سخن از تحول که به میان میآید یکی از اولین ایستگاههای مورد انتظار برای اصلاح و ساماندهی، نظام آموزشی و در رأس آن، تغییر و تحول کتب دراسی حوزههای علمیه است.
اما مجری اصلاح کتب دراسی چه کسانی هستند؟ این کار، کاری ستادی است یا صفی؟! به دست مراجع معظم و بزرگان حوزههای علمیه باید انجام بگیرد یا هرکسی میتواند برای تألیف کتب درسی اقدام کند؟
یک برنامه واحد درسی برای آحاد طلاب باید تعریف شود یا میتواند از چند برنامه منعطف برای تعلیم به طلاب بهره برد؟
نقاط قوت و ضعف کتب و برنامه درسی فعلی چیست؟
همه اینها سؤالاتی است که اطلاع دقیق از آنها باعث آگاهی از صراط مستقیم تحول خواهد بود و نقش مبارزه برای تحول و مطالبهگری صحیح را برای آحاد حوزویان باز میکند.
با مناهج، پرونده «تحول کتب درسی» را دنبال کنید.
اساتید، فضلا و تمامی فرهیختگان محترم عضو مناهج، میتوانند ایدهها، نظرات و یادداشتهای خود را برای تحریریه مناهج ارسال کنند.
نویسنده: علی مهدوی