مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

محسن اراکی

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

خبر ناگوار ضایعهٔ بزرگ رحلت فقیه بزرگ و فیلسوف کم‌نظیر و متفکر عالی‌مقام استاد عزیز و محبوبمان حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، جهان اسلام و تشیع و حوزه‌ها و مراکز علمی اسلامی در سراسر جهان را به سوگ نشاند.

این علامهٔ بزرگوار، بیش از نیم‌قرن از عمر پربرکت و شریف خود را در راه مبارزه بی‌امان با جریان‌های انحرافی و دفاع از مبانی دین و اسلام ناب محمدی سپری نمود و همچون فرمانده‌ای مقتدر و ستبر و شجاع جبههٔ نبرد علیه کفر و انحراف و تحریف و تزویر را رهبری نمود و در این راه با سینه‌ای گشاده و عزیمتی همچون کوه باصلابت و استوار، همه‌گونه تهمت و آزار و ستیز را به جان خرید و لحظه‌ای از جهاد خستگی‌ناپذیر علیه اهریمنان و دزدان باچراغ و بی‌چراغ باز نایستاد.

اندیشه‌های این فقیه و علامهٔ بزرگ، همگی تبیینی راستین و خردمحور و راهگشا از تعالیم قرآن مجید و معارف ناب محمد و آل‌محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) است که برای همیشه گنجی بی‌پایان از اندیشه و فکر صائب و خالص و مرجعی مطمئن برای همهٔ جویندگان اندیشه‌های ناب اسلام محمدی و علوی ماندگار خواهد ماند. این مرد بزرگ در یکی از پرتنش‌ترین مراحل تاریخ اسلام، نقشی بی‌بدیل در صیانت از گوهر دین محمدی و هویت دینی و اسلامی جامعهٔ ایران و سایر جوامع اسلامی در برابر هجمات بی‌سابقه‌ای که از سوی جهان استکبار به هویت دینی و اسلامی جوامع اسلامی انجام گرفت ایفا نمود.

آثار علمی فراوان و شاگردان عالم و غیرتمند و فرزندان فاضل و خردمند معنوی و جسمانی ایشان راه این پرچمدار تفکر ناب را زنده نگه خواهد داشت و پرچمی را که در راه نبرد علیه تحریف و تزویر برافراشته بود همچنان برافراشته خواهند داشت و همچون این استاد عزیز، در راه دفاع از انقلاب اسلامی و راه امام بزرگوار و رهبری عزیز مقام معظم مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مد ظلّه العالی) لحظه‌ای آرام نخواهند گرفت.

از خدای متعال برای این استاد گران‌قدر علو درجه و برای همه بازماندگانشان – به ویژه همسر و فرزندان عزیز و گرامی ایشان – اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت دارم.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

محسن اراکی
۱۳۹۹/۱۰/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">