حاضر شده و جایزه می‌گیرند! این یعنی به هم ریختن ساختار و پاک کردن صورت مسئله به جای حل آن.

۳. حلقه آخر: قصور خود مبلغان مجازی!
اما تلخ‌ترین حلقه در این زنجیره، نقش خود ما، یعنی «مبلغان مجازی»، است. نقد دیگران نباید ما را از نقد خود غافل کند. بسیاری از فعالان دغدغه‌مند در این سال‌ها به دو آفت دچار شدند:

➖ انفعال و عدم مطالبه‌گری:
اگر ایده و فکری برای اصلاح ساختارها داشتند، آن را پیگیری نکردند، به سراغ نهادها نرفتند و برای به کرسی نشاندن حرف حق خود، پای کار نیامدند، تا با قدرت مطالبه‌گری آنچه مطلوب است را به دست بیاورند.

➖ انزوا:
برخی هم با وجود توانمندی، اما به دلیل یأس و سرخوردگی، از حضور در لایه‌های بالاتر مدیریتی و فکری غفلت کرده و عملاً میدان را برای نفوذ افراد راحت‌طلب و غیرمتخصص در بدنه‌ی نهادهای تصمیم‌گیر خالی گذاشتند.
نتیجه این شد که نهادهای رسمی از نیروهای فکری و میدانی تهی گشتند و امروز هم ما و هم آن نهادها، چوب این غفلت استراتژیک را می‌خوریم.
بنابراین، برای برون‌رفت از این وضعیت، علاوه‌بر مطالبه از مسئولان، نیازمند یک بازنگری جدی در کنش‌گری خود مبلغان مجازی نیز هستیم. این میدان، با مجاهدت جمعی و حضور در تمام لایه‌ها فتح خواهد شد.

امیدوارم نهادهای تبلیغی هرچه زودتر فکری به حال این خط مقدم جنگ نرم کنند؛ که بیش از این تلفات ندهیم؛ چه در ناحیه مبلغان مجازی که نیاز به حمایت جدی دارند؛ چه در ناحیه مردم که زیر آماج آتش دشمن رفته رفته گرفتار استحاله فرهنگی شدند. / جمال‌نصیری

یتیمی مبلغان مجازی
باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم
اعزام ۱۳ هزار نفر مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان
تولیت آستان قدس رضوی:گسترش تبلیغ دین، همبستگی ملی را تقویت می‌کند
رکوردشکنی اعزام ۳۵ هزار طلبه به سراسر کشور در ماه مبارک رمضان
برچسب ها:استحاله فرهنگیتبلیغ مجازیحجت الاسلام حسین رفیعیمعاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر واتساپ واتساپ ایتا بله تلگرام پست الکترونیک لینک را کپی کنید چاپ
قبلی پادپخش خلاصه کتاب سقیفه پادپخش خلاصه کتاب سقیفه
بعدی ماجرای شیعه قسمت ۹؛ شیعه در دوره صفوی ماجرای شیعه قسمت ۹؛ شیعه در دوره صفوی
نظر بدهید نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مناهج را دنبال کنید

20.6kاعضامناهج در ایتا
61kاعضارادیو مناهج در ایتا
11kاعضامناهج در شاد
18kاعضامناهج در کست باکس
154اعضارادیو مناهج در شنوتو
1kاعضارادیو مناهج در تلگرام
300اعضامناهج در روبیکا
1kاعضامناهج در آپارات
- حمایت -
تصویر آگهیتصویر آگهی

آخرین نوشته ها

جدول مراقبه رجبیه سال 1447
جدول مراقبه رجبیه سال 1447
سلوک و مراقبه 25 آذر 1404
پادپخش تاریخ تمدن انسان – قسمت ۲ – کلیدهای ورود به تاریخ تمدن انسان
پادپخش تاریخ تمدّن انسان – قسمت ۲ – کلیدهای ورود به تاریخ تمدّن انسان
تاریخ انبیا 25 آذر 1404
ماجرای شیعه قسمت ۱۳؛شیعه در دوره قاجار
ماجرای شیعه قسمت ۱۳؛شیعه در دوره قاجار
تاریخ شیعه 18 آذر 1404
پادپخش تاریخ تمدن انسان - قسمت 1 - کدام تاریخ؟
پادپخش تاریخ تمدن انسان – قسمت 1 – کدام تاریخ؟
تاریخ انبیا 15 آذر 1404

موارد مرتبط

یتیمی مبلغان مجازی
تبلیغ

یتیمی مبلغان مجازی

10 آبان 1404
باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم
تبلیغقرن حوزه

باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم

22 اردیبهشت 1404
اعزام ۱۳ هزار نفر مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان
تبلیغ

اعزام ۱۳ هزار نفر مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان

28 اسفند 1403
تولیت آستان قدس رضوی
تبلیغ

تولیت آستان قدس رضوی:گسترش تبلیغ دین، همبستگی ملی را تقویت می‌کند

22 اسفند 1403
رسانه حوزوی مناهج

رسانه حوزوی مناهج

دغدغه‌های حوزه و روحانیت

پست الکترونیک

info@manahej.ir

پشتیبانی

09051416735

پست الکترونیک

info@manahej.ir

پشتیبانی

09051416735

دسترسی سریع

دسترسی سریع

  • ورود / عضویت
  • رادیو مناهج
  • مجله مناهج
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • حمایت مالی از مناهج
  • ورود / عضویت
  • رادیو مناهج
  • مجله مناهج
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • حمایت مالی از مناهج

شبکه های اجتماعی مناهج

شبکه های اجتماعی مناهج

مناهج در ایتا

eitaa.com/manahejj

رادیو مناهج در ایتا

eitaa.com/Manahejj_Radio

مناهج در آپارات

aparat.com/manahej

Castbox icon

رادیو مناهج در کست باکس

castbox.fm/ch/5549163

رادیو مناهج در تلگرام

Manahejj@

رادیو مناهج در شنوتو

Manahejj@

نماد اعتماد

نماد اعتماد

تمامی حقوق سایت برای وب سایت مناهج محفوظ است.
  • حمایت از مناهج
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

حوزوی هستم حوزوی نیستم

حوزه خواهران حوزه برادران جامعه المصطفی

استاد هستم طلبه هستم

سطح ۱ سطح ۲ سطح ۳ سطح ۴

زیر دیپلم دیپلم کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد دکتری

خوش آمدید

به حساب کاربری وارد شوید

نام کاربری یا آدرس ایمیل
رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

{{playListTitle}}
  • {{ index + 1 }}
    {{ track.track_title }} {{ track.track_artist }} {{ track.album_title }} {{ track.length }}
artwork-hover Player Audio Artwork
{{list.tracks[currentTrack].track_title}}{{list.tracks[currentTrack].track_artist && typeof sonaar_music.option.show_artist_name != 'undefined' ? ' ' + sonaar_music.option.artist_separator + ' ' + list.tracks[currentTrack].track_artist:''}}
{{list.tracks[currentTrack].album_title}}
{{ list.tracks[currentTrack].album_title }}
Player Audio Artwork
{{list.tracks[currentTrack].track_title}}
{{list.tracks[currentTrack].track_artist }}
{{classes.speedRate}}X
Player Audio Artwork
{{list.tracks[currentTrack].track_title}}
{{list.tracks[currentTrack].track_artist }}
{{ cta['store-name'] }}