مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

معرفی برخی از علمای جانباز انقلابی

پنجشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۱:۳۹ ب.ظ

گرامیداشت هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت مردانی است که در راه دین و ولایت همه زندگی خود را کف دست گرفته، برخی به شهادت رسیده و برخی درانتظار آن باقی ماندند؛
در این میان روحانیت، مانند تمام حوادث انقلاب پیش قراول این گروه بوده و بعد از جنگ نیز، سنگر جهاد اکبر و جهاد علمی را رها نکرده و مشغول ایثاری به مراتب سخت‌تر از ایثار ۸ ساله در جهاد اصغر شدند!

«حوزه‏‌ى علمیه در این دوران، جوهر حیات و رشد و بالندگى خود را مرهون انقلاب اسلامى و امام عظیم‏ الشّأن آن، و مجاهدتهاى ایثارگرانى است که به عشق دین خدا و به امید حاکمیت آن، جان و تن خود را به میدان فداکارى بردند. «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِر» سیاست سلطه‏‌گران جهانى این بوده و هست که مراکز دانش دین را منزوى، منفعل، بی‌روحیه، بی‌ابتکار، وابسته به خود و فارغ از آرمان‏هاى بزرگ کنند، و آنان را به جدایى دین از سیاست معتقد، و از همگامى دین با تحولات شگرف جهانى مأیوس سازند»
امام خامنه‌ای ۲۴آبان۱۳۷۱

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، حیات حوزه‌های علمیه مرهون ایثارگرانی است که هم در دوران جنگ و هم در سنگر علم مشغول فعالیت بوده‌اند؛
معمولا در سالگرد دفاع مقدس، از شهدای روحانیت اسمی به میان می‌آید ولی کمتر به ایثارگرانی پرداخته می‌شود که در هر دو عرصه موفق بوده‌اند!

«عالم جانباز انقلابی» بهترین الگو برای طلاب جوان امروز به شمار می‌رود! علمایی که همین امروز در قید حیات هستند و محضرشان یادآور ایام دفاع مقدس است و هنوز حال و هوای مبارزه را در کنار قوت علمی، به شاگردانشان منتقل می‌کنند.

برای گرامی‌داشت این سربازان خط مقدم ولایت و این علمای مبارز انقلابی، که به فضیلت بزرگ #جانبازی مزین هستند، به معرفی سوابق مبارزاتی، علمی و شخصیتی برخی از این بزرگان خواهیم پرداخت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">