مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

در پیام مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دام ظله الوارف به مناسبت حادثه تروریستی افغانستان آمده است:

بسمه تعالی

وَ مَنْ‌ قُتِلَ‌ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ‌ سُلْطَاناً

حادثه اسفناک شهادت و مجروح‌شدن تعداد زیادی از کودکان معصوم و انسان‌های مظلوم در افغانستان، توسط گروهی از خدا بی‌خبر و از انسانیت دور، موجب تأثر و تأسف شدید جهان اسلام گردید.
در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و ضیافت الهی است، گروهی مزدور اجانب و دشمنان بشریت، جمع زیادی از خانواده‌های مسلمان روزه دار را عزادار کرده و ضربه‌ای بزرگ بر پیکر عالم اسلام وارد نمودند.
اگر کشورهای اسلامی و امت پیامبر عالیقدر اسلام صلی الله علیه و آله، امثال این جنایت وحشتناک را محکوم می‌کردند و سکوت خود را در برابر دشمنان اسلام می‌شکستند و بیش از این، ذلت و خواری را برای خود تحمل نمی کردند، عده ای که گوی سبقت را از حیوانات درنده ربوده‌اند، جرأت پیدا نمی‌کردند که این جنایات هولناک را انجام داده و چهره رحمانی اسلام عزیز را در انظار عالمیان مخدوش نمایند.
اینجانب با محکوم‌نمودن این واقعه دلخراش، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به تمام خانواده‌های عزادار و ملت شریف افغانستان، از خداوند متعال مسئلت دارم که ارواح شهدای عزیز این حادثه را با حضرت سید الشهدا علیه السلام محشور نماید و به بیماران و مجروحان، شفای کامل عنایت فرماید.

قم المقدسة/لطف الله صافی
27 رمضان المبارک 1442 ه.ق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">