مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

آیت الله سیفی مازندرانی

شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۵۵ ب.ظ

مجروح جبهه غرب

معرفی علمای جانباز انقلابی

 

 

آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی در سال ۱۳۳۵ش در شهر بابلسر متولد شد.

دروس خارج را عمدتا از محضر آیات عظام میرزا هاشم آملی، محمدرضا گلپایگانی و شیخ جواد تبریزی، و اراکی استفاده نمود و در این مدت (از سال۵۷ تا ۷۳) به تدریس دروس مقدمات و سطوح عالی نیز اشتغال داشتند. از سال ۷۳ تدریس خارج فقه و اصول را شروع نمودند و تاکنون ادامه دارد.

سوابق جبهه و مبارزاتی

از سال ۵۵ تا پیروزى انقلاب، راهپیمایى‌هایی که در برخى از شهرهاى استان مازندران علیه رژیم پهلوى، برگزار مى‌شد، به پشتیبانى ایشان بود. نام وی در لیست ساواک و اداره امنیت ملى استان به عنوان اخلالگر و مخرب، ثبت شده و همیشه تحت پیگرد بود و حتى چندین مرتبه هم مورد حمله مسلحانه نیروهاى ساواک قرار گرفت.

در دوران دفاع مقدس یک دوره کلام در جبهه ها تدریس نمود که بسیار مورد استقبال رزمندگان واقع شد؛ وی مسئول تبلیغ لشگر ۲۵ مازندران بود و در کنار آن دروس حوزه را نیز ادامه داد.

حضور مستمر ایشان در جبهه باعث شد در سال ۱۳۶۱ در منطقه‌ی (بازی دراز) کرمانشاه از ناحیه چشم چپ به افتخار جانبازی نائل آمدند.

سوابق علمی و تبلیغی

وی در خلال سالهای تحصیل و تدریس، شرح تحریر الوسیله امام خمینی را آغاز کرد و آن را «دلیل تحریر الوسیله» نامید؛ در قواعد فقهی و اصول نیز کتب مفصلی تدوین کرده‌اند.

ایشان به تربیت شاگرد اهتمام ویژه‌ای دارند و مدرسه معهد الاجتهاد الفعّال را برای تربیت مجتهد پایه گذاری کرده‌اند.

مجموعه آثار ایشان توسط شرکت نور در یک لوح فشرده منتشر شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">