مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

پیام آیت‌الله العظمى مظاهرى در پى حادثه تروریستى کابل

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴ ق.ظ



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ



حادثۀ خونین و اسفناکى که به دست سفّاکان افراطى و جنایت‌کار در افغانستان مظلوم، به وقوع پیوست و خون ده‌ها دانش آموز دختر مدرسه سیدالشهداء کابل و سایر بى‌گناهان را در روز ماه مبارک رمضان بر زمین ریخت، فاجعۀ بزرگى است که قلب هر انسان آزاده‌اى را مملوّ از اندوه و تأسف مى‌سازد.
این جنایت کم‌نظیر، در سلسلۀ اقدامات ضدّ بشرى و وحشیانه‌اى است که سال‌هاست از روى تعصّبات جاهلانه و به نام دین، هم امنیت و آرامش ملّت مظلوم افغانستان و خصوصاً شیعیان این کشور را سلب کرده است و هم چهرۀ تابناک رحمانى دین و آیین را در انظار جهانیان، مشوّه ساخته است و از این جهت جرمى بزرگ و نابخشودنى است.
اکنون همۀ مسلمانان و جامعۀ جهانى باید در قبال این جنایات بى‌رحمانه و ددمنشانه، ساکت ننشینند، چنانکه حاکمان و رهبران طوایف ملّى و مذهبى افغانستان نیز باید با تحکیم پایه‌هاى اتحاد و برادرى، براى پایان یافتن این مصائب غم‌انگیز و حمایت از مردم بى‌پناه و مظلوم افغان، چاره‌اندیشى کنند.
ضمن اظهار همدردى و عرض تسلیت به ملّت ستمدیده افغانستان خصوصاً خانواده‌هاى داغدیده و آرزوى تسلّا و آرامش براى آنان‌، از خداوند تعالى عافیت و شفاى مجروحان و نجات مردم شریف افغانستان و عزت و سرافرازى آن ملّت مظلوم را مسألت مى‌کنم.



حسین المظاهرى
٢٨ / رمضان المبارک/١٤٤٢
٢١/ اردیبهشت/١٤٠٠


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">