مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

رییس جامعه مدرسین آیت الله حسینی بوشهری

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ضمن تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین شعبانی حضور ایشان را در همدان موجب تحولات مثبت در این استان دانست و بیان داشت: «الحمدلله بعد از حضور شما در همدان شاهد تحولات مثبت و مفیدی بوده ایم که همه اینها ناشی از سعه صدر و عزم و برنامه جنابعالی برای خدمت است.»

«اگر انسان بنا را بر این بگذارد که کارها را با توکل به خدا و استفاده از نظرات و تجربیات دیگران انجام دهد، این باعث موفقیت او در کارهایش می شود، اما اگر بخواهد به تنهایی و بدون کمک دیگران کاری را انجام دهد و به نظرات و توصیه های دیگران هم گوش ندهد، آن وقت نباید انتظار پیشرفت و موفقیت داشت. بنابراین همه ما باید در فعالیت ها و مسئولیت های خود، ابتدا خداوند را شاهد و ناظر بدانیم و با توکل به خدا و مشورت با دیگران، گام برداریم. »

وی با اشاره به خلاء حضور بزرگان در استان ها گفت: «اگر مسئولین استانها، بزرگان را به استان و شهر خود دعوت کنند و از حضور آنها در مجالس و مساجد استفاده کنند، خود این کار باعث می شود که آن اشخاص هم احساس کنند که به آنها بها داده می‌شود. بنابراین به اقامت و فعالیت در آن شهر امیدوار می شود.»

مسئولین استانها مخصوصا ائمه جمعه باید جلساتی را بین فضلا و بزرگان و سایر افرادی که توانایی خدمت دارند، برگزار و چهره ها را شناسایی و از وجود آنها در استان استفاده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری، با اشاره به قدمت و سابقه و جایگاه معنوی همدان اظهار داشت: «همدان شهری با قدمت و سابقه طولانی و فرهنگ و دانش بالا بوده و جایگاه معنویش در همه جا شناخته شده است. این شهر همیشه بزرگان، محققان و اساتید برجسته و مشهوری داشته است. بنابراین اگر می توانید از وجود چنین بزرگانی در استان و شهر خود استفاده کنید، محترمانه و دلسوزانه از آنها بخواهید که در آن شهر حضور پیدا کنند.»

امام جمعه قم بر لزوم برنامه ریزی و استفاده از همه فرصت ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تاکید کرد و افزود: «امروز جامعه ما با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان مواجه است که استان و شهر همدان هم از این قاعده مستثنا نیست. بنابراین یکی از کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که از چهره های تاثیر گذار در شهرتان دعوت کنید. چهره هایی که شناخته شده هستند و مردم به آنها علاقه دارند و حرفشان هم در مردم اثر می گذارد.»

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بر ارتباط مستمر مسئولان و ائمه جمعه با هیئت ها و روحانیون مساجد تاکید و تصریح کرد: «با هیئت ها و روحانیون مساجد در ارتباط باشید و از آنها تقدیر کنید. مخصوصا از روحانیانی که سالیان درازی در یک مسجد مشغول تبلیغ بوده‌اند و الان سن و سالی از آنها گذشته است و دیگر آن توانایی و قدرت ایام جوانی را ندارند. بنابراین باید از خدمات و زحمات آنها قدردانی کرد.»

آیت الله حسینی بوشهری همچنین بر ارتباط مستمر ائمه جمعه با حوزه های علمیه و تقویت بنیه علمی تاکید کرد و افزود: «ائمه جمعه با وجود همه مشغله ها، باید همچنان با حوزه علمیه در ارتباط باشند و درس و بحثی هم در حوزه داشته باشند. البته خوشبختانه ائمه جمعه ما، افرادی دارای صلاحیت علمی هستند، اما باید توجه داشته باشیم که ممارست بر مباحث علمی، نقطه پایانی ندارد.»

منبع: خبرگزاری رسا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">