مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

قرارگاه حوزوی انقلاب خواستار شد:

ایجاد بستر امن برای کسب‌وکار مردم در فضای مجازی و در سایه امنیت جامعه

به گزارش ... قرارگاه حوزوی انقلاب طی بیانیه ای با اشاره به حوادث اخیر کشور از انفعال در عرصه فضای مجازی انتقاد کرد و ایجاد بستر امن و مطمئن برای کسب‌وکار مردم در فضای مجازی و در سایه امنیت جامعه را خواستار شد.  

متن کامل بیانیه به این شرح است:

هوالقادر

انفعال با چه منطقی؟!

حادثه دلخراش و تأثربرانگیز عصرگاه چهارم آبان ۱۴۰۱ شاهچراغ(ع) شیراز؛ دل هر انسان آزاده‌ای را به‌درد آورد، با تبریک و تسلیت شهادت هم‌وطنان مظلوم این حادثه، چند نکته کوتاه به‌منظور تأمل و توجه مسئولان و مردم عزیز منتشر می‌شود:

۱- بی‌شک این اقدام غیرانسانی؛ توطئه دشمنان قسم‌خوردهٔ ملت ایران است؛ لیکن قصور و اهمال برخی مسئولان به‌ویژه دستگاه‌های قضایی و امنیتی در چهل روز گذشته بر کسی پوشیده نیست که نتیجه آن تسامح و تساهل نابه‌جا با اغتشاشگرانی است که مردم بصیر هم در تجمعات اخیر خود بر پایان این مماشات و برخورد قاطع تأکید کردند.

۲- به‌راستی چرا از فضای مجازی مدیریت شده از سوی دشمن و از گلو و قلم برخی خواص و سلبریتی‌های لایک‌دوست و مانکن‌های تبلیغاتی؛ صدایی در حمایت از این مظلومین بلند نمی‌شود؟!

۳- حقیقت آن است که دشمن با استفاده از فضای باز و رهای فرهنگی و «ول مجازی» و بسیج همه رسانه‌های خود؛ از فرزندان خردسال و کم‌اطلاع ما یارگیری کرده و بر موج آن سوار شده است و خسارات مادی و معنوی فراوانی؛ به‌ویژه در روزهای اخیر به ملت ایران و نظام بر آمده از اراده آن‌ها وارد؛ و امنیت و کسب و کار و رفاه اجتماعی مردم را مختل کرده است.

۴- همگان دیدیم که هرچند با تمام این تلاش‌های دشمن، فریب‌خوردگان اندکی به خیابان آمدند اما همین جمعیت بسیار کم؛ با سازماندهی بسیار قوی دشمن، آسیب‌ها و پرده‌دری‌های قابل توجه و تأملی به جامعه وارد ساختند!

۵- بررسی‌ها نشان می‌دهد ساده‌اندیشی و مماشات برخی مسئولان [که گاهی از سر دلسوزی و تعهد است] در برخورد با مسائل تأثیر ژرفی بر گسترش و تداوم این گستاخی‌ها داشته و دارد که در این بین؛ قصور مقامات قضایی بیش از دیگران مشهود و محسوس است.

مرور چند نمونه گواهی روشن بر این قصورات است:

الف - چرا باید به نام اعتراض؛ در خیابان‌های کردستان و زاهدان تروریست‌ها با سلاح‌های نیمه‌سنگین جولان بدهند؟!

ب - چرا باید به نام اعتراض؛ آمبولانسی که تجاوز به آن حتی در جنگ‌های سخت تمام عیار دو کشور هم جنایت جنگی است؛ مورد حمله قرار بگیرد و با بیمار و مجروح آن به آتش کشیده شود؟

پ - چرا باید خبر شناسایی خرابکاری در دو هواپیما به‌منظور سقوط یا قطع و سرقت شبانه یک کیلومتر از ریل قطار تهران - تبریز در قزوین و دستگیری هفت عامل آن؛ برای مردم شفاف‌سازی نشود و برابر راست یا دروغ بودنش برخورد قاطع و بازدارنده ای انجام نگیرد؟

ت - چرا منتشرکنندگان اخبار دروغ که امنیت روانی جامعه را هدف گرفته‌اند، گویا مصونیت قضایی دارند و ابایی از انتشار هر خبر راست و دروغی ندارند؟

ث - چرا برابر نفوذ در صدا‌وسیما به اسم هک و توهین به رهبرمعظم انقلاب واکنش و پاسخ قاطعی شاهد نبودیم؟

۶- اگر برخورد با چنین موارد و جنایاتی با خلأ قانون روبروست، دلیل انفعال مجلس چیست؟ چرا قدمی برای اصلاح یا ایجاد قانون‌ برداشته نمی‌شود؟

چرا باید شاهد تسری سخیف‌ترین اهانت‌ها و غیراخلاقی‌ترین شعارها ورفتار که قلم از نگارشش شرم دارد؛ به اسم دانشجو از دانشگاه شریفِ به سایر دانشگاه‌ها باشیم؟

آیا نباید برای پاک‌سازی چنین اماکن مقدسی اقدامی عاجل کرد؟!

آیا نباید برای مدیریت فضای مجازی کاری کرد و در کنار دغدغه کسب‌وکار مردم، نگران امنیت و اخلاق جامعه هم بود؟

۷- امروز کیست که نداند ایجاد شبکه ملی اینترنت و تقویت پلتفرم‌های داخلی و ایجاد بستر امن و مطمئن برای کسب‌وکار مردم در سایه امنیت جامعه در هر کشور و با هر آیین و مسلکی از ضروریات است که شورای عالی فضای مجازی کشور ما به‌جای توجه به این مهم و ایجاد شرایط تحقق آن، چشم بر روی آن بسته است!

۸- حادثه دلخراش و تأثربرانگیز عصرگاه چهارم آبان ۱۴۰۱ شاهچراغ(ع) شیراز؛ مولود همین اهمال و قصوراتی است که با ایجاد حفره‌های امنیتی؛ ملتی را داغدار زنان و مردان وکودکان کرد.

قرارگاه حوزه انقلاب اسلامی بار دیگر با تسلیت شهادت هم‌وطنان عزیزمان در شیراز؛ با تذکر و هشدار به مسئولان و مؤمنان، به‌ویژه جامعه محترم حوزوی، اقدام جدی و پاسخ سخت، پشیمان‌کننده‌ و در شأن اقتدار ایران و ایرانی را خواستار است.

قرارگاه حوزه انقلاب اسلامی

هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۱

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۸/۰۷
  • ۱۴۵ نمایش
  • صادقی

مناهج

کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">