مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

آیت الله مصباح یزدی عمر مبارک خود را در ترویج و توسعۀ معارف قرآنی و حکمت اسلامی قرار داد
مظاهری

بسْمِ‏ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

«إِنَّا لِلهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»

ارتحال عالم حکیم و متفکّر توانا مرحوم حضرت آیةالله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» موجب تأسّف و تأثّر گردید.

ایشان فیلسوفی صاحب نظر و استادی مبرز و یکی از شاگردان ممتاز و برجستۀ استاد عظیم الشأن حضرت علامه طباطبائی«قدّس‌سرّه‌الشّریف» بودند که سال‌های متمادی از عمر مبارک خود را در ترویج و توسعۀ معارف قرآنی و حکمت اسلامی و نیز تعلیم و تربیت شاگردان عالم و پرشمار و همچنین تألیف آثار فراوان و ماندگار در ساحت اندیشۀ دینی و فلسفۀ اسلامی سپری ساختند.

پیشگامی ایشان در عرصۀ تحوّل و ارتقاء آموزش‌های حوزوی و نقش اساسی و همّت رفیع و عزم راسخِ این عالم اندیشمند در تأسیس مؤسّسۀ در راه حق و سپس بنیاد فرهنگی باقرالعلوم«علیه‌السّلام» و در نهایت، مؤسّسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی«اعلی‌الله‌مقامه‌الشّریف» و زحمات طاقت‌فرسا و سعی بلیغ و سخت‌کوشیِ خستگی‌ناپذیری که در این مسیر خطیر و طولانی مصروف داشتند، بی‌شک از حسنات شاخص کارنامۀ مجاهدت علمی آن عالم جلیل و فکور است.

زهد و وارستگی و اخلاص و شیفتگی ایشان به آستان حضرات اهل‌بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السّلام» نیز ذخیرۀ معنوی بزرگی در پیشگاه خداوند منّان خواهد بود.

ضمن عرض تسلیت به بیت مکرّم و فرزندان گرامی و داماد محترم ایشان و همۀ ارادتمندان و خیل شاگردان ارجمند این عالم متفکّر، از خداوند سبحان، علوّ درجات و رحمت و مغفرت واسعه برای این صدیق شفیق و دوست دیرین مسألت می‌کنم و اجر و صبر و سعادت خاندان مصاب و همۀ بازماندگان معزّز و همچنین استمرار خدمات و حسنات علمی و فلسفی ایشان را از درگاه آن پروردگار متعال خواستارم.

حسین المظاهری

۱۸/جمادی‌الاولی/۱۴۴۲

  ۱۳/دی‌ماه/۱۳۹۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">