مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

استاد عبدالحسین خسروپناه

شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۰، ۰۳:۲۹ ب.ظ

 نخبه حوزوی، مجاهد میدان رزم

 معرفی علمای جانباز انقلابی

 

عبدالحسین خسروپناه متولد ۱۳۴۵ ش در شهرستان دزفول، دروس حوزوی را در کنار دروس متوسطه (رشته تجربی) در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد و طی شش سال، در سال ۱۳۶۸ ش در مقطع سطح سوم حوزه علمیه فارغ‌ التحصیل شد.

استاد خسروپناه در سال ۱۳۶۸ دروس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و دوازده سال از محضر استادانی همچون حضرات آیات عظام: وحید خراسانی، فاضل لنکرانى، جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی در حوزه علمیه قم بهره برد.

 تحصیل دروس تخصصى کلام اسلامى را در کنار دروس خارج فقه و اصول در سال ۱۳۷۰ ش آغاز کرده و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتراى کلام اسلامى با رتبه اول از مؤسسه امام صادق (علیه‌السلام) فارغ التحصیل شد و پایان نامه خود را با عنوان انتظارات بشر از دین به اتمام رساند.

 

سابقه مبارزاتی و جبهه

وی در دوران دفاع مقدس، در عملیات‌های رمضان، محرم، کوشک، بدر، والفجر هشت، کربلای پنج و والفجر ده، به عنوان تک تیرانداز و دیدبان شرکت نمود و چندین بار با موج انفجار و مصدومیت شیمیایی، راهی بیمارستان شد.

در یکی از عملیات‌ها، انفجار گلوله تانک باعث می‌شود ایشان تا یک قدمی مرگ برود که خودشان این تجربه نزدیک مرگ را در برنامه «زندگی پس از زندگی» بیان کرده‌اند.

 

آثار متعددی از وی منتشر شده است که برخی از آنها عبارتند از:

 

➖فلسفه‌های مضاف

 

➖فرهنگ و اندیشه اسلامی

 

➖جریان شناسی فکری ایران معاصر

 

➖آسیب شناسی جامعه دینی

 

➖آسیب شناسی دین پژوهی معاصر: تحلیل دین شناسی شریعتی، بازرگان و سروش

 

➖نظام معرفت شناسی صدرایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">